XXL Nutrition

Te weinig resultaat, wat te doen?

chrisscross

Novice
Waardering
0
hallo,

ik ben nu ongeveer 3-4 jaar aan het fitnessen/krachttrainen maar mijn spieropbouw lijkt steeds langzamer te gaan. als ik mezelf vergelijk met andere sporters lijkt het dat hun spieropbouw sneller gaat. qua kracht blijf ik nu ook ongeveer ook op hetzelfde niveau hangen.

Zo ziet mijn schema eruit:

4 dagen:
dag 1 - 3 borst-schouders-buik
dag 2 - 4 biceps-triceps-rug
ik doe veel verschillende oefeningen en train intensief ongeveer 1 - 1.5 uur per keer. 3 setjes van 15

daarnaast gebruik ik creatine en na de training wei-eiwit. vlak voor de training gebruik ik tribulus (allen van fitshape)

ps. aan mijn dagen/tijd zit ik vast dus dit kan ik niet veranderen!

wie heeft er tisp voor mij om mijn spieropbouw weer te versnellen? en hebben de voedingssuplementen wel zin voor mij????

Hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten krijg je binnen per dag?

Heb je al eens een ander schema of een andere traingingsmethode geprobeerd?

• Topic Starter Topic Starter
black rush zei:
Hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten krijg je binnen per dag?

Heb je al eens een ander schema of een andere traingingsmethode geprobeerd?

ik verander regelmatig van trainingsschema.

De hoeveelheid kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten vind ik lastig om na te gaan. Mijn eetpatroon is normaal alleen neem ik per dag ongv. 3 eetlepels wei-eiwit extra + testosteron verhoger vlak voor het sporten en de normale voorgeschreven hoeveelheid creatine.

chrisscross zei:
ik verander regelmatig van trainingsschema.

De hoeveelheid kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten vind ik lastig om na te gaan. Mijn eetpatroon is normaal alleen neem ik per dag ongv. 3 eetlepels wei-eiwit extra + testosteron verhoger vlak voor het sporten en de normale voorgeschreven hoeveelheid creatine.

LOL

Gozer, maak een voedingschema!

Een normaal eetpatroon zegt voor mij al genoeg

En pak alles 1x in de week

Die andere gasten trainen waarschijnlijk WEL benen. Wil je groeien dan moet je ze echt meenemen, want daardoor maak je groeihormonen aan.

pat21 zei:
Die andere gasten trainen waarschijnlijk WEL benen. Wil je groeien dan moet je ze echt meenemen, want daardoor maak je groeihormonen aan.

hehe zo lijkt het alsof je zonder beentraining GEEN hormonale respons hebt. Deze is in geval van SQUATS e.d. wel (veel) groter.

maar goed, idd is de grote afwezige in je trainingsschema: LowerBody!

en waarom een test booster (voor zover ze uberhaupt werken) voor de training? Na de training heb je sowieso hogere test niveaus. Mocht het werken, dan moet je ze, afhankelijk van de toedieningsvorm, een redelijke tijd van te voren nemen, om ze door het lichaam te laten verteren.

en idd: wat eet je zoal op een dag?

snatchen, squatten, deadliften, pistols, step ups etc etc.

- Neem een goed voedingsschema.

- Ga benen trainen

- Dag 1,2,3 en 4 belast je je triceps.

- Triceps voor en na borst is niet ideaal

- Rust is belangrijk!!

Etc Etc

Dus zorg voor een goed voedingsschema,een ander trainingsschema en neem voldoende rust!

En stop met Tribulus , weggegooid geld!

chrisscross zei:
hallo,

ik ben nu ongeveer 3-4 jaar aan het fitnessen/krachttrainen maar mijn spieropbouw lijkt steeds langzamer te gaan. als ik mezelf vergelijk met andere sporters lijkt het dat hun spieropbouw sneller gaat. qua kracht blijf ik nu ook ongeveer ook op hetzelfde niveau hangen.

Zo ziet mijn schema eruit:

4 dagen:
dag 1 - 3 borst-schouders-buik
dag 2 - 4 biceps-triceps-rug
ik doe veel verschillende oefeningen en train intensief ongeveer 1 - 1.5 uur per keer. 3 setjes van 15
daarnaast gebruik ik creatine en na de training wei-eiwit. vlak voor de training gebruik ik tribulus (allen van fitshape)

ps. aan mijn dagen/tijd zit ik vast dus dit kan ik niet veranderen!

wie heeft er tisp voor mij om mijn spieropbouw weer te versnellen? en hebben de voedingssuplementen wel zin voor mij????

als je dat es deelt door 3 ;)

lift big to get big bro!!;)

bouwens62 zei:
- Neem een goed voedingsschema.

