AndroidHealthClinic

Test E 500mg HCG 1000IU

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je 'benutten' definiëren? Als je hiermee doelt op het aandeel aminozuren dat netto geïncorporeerd wordt in eiwitten, dan zijn de aandelen die je voorlegt veelte hoog. Stel je komt 500 gram spiermassa aan per week, wat best ok is. Circa 20% van je spiermassa bestaat uit eiwit, wat dus neerkomt op 100 gr over een week tijd. 100 / 7 =14 gr per dag. Netto sla je dus maar 14 gr van je eiwitten op als spiermassa, een bijzonder kleine fractie van je totale dagelijkse inname. De aminozurenbeschikbaarheid is niet de limiterende stap voor de eiwitsynthese, maar de signalen die het stimuleren. Dus ondanks dat je eiwitsynthese verhoogt, is de extra behoefte aan eiwitten om hierin te voorzien bijzonder klein (lees: niet-bestaand, de aminozuurbeschikbaarheid ansich is niet limiterend).

De vraag rest dus of, bij het gebruik van AAS, de eiwitsynthese nog verder gestimuleerd wordt door een hogere inname van eiwitten dan je naturel nodig zou hebben, i.e. zou de signalering uiteindelijk gelimiteerd worden door een 'gewone' eiwitinname. Persoonlijk denk ik, gebaseerd op wat ik weet van de reactiepaden die hierbij betrokken zijn, van niet.

• Topic Starter Topic Starter
Kun je 'benutten' definiëren? Als je hiermee doelt op het aandeel aminozuren dat netto geïncorporeerd wordt in eiwitten, dan zijn de aandelen die je voorlegt veelte hoog. Stel je komt 500 gram spiermassa aan per week, wat best ok is. Circa 20% van je spiermassa bestaat uit eiwit, wat dus neerkomt op 100 gr over een week tijd. 100 / 7 =14 gr per dag. Netto sla je dus maar 14 gr van je eiwitten op als spiermassa, een bijzonder kleine fractie van je totale dagelijkse inname. De aminozurenbeschikbaarheid is niet de limiterende stap voor de eiwitsynthese, maar de signalen die het stimuleren.
Waarom dan zo veel eiwitten eten als die toch niet benut worden? In jouw definitie.

Omdat ze, net als androgenen dat doen, de eiwitsynthese stimuleren via een reactiepad.
Waarom dan niet meer eiwitten eten, als je uberhaupt al meer eiwitsynthese hebt door de aanwezigheid van anabolen?

Als je een stukje daarover hebt geschreven, of een studie hebt of iets dergelijks mag je die ook gerust linken, maar ik snap niet waarom je niet meer eiwitten zou gaan eten als je eiwitsynthese hoger is.

De vraag rest dus of, bij het gebruik van AAS, de eiwitsynthese nog verder gestimuleerd wordt door een hogere inname van eiwitten dan je naturel nodig zou hebben, i.e. zou de signalering uiteindelijk gelimiteerd worden door een 'gewone' eiwitinname. Persoonlijk denk ik, gebaseerd op wat ik weet van de reactiepaden die hierbij betrokken zijn, van niet.

Dus daar is eigenlijk nog geen zekerheid over/ onderzoek naar gedaan?

Zie onderstaand lap tekst, daarin beschrijf ik mTORC1-signalering. Dit is een belangrijk reactiepad bij de stimulering van spiergroei, hierin behandel ik o.a. hoe aminozuren hier invloed op uitoefenen. Androgenen vertonen overeenkomsten met hoe insuline/IGF-I het ook stimuleren (kopje groeifactoren), namelijk door een verhoogde fosforylering van Akt op Ser473 en Thr308.

Dus daar is eigenlijk nog geen zekerheid over/ onderzoek naar gedaan?
Niet dat ik weet tenminste, en ik heb er aardig wat over gelezen.

mtorc1_signalering.png

@Galen Top! Bedankt man! Ga ik zo lezen voor ik naar bed toe ga, dat bevorderd het slapen, zo is mij ooit verteld.

