XXL Nutrition

te vol?!

vind het toch veel ,ik neem nu iedere dag 1capsule omega3-6-9 en 5tal eieren en soms wat noten maar hoeveel zit er in 1 ei eigenlijk?6ofzo?

eigeel - 1stuk / kcal 70 / prot 3.3 / KH 0 / vet 6.3
notenmix Aldi - 100gr / kcal 677 / prot 18 / KH 13 / vet 61

Intressant topic, ik heb eigenlijk dezelfde klachten, dus ben benieuwd naar meerdere reactie's.

Ik denk dat ik het gewoon bij hele noten ga houden,toch bedankt voor de tip!

Spatisch darmsyndroom...Daar hebben ze mij ook mee proberen opzadelen. Ik beschouw die diagnose als de medische deurmat. Laat je eens uittesten op enkele intolleranties, hierbij denk ik dan sterk aan: Lactose, sacharose, tarwe, Gluten, fructose. Opgelet, geen allegergietest via het bloed maar wel een test waarbij enkele (rottings)stoffen (H2) worden gemeten bij het uitademenen nadat je bv 100% lactose hebt gedronken op je nuchtere maag.

Hoe is je stoelgang momenteel (frequent, vast, los,...) Steek ook je licht eens op over Candida Albicans.

200 Gr havermout is wel al een hele berg natuurlijk, probeer er eens wat walnoten en lijnzaad aan toe te voegen, een klein handje rozijnen voor de snelle KH's (afhankelijk van moment van training....). Weet je, 1 gepeld walnotje (5gr) heeft al 35kcal en je ziet het met moeite liggen!

Als vervanger van Havermout kan je eens Speltvlokkken gaan halen uit een biowinkel (wel duur: 3euro/500gr) om een weekje meet te experimenteren. Op Tarwe (brinta) zal je waarschijnlijk even slecht reageren dan op havermout...

Ik heb ook hetzelfde probleem..ik at laatste paar maanden maar '4000' kals per dag, maar omdat dat geen zoden aan de dijk zet (ecto) wil ik 5000 per dag eten. Ik verdeel dit over 5 maaltijden a 1000 cals. Aan de wilskracht en eetlust ontbreekt het niet maar na iedere maaltijd ben ik superduf en tijdens werk is dit lastig. Soms ben ik een dag vrij en ben ik de hele dag aan het eten, val ik in de middag in slaap word wakker en ga ik weer verder eten.

Ik denk eerlijk gezegd dat het lichaam niet in staat is om zoveel kalorien te verwerken. Al het eten verbranden kost de maag veel werk en vandaar dat je moe wordt. Een paar tips die bij mij wel helpen zijn..goed kouwen, rustig eten, veel water drinken, maaltijden over kleinere porties verdelen. Succes..

of misschien dat het lichaam er in de loop van de jaren aan gaat wennen??

• Topic Starter Topic Starter
ben nu wat gezakt in het aantal koolhydraten per maaltijd en het opgeblazen gevoel is toch al wat minder maar toch nog steeds aanwezig,meestal zo'n 2uren en dan is het weg
Ik ga me toch s laten cheecken bij de dokter zo snel mogelijk of ik niet lactose tolerant ben

ben nu wat gezakt in het aantal koolhydraten per maaltijd en het opgeblazen gevoel is toch al wat minder maar toch nog steeds aanwezig,meestal zo'n 2uren en dan is het weg
Ik ga me toch s laten cheecken bij de dokter zo snel mogelijk of ik niet lactose tolerant ben

Goed zo doe maar :thumbs:

Het kan best lactose intolerantie zijn want het heeft invloed op de verteringsproces in je darmen.
Haver heeft wat gluten, en als je hier niet tegen kan, is 1 van de symptonen, een opgeblazen gevoel. Spelt heeft ook tarwe (gluten), maar misschien is speltvlokken wel clean van tarwe.
Probeer Boekweitvlokken, quinoa of amaranth, gierst (deze 2 laatste heeft een ietjes hogere GI index) ipv haver. Ze zijn gluten-vrij.
Het kan ook zijn dat je gevoelig bent voor gist, wat ook in allerlei produkten zit.
Uiteraard moet je je eerst laten testen, om zeker van te zijn!
Succes!

ja idd,ga ik ook doen ,bedankt voor reacties

Ik heb ook hetzelfde probleem..ik at laatste paar maanden maar '4000' kals per dag, maar omdat dat geen zoden aan de dijk zet (ecto) wil ik 5000 per dag eten. Ik verdeel dit over 5 maaltijden a 1000 cals. Aan de wilskracht en eetlust ontbreekt het niet maar na iedere maaltijd ben ik superduf en tijdens werk is dit lastig. Soms ben ik een dag vrij en ben ik de hele dag aan het eten, val ik in de middag in slaap word wakker en ga ik weer verder eten.

Ik denk eerlijk gezegd dat het lichaam niet in staat is om zoveel kalorien te verwerken. Al het eten verbranden kost de maag veel werk en vandaar dat je moe wordt. Een paar tips die bij mij wel helpen zijn..goed kouwen, rustig eten, veel water drinken, maaltijden over kleinere porties verdelen. Succes..

ja,op t werk is dat echt storend.

Was bij dokter geweest en die heeft me spasmine voorgeschreven gehad.Het helpt redelijk maar heb nog steed hetzelfde probleem ....

waar een wil is is een weg.

ja,op t werk is dat echt storend.

Was bij dokter geweest en die heeft me spasmine voorgeschreven gehad.Het helpt redelijk maar heb nog steed hetzelfde probleem ....

Zo wat dacht je,... kom weer een keer checken? of vakantie geweest ofzo :o:rolleyes:

Ik zou echt die havermout eruit gooien en alle tarwe en dan kijken of het beter gaat. Vervang het bijv voor rijstevlokken. Dit heb ik zelf ook gedaan en heb nu kan ik weer naar de WC en heb ik geen last meer van een opgeblazen gevoel.

600gr havermout, daar ga je wel van ruften ja

Terug
Naar boven