MuscleMeat

te vroeg gekuurd

Ph0enix

Novice
Waardering
0
1. Ik ben nog geen 21, mag ik anabolen / steroiden gebruiken ?

NEEN. Zo simpel is het. Anabolen / steroiden zullen, niet kunnen, zullen je groei volledig stoppen. Als je nog verder moet groeien zullen je epiphysair schijven dichtgroeien, waardoor verdere groei onmogelijk wordt. Verder is het ten sterkste af te raden steroiden te gebruiken tewijl je endocrien systeem nog in groei is, en erg fragiel. Het herstelt niet zo snel en kan permanent schade aanrichten op lange termijn waardoor je later in je leven je libido verliest, (al dan niet tijdelijk) impotent wordt en mogelijk zelfs onvruchtbaar wordt. Ik neem aan dat de meeste mensen in van plan zijn om kinderen en een vervullend coïtusleven te hebben in hun toekomst, dus onder de 21 GEEN ANABOLEN. Punt uit.

...

IK train sinds mijn 19 de dus al bijna 2 jaar

Ik heb in oktober een kuurtje deca susta gedaan (ik denk dat het 2 ml deca en 2 ml susta was, één maal op een maandag, en één maal op een vrijdag) heb na anderhalve maand clomid gebruikt

nu is mijn vraag, ga ik hier van problemen krijgen indien het voorlopig blijf met deze kuur??? ik plan geen kuur voor dat ik 22 of 23 ben en probeer nu zoveel mogelijk naturel te groeien,
Mijn tweede vraag is, kan ik nu nog altijd even goed groeien als voor mijn kuur? of gaat het niet meer lukken zonder Steroiden

Ik verwacht veel negatieve reacties ( wat natuurlijk heel normaal is) zoals ja weeral zo een dom kind dat niet genoeg geduld had en direct zonder genoeg informatie te zoeken begint met steroiden

Ja ik weet het k'ben heel naief en dom geweest...

bedankt voor al jullie reacties

Laatst bewerkt:
Ach wat zal ik zeggen.

Je hebt een nakuur gedaan, dus dat scheelt al behoorlijk in je herstel. Denk niet dat je er verder echt problemen van zal krijgen.

Wel zal je denk ik minder hard kunnen groeien dan voorheen. Maar daar is natuurlijk ook wel een mouw aan te passen als je bijv. je voeding en je training gaat optimaliseren. :)

Suc6! :)

• Topic Starter Topic Starter
MrJ zei:
Ach wat zal ik zeggen.

Je hebt een nakuur gedaan, dus dat scheelt al behoorlijk in je herstel. Denk niet dat je er verder echt problemen van zal krijgen.

Wel zal je denk ik minder hard kunnen groeien dan voorheen. Maar daar is natuurlijk ook wel een mouw aan te passen als je bijv. je voeding en je training gaat optimaliseren. :)

thanks voor de reactie, ik eet al redelijk gezond, en neem minstens 3 maal een proteine shake

Ph0enix zei:
thanks voor de reactie, ik eet al redelijk gezond, en neem minstens 3 maal een proteine shake

Daar kan dus nog heel wat aan verbeterd worden.

Check daarvoor maar deze sectie en laat de AAS even voor wat ze zijn. :)

MrJ zei:
Daar kan dus nog heel wat aan verbeterd worden.

Check daarvoor maar deze sectie en laat de AAS even voor wat ze zijn. :)

nee MRJ.
check MRJ voedinsschema en ga er wat leuks van bouwen voor jezelf heb ik ook gedaan.
En bevalt me prima

Ja man je zou Bravo2 eens moeten zien, echt n monster!!!

MrJ zei:
Ach wat zal ik zeggen.

maar wat bedoelen ze altijd met minder hard groeien?
Stel je voor. Je weegt 80 kg, je gaat kuren, je gaint 5. Je komt op 85. Als je bijv naar de 90 wilt vanaf de 85, groei je dan minder hard omdat je al zoveel gegroeid bent? Of bedoel je:
Stel je voor. Je weegt 80 kg, je gaat kuren, je gaint 5. Doordat je geen zak doet. Niet trainen, niet eten, slecht slapen etc. Je komt op 78 kg. Moet je dan NOG harder vechten voor die paar kg? (ik weet niet of je mn punt snapt..)