Ook al versta ik de helft niet. Dit zie je niet in een standaard module biochemie zeker? :o
Nope, sterker nog, ik ken zelf helemaal niets aan Nederlandse literatuur die dit reactiepad tot in redelijk detail behandelt. Maar 90% komt neer op biochemie 101.

Nope, sterker nog, ik ken zelf helemaal niets aan Nederlandse literatuur die dit reactiepad tot in redelijk detail behandelt. Maar 90% komt neer op biochemie 101.
Volgend semester heb ik een module. Als ik in één of ander random lessenpakket een module vind over eiwitsynthese ga ik dat ook een keertje nemen :p

Goed idee. Enige overeenkomst met je boek over AAS? Zoals op welke manier AAS invloed daarop heeft, of is dat ook voor je de nieuwe?
Ik was ooit begonnen met dat in kaart te brengen voor AAS (zie bijlage), maar nooit afgemaakt.

Nieuwe boek gaat over voedingssupplementen (met een positief effect op de lichaamscompositie).

Bijlagen

Dag 71.
Je wekker zetten op een normaal uur en na de middag wakker worden. Een standaard dag in het leven van anonymass.
Zo gaan we met 5u vertraging week 11 tegemoet, richting de 85kg. Vanmorgen 78,2kg na 12u niet gegeten of gedronken te hebben, dus ik ben wel tevreden.

Snel eerste meal erin en daarna studeren. Helaas is daar niks van in huis gekomen. In de plaats heb ik mijn tijd verspilt aan internetsurfen en nieuwe supplementen bestellen, aangezien ik nu echt helemaal droog sta wat betreft kwaliteitswhey. Ik heb nog 2 zakken B&F achter de hand voor noodgevallen. Om de een of andere reden besloot ik een keertje wat nieuwe dingen te proberen, en omdat ik het om de een of andere reden plezierig vind veel potten te hebben staan ben ik maar opzoek gegaan naar wat nieuwe sups die zouden werken.

-Creatine heb ik al staan, maar gebruik ik nu niet om mezelf niet te misleiden met de enorme vochtretentie die ik van crea heb.
- L-Glutamine heb ik ooit gekocht, en staat hier ook nog steeds. Omdat veel onderzoeken zeggen dat er geen enkel nut zit in de supplementatie van L-Gluta heb ik daar ook geen aandacht meer aan besteed.
-Whey experimenteer ik mee, en ik was van plan elke keer een ander merk te proberen om te vergelijken, maar omdat het ditmaal goedkoper uitkwam gewoon weer Gold Standard Whey te bestellen heb ik dat gewoon weer gedaan.
-Opnieuw de hartverscheurende preworkout "The Curse" gekocht, met een nieuw smaakje dit keer.
-Omega 3 nog steeds in stock.
-ZMA gebruik ik nu niet meer tijdens mijn kuur.
-BCAA's hebben geen enkel bewezen nut om mee te supplementeren dus dat dan ook maar niet.

Omdat ik mijn Kcal inname wou verhogen heb ik dan maar beslist om ter aanvulling een weight gainer te bestellen. "100% Premium massgainer" van muscletech besteld. 1300Kcal per shake. Dan kan ik zonder veel problemen thuis gewoon de Kcal binnenkrijgen die ik moet. Voorlopig ga ik gewoon deze extra nemen, en nog niks schrappen in mijn voedingsschema, zo zal ik ongeveer uitkomen op 5300Kcal, eens zien wat dat geeft.

Vandaag was chest & shoulders, maar om de een of andere idiote reden was ik dat helemaal vergeten, dus niet al te veel schoulders.

BB Press:
0° 15x 80kg
30° 15x 60kg
60° 15x 60kg
90° 15x 60kg

Na de eerste set had ik plots door dat ik 4 sets van 80kg waarschijnlijk niet zou halen. Daarboven klakte mijn goede schouder erg, dus had ik niet erg veel zin om de proef op de som te nemen.

