AndroidHealthClinic

te veel?

Waardering
0
Een vriend van mij Traint op zaterdag en maandag bo,tri sch en op zondag ru, bi, be .. op donderdag geeft hij vollebak bodypump les...Les Mills - Les Mills Netherlands

Mijn vraag was.. is dit niet te veel? hij traint dan 3 x in de week de zelfde spieren... Opzich lijkt mij deze manier van trainen wel een uitdaging, maar ik zou graag willen horen wat de experts op bodybuilding/fitness gebied hier van vinden...

• Topic Starter Topic Starter
training bestaat uit 3 oefeningen voor grote spiergroepen en 2 oefeningen voor kleine .. alles 10-8-6

Hangt er vanaf, als hij er geen problemen van ondervindt, dan is dit niet teveel.

Als je enkele jaren niet meer gesport hebt of je kan het fysiek niet aan om heel intensief te sporten, dan is dit idd niet aan te raden.

Maar als je het gewoon bent van veel en intensief te sporten en je hebt een goede fysiek, geen enkel probleem lijkt mij.

Denk zelfs dat er mensen zijn die nog een heel stuk intensiever trainen.

edit: Je vraagt in al je posts wel naar advies van experts, ik zal er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik geen expert ben :p.
Ik kan enkel maar vertellen welk ik de voorbije jaren heb gelezen en zelf heb ervaren. Bij dit onderwerp kan je me wel vertrouwen met het antwoord dat de frequentie en intensiteit waarop je kan trainen heel erg afhankelijk is per individu, ik train zelf ook veel en aan hoge intensiteit en het enige dat ik ervan ondervindt is dat ik veel meer eten dan andere leeftijdsgenoten en dat ik wel zo'n 10 u slaap nodig heb om goed in mijn vel te zitten :)

Teveel??--> Nooit:D!

Maar de indeling is onlogisch.
Hij traint zaterdag dezelfde spierengroepen als maandag. Dan zit je maandag nog met spierpijn en dan belast je die spieren alweer, dit zal de groei niet echt stimuleren.
Hij zou beter de training van maandag kunnen verplaatsen naar woensdag.

Terug
Naar boven