- Ga benen trainen

- Dag 1,2,3 en 4 belast je je triceps.

- Triceps voor en na borst is niet ideaal

- Rust is belangrijk!!

Etc Etc

Dus zorg voor een goed voedingsschema,een ander trainingsschema en neem voldoende rust!

En stop met Tribulus , weggegooid geld!

ik ben een redelijke leek op het gebeid van voedingssuplementen en heb me dit bij een (dacht ik) professionele winkel laten aansmeren. heeft wei-eiwit wel effect na het trainen? zo niet, welke zijn wel effectief????

welke spiergroepen zijn wel te combineren tijdens de training? (met in het achterhoofd dat ik maar 4 dagen kan trainen)

whey is zeker goed. een van de weinige dingen die zijn geld wel waard is.
Je hebt het inderdaad bij een professionele winkel gekocht want die gasten weten wel hoe ze je iets moeten verkopen :)

als je alle spiergroepen 2 keer wilt trainen (geen idee wat je nu met ebenen doet op welke dagen (post dat ff)

anders upperbody/lowerbody of push pull split wat voor je?

als alle spiergroepen 1 keer per week voor jou voldoen

(deze gebruik ik nu zelf vind echt super trainen)

dag 1
rug/achterkant schouder

dag2
borst/voor en midden schouders

dag3
armen en buik

dag4
benen

folkert jan zei:
als je alle spiergroepen 2 keer wilt trainen (geen idee wat je nu met ebenen doet op welke dagen (post dat ff)

anders upperbody/lowerbody of push pull split wat voor je?

als alle spiergroepen 1 keer per week voor jou voldoen

(deze gebruik ik nu zelf vind echt super trainen)

dag 1
rug/achterkant schouder

dag2
borst/voor en midden schouders

dag3
armen en buik

dag4
benen
hier heb ik wat aan:thumb: alleen is de combinatie van je trie en biceps wel ideaal?

Whey na de training heeft wel effect,
het beste moment voor whey is moeilijk te zeggen er zijn zoveel verschillende teorieen!
De Tribulus weg ermee!!
Creatine is gewoon goed, doe een kuur van 6 weken en dan weer 6 weken niet.

Wat je schema betreft ik denk dat je misschien bepaalde spiergroepen te veel belast. In vier dagen moet je het makkelijk kunnen redden.
Persoonlijk geef ik voorkeur aan elke spiergroep 1 keer per week goed onder handen te nemen, waarna ze goed kunnen herstellen.
Jij moet uitkijken voor overbelasting!

Em wanneer jij denkt dat je voeding wel normaal is voor een groeiende torso, maak dan eens een schema. Ik spreek uit ervaring, 2 jaar geleden dacht ik dat ik een goed voedingsschema had. Na het verdiepen in voeding ben ik nu tot een schema gekomen waarbij ik vier keer zoveel eet!!
Ga je er eens goed in verdiepen.

Met deze ingredienten moet je weer een nieuwe dimensie kunnen geven aan het trainen m.i.

na alles wat jullie zeggen kan ik het zo samenvatten?

kortere setjes (5 tot 10 herhalingen) 3X met zwaardere gewichten

elke spiergroep 1 X in de week trainen (omdat ik maar 4 dagen achter elkaar kan trainen)

geen rug en triceps combinenen

stoppen met tribulus, wei eiwit en creatine zijn oké

eetpatroon aanpassen

je leert snel!! :P

kom maar op met dat eetpatroon van je :cool:

chrisscross zei:
na alles wat jullie zeggen kan ik het zo samenvatten?

kortere setjes (5 tot 10 herhalingen) 3X met zwaardere gewichten

elke spiergroep 1 X in de week trainen (omdat ik maar 4 dagen achter elkaar kan trainen)
geen rug en triceps combinenen

stoppen met tribulus, wei eiwit en creatine zijn oké

eetpatroon aanpassen
Ik vind 4 dagen al veel om te groeien ik doe 3 dagen split push-benen-pull. dan op push-dag biceps en op pull-dag triceps want mijn armen zijn vreemd genoeg de enige spier groep die goed reageren op meer dan 1 keer in de week trainen. Btw ik train hoog uit 45 min en dan zo hard dat mijn spiergroepen echt wel een week nodig hebben om te herstellen en te supercompenseren.

Sterker worden : samengestelde oefeningen voor setjes van 6 tot 3 reps.
vb squats,front squat,legg press,deadlift,halve deadlift,benchpress,dumbbell press,cleans,rows,...
Véééééél eten (3 lepels whey/dag?:nope:)
Zorg dat je minstens 2gr/kg lichaamsgewicht prot binnenkrijgt, en ongeveer evenveel koolhydraten of meer!

Terug
Naar boven