Hammer Press (exclusief BB):
4x | 15x 20kg

Iron T-Cross:
4x | 15x 13,5kg

Incline Crossovers:
4x | 15x 13,5kg

Incline DB Press:
3x | 15x 24kg

Supersetted with Lateral raises:
3x | 15x 7kg

Nette striations in chest en delts. Zagen er ook lekker hard uit. Water depletion ftw.

Front Raises:
3x| 15x 6kg

Lekkere phumph in chest toch wel. Shakeje binnen, proteinbar erin, en weer naar huis toe.

Wat betreft mijn tepels lijkt weinig drinken en nolva wel de golden combo, maar zodra ik drink gaat alle watermassa gelijk naar mijn tepels toe. Zeer eigenaardig. Ik was ook van plan de dokter op te bellen over mijn acne maar dat ben ik weer helemaal vergeten. Nu nog wat lekker luieren, en hopelijk een keertje vroeg naar bed toe.

Dag 72.
Toch niet zo vroeg naar bed toe. 3u 's ochtends. De t*ring ik heb een dokter nodig. Begint die haan in de buurt gelijk nog zijn ochtendritueel te doen. Ik stond echt op het punt in mij supermanboxer uit het raam te springen en die haan zijn nek te gaan doorbijten, had ik terwijl weer wat kilo's vlees bij. Al bij al nog niet zo erg, want ik val toch niet in slaap. Het enige waar ik aan kan denken is de training van morgen, de zomer & mezelf op een mens physique stage.

Ik zou om 8uur gaan opstaan, maar omdat ik niet uit mijn bed raakte omdat ik weer een halve hartaanval kreeg ben ik dus maar blijven liggen. "over 5 minuutjes is het over en kan ik opstaan" dacht ik, maar toen werd ik helaas zo'n 4enhalf uur later wakker.

Ik zou gaan studeren, maar ook vandaag ging dat me weer niet zo goed af. Uiteindelijk dan maar weer naar de gym, en vandaag was armen.

Training zag er als volgt uit:

Tricep pushdowns:
25x 27kg
~opwarming
3x| 15x 36kg

DB curls:
25x 8kg
~opwarming

EZ-Bar Curls:
4x | 15x 15kg

Direct een monsterlijke keiharde pump. Ik had op dat moment waarschijnlijk zo ongeveer kogelvrije biceps.

Skullcrushers (exclusief EZ-Bar):
15x 10 kg
~opwarming
3x | 15x 20kg

Biceps trok goed tegen door de pump, maar ondanks dat waren de skullcrushers nog steeds verrassend makkelijk. Volgende training wordt het 30kg

Cable curls:
4x | 15x 36kg

Rock solid.

One-Arm Tricep Pulldowns:
4x | 15x 9kg

Dat dere burn.

Forearms zijn alweer pumped as f**k, dus nu lekkere postworkout en dan weer naar huis toe.

Acne lijkt wat verminderd te zijn in duidelijkheid, maar nog steeds aanwezig. Enhanched gevoel is weer terug, en ook het nog korter lontje. Voor de rest niks nieuws te melden vandaag.

Dag 73.

Voor het eerst in 73 dagen mijn log totaal vergeten. Maar dat komt vast door de lange dag.
Die begon om 8u 's morgens toen mijn wekker me opnieuw met volle hartaanval wekte. Snel even opfrissen en toen naar beneden, want mij hoofd zei "suiker", en niet zoals het dat anders altijd doet, maar op de "anders ga ik zometeen sterven" manier.

Na wat chocomelk en ettelijke boterhammen, waaronder met gelei, springt het me te binnen dat de oorzaak misschien niet bij mijn hart ligt, maar bij mijn bloedsuikerspiegel? Niet dat ik veel ben met die hypothese, want het uitvinden zal ik in de nabije toekomst toch niet doen.

