Spatisch darmsyndroom...Daar hebben ze mij ook mee proberen opzadelen. Ik beschouw die diagnose als de medische deurmat. Laat je eens uittesten op enkele intolleranties, hierbij denk ik dan sterk aan: Lactose, sacharose, tarwe, Gluten, fructose. Opgelet, geen allegergietest via het bloed maar wel een test waarbij enkele (rottings)stoffen (H2) worden gemeten bij het uitademenen nadat je bv 100% lactose hebt gedronken op je nuchtere maag.
Hoe is je stoelgang momenteel (frequent, vast, los,...) Steek ook je licht eens op over Candida Albicans.
200 Gr havermout is wel al een hele berg natuurlijk, probeer er eens wat walnoten en lijnzaad aan toe te voegen, een klein handje rozijnen voor de snelle KH's (afhankelijk van moment van training....). Weet je, 1 gepeld walnotje (5gr) heeft al 35kcal en je ziet het met moeite liggen!
Als vervanger van Havermout kan je eens Speltvlokkken gaan halen uit een biowinkel (wel duur: 3euro/500gr) om een weekje meet te experimenteren. Op Tarwe (brinta) zal je waarschijnlijk even slecht reageren dan op havermout...