XXL Nutrition

Te weinig eten

Benatural

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hallo,

IK ben momenteel aan het clean bulken, aangezien de zomer net is begonnen wil ik zo min mogelijk vet gainen. Aangezien ik fanatiek Deadlift aan het doen ben ben ik te bang dat ik net iets te weinig eet maar wat zijn de nadelen van net te weinig of net genoeg. Stel ik eet net niet genoeg groeien me spieren dan gewoon langzame en word ik langzame sterke? Want ik heb gehoord als je te weinig eet word je wel sterke maar groei je alleen niet in massa is dat zo?

En wegen heeft geen zin ik schommel per dag 600 gram ik heb 3100 per dag. maar soms eet ik 3500 en dan de volgende dag 400 minder en als ik op een dag Hardgelopen heb is ook veel vocht uit me lichaam dus wegen heeft geen zin.

Maar wil alleen weten als je te weinig eet dat je dus op onderhoud zit of net 25 of 50 kcl de boven of de onder dat je wel groeit maar langzame maar dat je uiteindelijk net zo groot kan worden als dan wanneer je genoeg eet dat alles ALLEEN langzame gaat.

Ik vond het wat lastig om te lezen, maar ik ga proberen je vraag ietwat te beantwoorden:)

Als je net te weinig eet, ben je aan het cutten.
Als je net genoeg eet ben je op onderhoud aan het eten.

Je iedere dag wegen kan zeker zin hebben wanneer je gaat kijken naar de weekgemiddelden. Dan krijg je een beter inzicht in hoe je gewicht toe of afneemt.

Probeer als je wilt clean bulken ongeveer 200-300 kcal boven je onderhoud te gaan eten. Blijf hier voor een tijdje consistent in je zal zien dat wat gaat groeien met zo min mogelijk vetgains:)

weten wat je binnen krijgt (macro's en kcal) en dan consistent blijven met de inname is het belangrijkste, dat zorgt ervoor dat je kracht toeneemt en spiermassa en je niet op een plateau komt
waarbij je geen progressie maakt of zelfs achteruit gaat. Zoals hierboven al gezegd wordt, 200-300 boven je onderhoud zitten die je online kunt uitrekenen, het beste kun je het gemiddelde nemen van meerdere sites.

Terug
Naar boven