Na een snelle flexsessie kleren aantrekken en snel naar de bus toe, want deze ochtend is het tijd om cadeautjes in te laden voor kerst. Ging vrij vlot dit jaar, maar dat kan ook zijn omdat ik constant aan mijn honger aan het denken was. Toen de hele winkelstraat zowat vreemd om zich heen begon te kijken, zich afvragend waar het geluid van die stervende walvis vandaan kwam, besloten mijn vriendin en ik dan maar los te gaan op een lekkere portie McDonalds.

Een goeie cheatday zal me psychologisch goed doen, en op dat cheatmealtje zal het neit komen met 4500Kcal. Dan is het maar een keer tijd om met een bolle buik naar huis toe te gaan. Niet veel te beleven daar, studeren, en doen alsof ik studeer. Ik moest ook thuis zijn om met mijn moeder naar de winkel toe te gaan, omdat zij vele zaken niet kan tillen. Ze bleef maar vragen of ik iets wou, dat ik op de duur geen nee meer durfde zeggen. Daarnaast merkte ik bij thuiskomst ook dat ze een gigantische vleeslading had ingeladen. Ik denk dat het zo langzamerhand begint in te zinken bij mijn ouders dat ik dit echt met hard en ziel doe, en dat ik ook mooie resultaten heb geboekt. Heb er deze keer wat kwark bij gegooid, voor de kwarkfans hier. Zal eens zien of dat me smaakt.

Ik was van plan daarna de dokter op te bellen, maar door tijdsgebrek en de drukte van vandaag ben ik dat helemaal vergeten. Weer snel de bus op richtin gym, en uitzonderlijk vandaag, hitting delts. Lang geleden dat ik weer een gekke pump erin heb gevoeld, en zeker op IG wil ik dat echt eens uittesten. Toen de bus met 25 minuten vertraging eindelijk toekwam lag ik direct blok toe, tot ik bijna voorover viel zo'n 3 minuten voor ik het fitnesscentrum zou bereiken. Toen ik wakker werd viel het me weer op hoe mooi de stad is als het donker is. De stad waar ik zowat al mijn herinneringen heb opgebouwd.

Tijd voor nieuwe herinneringen nu, pijnlijke herinneringen, met de volgende training:

~opwarming.

Military BB Press:
4x | 15x 10kg

Lateral Raises:
4x | 15x 7kg

Rear Delt Fly:
4x | 15x 18kg

DB Shoulder Press:
4x | 15x 22kg

DB Front Raises:
4x | 5x 8kg

Supersetted with
Plate Front Raises:
2x | 10x 15kg
2x | 10x 10kg

Tijdens deze training had ik echt 100% focus. Voelde bij de rustpauze tussen mijn eerste twee setjes lateral raises mijn schouders echt warm worden en het bloed er zachtjes insijpelen.

Overigens was dit een van de meest pijnlijke trainingen ooit. Legdays buiten beschouwing gelaten dan. Ik had echt een gezicht zo zuur als een citroen, en heb waarschijnlijk de helft van mijn tanden afgebeten om niet constant te schreeuwen. Zeer vreemd, maar IG versterkt the burn ipv dat hij trager komt, zoals ik dat had op EP. Op EP had ik eerst een lekkere pump, en de laatste paar reps een normale burn. Nu krijg ik aan rep 8 al een gigantische burn, en zo'n 6 setjes in een lekkere pump. Verder was het fun om nog een keertje een keiharde schouderpump te hebben. Helaas ben ik echt helemaal de pijp uit, en ga ik nu alvast in bed liggen.

Supps zijn nog niet toegekomen, dus hopelijk morgen te ontvangen.
May Brodin be with you.

Dag 74.
Uitzonderlijk geen hartaanval vandaag. Lekker. Ook de 79kg aangetikt. Nog 1kg. en dan eindelijk een 8je vanvoor, kan niet wachten.
Had niet echt veel zin in vaste voeding, dus besloot ik die kwark maar een keertje uit te proberen. Niks speciaals. Eigenlijk gewoon zwaardere yoghurt. Direct het potje leeggegeten, 500g, goeie maaltijd dus.

