Zo, de nakuur zit er helemaal op en dat wil dus zeggen dat de gehele kuur is afgerond. In de loop van de afgelopen week is mijn gewicht hetzelfde gebleven met zelfs alweer een kleine stijgende lijn erin. Ik blijf nu nog een aantal weken boven onderhoud eten voordat ik aan mijn prep begin. Ik zal het verloop van mijn gewicht gedurende de hele kuur weer even onder elkaar zetten hier. Vanmorgen gaf de weegschaal 86,3 kilo aan, dit is vrij toevallig aangezien dit precies 10 kilo meer is dan mijn startgewicht.
Startgewicht: 76,3 KG
Na week 1: 79,1 KG
Na week 2: 81,4 KG
Na week 3: 82,6 KG
Na week 4: 84,5 KG
Na week 5: 83,6 KG
Na week 6: 85,0 KG
Na week 7: 85,4 KG
Na week 8: 86,8 KG
Na week 9: 87,2 KG
Na week 10: 87,6 KG
Na week 11: 89,2 KG
Na week 12: 88,5 KG
Na week 13: 88,6 KG (Start Nakuur)
Na week 14: 88,1 KG
Na week 15: 87,6 KG
Na week 16: 86,0 KG
Na week 17: 86,3 KG (Einde Kuur)
Zoals jullie zien zou je wellicht kunnen zeggen dat ik er precies 10 kilo aan heb overgehouden, ik heb ook niet het idee dat er opeens nog een drop in gewicht gaat komen aangezien ik nu al vrij lang op hetzelfde gewicht sta en het zelfs alweer een beetje begint te stijgen. Vanaf het begin van mijn nakuur tot aan het einde heb ik dus 2,3 kilo aan gewicht ingeleverd, dit zal een combinatie zijn geweest van zowel vocht als een beetje massa.
Ik zal hier ook even onder elkaar zetten met welke 'sides' ik te maken heb gehad. Ik zet sides tussen aanhalingstekens omdat ik ze niet direct allemaal als een probleem zie, maar ze zijn wel direct gerelateerd aan de kuur.
- Puistjes op rug en schouders. (Biergist genomen, hielp niet veel, vervolgens B5 toegevoegd en na 3 weken beginnen resultaten)
- Sneller geïrriteerd. (Ik noem het bewust irritatie omdat er van daadwerkelijke agressie geen geval was bij mij)
- Toename lichaamshaar.
- Striae. (Schouder/borst zowel als Lats/tricep aanhechting, zijn gelukkig geen hele dikke striemen)
- Vocht vasthouden. (Valt jezelf niet zo snel op totdat je bijvoorbeeld een foto ziet waar je hoofd op staat haha)
- Verhoogd libido. (Een aantal weken was het best heftig, constant gedachte aan seks. Gelukkig nooit last gehad van een libido crash)
Dat was het eigenlijk wel zo'n beetje wat betreft de 'sides', als me nog iets te binnen schiet zal ik het toevoegen.
Wat dit log betreft, ik zal nog wel even luchtig door blijven loggen. Waarschijnlijk zal ik niet meer elke training iedere dag loggen maar zal jullie wel op de hoogte houden van eventuele veranderingen. Het nakuren is mij heel erg meegevallen, massaverlies heb ik totaal niet over te klagen en een kleine drop in kracht neem ik ook voor lief, ik moet natuurlijk ook realistisch blijven.