Eh... :p

't Eerste bedoel ik. Volgens mij zal je niet meer zo goed kunnen gainen zonder AAS als je al eens AAs gebruikt hebt.

MrJ zei:

't Eerste bedoel ik. Volgens mij zal je niet meer zo goed kunnen gainen zonder AAS als je al eens AAs gebruikt hebt.

Dat vraag ik me ook altijd af..
De een zegt dat het niet zo is en de ander zegt dat het wel zo is.
Zijn daar nooit onderzoeken naar gedaan..?

Of iemand die dit zelf heeft ondervonden..?

Ik zie het zo: Wanneer je gaat juicen en veel massa/tijd toename groot is zal je lichaam eerder op de rem trappen. Je het gainen van massa is begrenst. Je eigen T zal op een laag pitje komen te zitten, ongeacht de nakuur (wat niet zegt dat dit niet belangrijk is). De tijd na de kuur zal je T herstellen, echter in deze tijd zul je minder groeien. Aangezien de meeste bb-er zo snel mogelijk weer resultaat willen zien bied het volgende kuurtje uitkomst, en zul je naturel zo niet meer van je basis van dat moment komen. Hoe verder je hier in gaat destemeer je nodig hebt om te groeien, omdat je constant die grens moet verleggen en je lichaam niet meer zo kunt shocken als in den beginne.

Zijn wel meer dingen vaag over het AAS gebruik volgens mij. Een gozer die ik ken
let niet echt op z'n voeiding. Hij krijgt wel z'n eiwit binnen d.m.v. shakes, maar voor de rest eet hij heel veel friet, pizza en dat soort dingen. (daardoor heeft ie laatst nog op de eerste hulp gelegen); Maar toch is die gozer ****ing gespierd.

Bovenstaande snap ik nu niet, omdat ik alleen maar gelezen heb dat je goed op je voeding, rust, etc moet letten.

Door snacks op de eerste hulp liggen ???:eek:
Daar heb ik nog nooit van gehoord of vrat hij zo slecht?
Als hij nou beter op zijn voeding had gelet , had hij er NOG beter uitgezien..
En niet ieder lichaam is hetzelfde de 1 groeit al terwijl hij maar aanklooit,
Terwijl de ander goed op zijn voeding , training , rust let en nog moeilijk vooruitgang boekt

Laatst bewerkt:
CoD zei:
Zijn wel meer dingen vaag over het AAS gebruik volgens mij. Een gozer die ik ken
let niet echt op z'n voeiding. Hij krijgt wel z'n eiwit binnen d.m.v. shakes, maar voor de rest eet hij heel veel friet, pizza en dat soort dingen. (daardoor heeft ie laatst nog op de eerste hulp gelegen); Maar toch is die gozer ****ing gespierd.

Bovenstaande snap ik nu niet, omdat ik alleen maar gelezen heb dat je goed op je voeding, rust, etc moet letten.
Je komt toch niet uit Venlo he???

MrJ zei:

was een goeie vraag of niet? Shit, hoe kom ik er toch op!!!

Had dit board maar meer van zulke members zoals ik... :D;) :cool: ahaha

dennis88 zei:
Door snacks op de eerste hulp liggen ???:eek:

Door het vele ongezond eten was z'n cholesterol te hoog geworden.

psycho_b zei:
Je komt toch niet uit Venlo he???

Nee. Maar ook daar ken ik iemand die in een jaar of 2 ****ing gespierd geworden is. Farid. (broertje van Popeye); Die jongen heeft bij mij op school gezeten, en was toen gewoon 'normaal'. (niet te dik, niet te dun); Had hem een jaar, misschien 2 jaar niet gezien en kwam hem toen tegen op het station: wat was die gozer huge geworden :S

Ja die naam popeye zegt me wel wat. Traint niet bij ons maar naam wel vaker gehoord:). Maar dat zijn jongens die zijn toch veel met de sport bezig. Ik doelde op een jongen bij mij op school.

@ Bravo2: grapjas

gewoon goed gaan eten en goed schema aanhouden, dan groei je echt nog wel behoorlijk hoor, als je pas 2 jaar traint....

Terug
Naar boven