Dan maar wat gestudeerd, met een fappauze hier en daar uiteraard.

Daarna was het alweer 5u, dus gymtime. Bus op, zonder kwaliteitswhey nog steeds helaas, want bestelling komt morgen blijkbaar toe. Zoals altijd werd ik direct mottig op de bus. Aftellen dus.

Omdat ik gisteren een echte deltblaster heb gehad, was het vandaag tijd voor de chesticles.
Hoe ik mijn spiervezels totaal verwoest heb, zie je hier:

Incline DB Press:
4x | 15x 26kg

Kon duidelijk veel meer aan, behalve de laatste set dan, die was een pure gruwel.

Iron T-Cross:
4x | 15x 13,5kg

Incline crossovers:
4x | 15x 13,5kg

Flat BB Press:
2x | 8x 80kg

Had zin in wat zwaars. Vreemd genoeg hadden mijn pecs het niet zo moeilijk, vooral mijn polsen wel. Mijn pecs voelden zelfs zeer vreemd aan, verdoofd eerder.

Flat DB Fly:
2x | 15x 9kg

Decline Crossover Press:
4x | 15x 26kg

Decline Dumbell Pullover:
4x| 20kg

Voor het eerst in 1,5 jaar dat ik weer DB pullover kon doen, pijnvrij zelfs.

Goeie training gehad. Al mijn energie was weer helemaal op. Een goeie pump was zeker aanwezig, maar niks speciaals. Dan weer richting huis. De dokter had blijkbaar gebeld, dus heb ik bij thuiskomst direct teruggebeld.

Hij wist me te vertellen dat de niveau's van mijn bloedcellen dankzij TCRP, als ik het me goed herinner, niet duiden op ziekte, maar op een immuunreactie tegen iets anders. Hij zei ook dat mijn FSH en LH duidelijk veel te laag waren. Volgens hem: "Om het bruut te zeggen. U bent uw kloten naar de kloten aan het helpen.". Ook zei hij dat mijn testosterongehalte in combinatie met FSH en LH duidelijk wijst op het gebruik van anabole steroïden, maar dat wist ik natuurlijk al. Toen hij mijn testosterongehalte noemte slaakte hij een zucht in de vorm van "dat heb ik nog nooit gezien", en omdat die toen zelfs op een laag niveau waren weet ik dus dat hij duidelijk geen ervaring heeft met begeleiding van gebruikers. Toen ging hij verder met een rant dat de korte termijn voordelen zeker niet opwegen tegen de nadelen op lange termijn, en dat hij al eerder patiënten heeft zien passeren die dergelijke producten hebben gebruikt en nu schildklierproblemen etc hebben. Omdat ik hem de vorige keer had gezegd dat ik 'supplementen' gebruik, vermoed ik dat hij nog steeds geen besef heeft van de opzettelijkheid van die inname. Het goede was dat hij voorstelde in februari een nieuwe bloedtest af te nemen om te kijken of die waarden zijn verbeterd. Dat zal dus na mijn nakuur zijn, dus mijn hormonen zouden dan al weer in orde moeten zijn. Intussen vertelde hij me direct te stoppen met deze supplementen, en alleen supplementen te gebruiken van bedrijven waarvan ik zeker weet dat er geen dergelijke substanties in zitten. Met die hele heisa ben ik uiteraard mijn acne weer vergeten, maar voor die 2 weekjes is het de moeite niet meer, dus zal ik het gewoon laten voor wat het is voorlopig.

Update.

The 15000 tekens struggle is real.

Dag 75.
Vrijdag... Ettelijke jaren geleden zou ik vandaag ik volle vreugde aan de vakantie beginnen, maar in het studentenleven is dat anders. Het goede is wel, nu ik thuis ben kan ik trainen wanneer ik wil. Snel nog even wat preps voor vanavond, want het is weer partytime, nog een keertje snel voor de officiële start van de blokperiode. Daarna dan weer de boeken in.

Zo'n 2uur later word ik al verlost van mij cursus om de bus te nemen richting the city of gains. Vandaag was het weer tijd om de guns wat te soigneren. Vreemd genoeg nog steeds wat spierpijn van de vorige training, maar die ging direct weg na de eerste setjes en maakte plaats voor MO MO MO MONSTERPUUUMP.

Training zag er als volgt uit:

Close grip Bench Press:
15x 10kg
~opwarming
4x | 15x 40kg

EZ-Bar Curl:
4x | 15x 15kg

Dropsetted with EZ-Bar Curl:
Failure x 10kg
Failure x 5kg

Skullcrushers:
15x 10kg
~opwarming
4x | 15x 30kg

Light weight baby.

Bicep Machine Curls:
4x | 15x 32kg

Dropsetted with Bicep Machine Curls:
Failure x 25kg
Failure x 18kg

One-Arm Tricep pulldowns:
4x | 15x 11,5kg

Hammer Curls:
4x | 15x 16kg

Ik kan eerlijk bekennen dat mijn arms, en ik in het algemeen er huge beginnen uit te zien. Vermakelijk om te lezen voor 79kg. Maar in beschouwing genomen waarvan ik kom is het maar normaal dat ik dat huge vind. Nu snel naar huis toe. Nog snel wat Kcals naar binnen werken en dan klaarmaken om te gaan feesten.

Een hele fijne avond. Iedereen was zeer aangenaam. Drank vloog alom, ook bij mij :o.
Een groot verschil deze avond was dat alle aandacht op mij gericht was. Constante complementjes als "X Kerel jij wordt toch steeds maar breder." "X maat wat is er met jou gebeurd? Je bent dubbel zo breed als 5 weken geleden!" "Kijk die armen wtf" "Ja, voor een wild nachtje zou ik wel weten wie te kiezen hier" (commentaar gemaakt door een vriendin, daar was mijn vriendin niet zo mee opgezet :rolleyes:). Verder zat iedereen de hele avond me maar aan te gapen, genietend van mijn fysiek.

Toen ik terugkwam van de geldautomaat had ik zelfs te horen gekregen dat een van mijn bro's direct met lof begon te strooien over het resultaat dat ik heb gemaakt. Natty or not, voelt even goed. Ook al zijn de getallen groter, ik heb er harder voor gewerkt dan dat ik ooit heb gedaan natty, dus ik heb er fier op.

Daarna gingen we naar een andere club toe, waar hier en daar mij biceps wel een keer gevoeld werd door een random mirin' meid. Jammer om op dergelijke momenten single te zijn, want het was duidelijk dat er opties genoeg waren deze avond. Kan ook niet anders, iedereen plakte aan me als een vlieg op honing. Zowat om de 30 minuten kwam iemand op exact dezelfde manier vragen wanneer ik nog een keer ga trainen, en dat zij ook gaan trainen in die gym, dus dat we eigenlijk gerust wel een keer samen kunnen gaan. Na een paar keer werd het echt zo voorspelbaar dat ik moeite kreeg mijn lach in te houden.

Ook al werd er uitvoerig met drank en traktaties gegooid. Vreemd genoeg werd ik maar niet dronken. Licht aangeschoten is het verste dat ik raakte. Het kwam zelfs tot op het punt dat ik bijna moest gaan overgeven door het tempo waarmee ik ze naar binnen kapte, en nog steeds niks voelde. Normaal zou ik het wijten aan het feit dat ik constant aan het dansen was, maar met die hoeveelheden is dat niet mogelijk. Intussen voelde ik zowat mijn lichaam leegtrekken door de constante binnenkomst van alcohol en de emigratie van urine.

Rond een uur of 5 besloot ik dan maar 3 vodka reds te bestellen voor mezelf en die achterover te kieperen. Toen voelde ik eindelijk wat. De kerel waarmee ik naar huis moest zat er helaas helemaal doorheen, dus toen ik eindelijk wat begon te voelen mocht ik al naar huis toe.

Ik moet er wel heel goed uitgezien hebben want ik heb nog nooit zoveel kusjes en knuffels gekregen in mijn hele leven. Ik had het ook niet anders gewild, want toen pas drong het tot me door hoe hard ik mijn broeders en zusjes heb gemist. Simpelweg een perfecte avond. Had het niet anders gewild, behalve dan dat ik liever wel wat van die lege portemonnee had gevoeld :rolleyes:.

Nu naar bed toe, en morgen lekker hydrateren.

Dag 76.
Uitgedroogd as f**k wakker geworden. Lippen woestijndroog, barstende hoofdpijn, en alles heeft zowat het halve volume van wat het zou moeten hebben, hart klopt razendsnel,...
Tijd om een fles water te nuttigen dus.
zwgwva.jpg

Mijn bestelling is eindelijk aangekomen, een zeer aangename verrassing (B&F, plz no hate). In de loop van de middag dan toch een shake van die gainer geprobeerd, weliswaar met minder poeder, gewoon om de smaak te testen. Die was goed, en bovenal viel het zeer licht op de maag. Heb er dan nog wat whey bij gekieperd. Zo kom ik in deze uitgedroogde dagen toh nog aan mijn macro's.
De rest van de dag heb ik ook gespendeerd aan mijn depleted body refillen met wat het nodig heeft, want ik voel me echt drained tot de 100ste macht.

Morgen blijft mijn vriendin slapen, dus ik ga deze avond injecteren. Om het nog wat over de test te hebben. In het begin van de kuur, zo'n 10kg geleden had ik best veel last van mental sides etc. In het midden van de kuur ook, maar toen schommelden mijn waarden erg. Het is me opgevallen, zeker nu in het uitgaan, dat ik weer helemaal de controle over mezelf heb. Nog steeds een korter lontje, en weliswaar reageer ik ook nog assertiever, maar dergelijke kleine 'uitbarstingen' gebeuren nog zelden. Het is aangenaam om eindelijk weer mezelf van voor de kuur te kunnen zijn, maar dan in harmonie met de test. Het voelt alsof mijn lichaam eindelijk de aanwezigheid van de test heeft omarmt en er nu in harmonie mee kan samenwerken. Moeilijk te verwoorden, maar het voelt best goed.

Straks gaat de inject er weer in, maar nu eerst filmpje kijken, want ik ben echt doodop.

Dag 77.

Today is a very sad day.

Lekker uitgeslapen, en voel me als herboren. Helaas niet meer geprikt gisteren, dus dat heb ik vanmiddag na het douchen dan maar gedaan. Nog steeds dezelfde spuit als vorige keer, dus ik had al verwacht dat er wat olie uit zou komen langs de achterkant.

De spuit ging er niet zo vlot in. Veel weerstand van mijn huid. Toen ik hem er toch in kreeg zat er totaal geen druk op. Het probleem daarmee is dat het niet komt omdat het er snel inging, maar omdat de totale spuit gewoon backfirede en alle olie er langs achter uitkwam. Toen ik de naald er terug uittrok was er zo ongeveer niks uit mijn naald gekomen. Uit pure frustratie er hem dan maar nog een keer ingeramd, en gewoon gespoten tot ik wat druk voelde, maar terwijl lekte zowat alle olie er gewoon uit langs de achterkant.

Op deze manier moet ik dus helaas mijn kuur beïndigen. Ik zal nog hard werken om met wat aanwezig is in mijn bloed de 82 te bereiken.

Vanaf volgende week zondag ga ik dan nog 4 weken nolva nemen, en dan zien hoe het met mijn pubergyno is. Als het nog niet weg is ga ik me even inlichten over hoelang het nog verantwoord is nolva te slikken, anders hoe ik er ook mee op.

Nakuur is dus tot 17 januari.

Wanneer ik officieel met mijn nakuur begin zal ik niet langer elke dag een stukje schrijven, want dat zou gewoon nutteloze tekst zijn denk ik. Ik verwacht geen drastische veranderingen van dag tot dag, dus zal ik nu een wekelijk overzicht geven.

Echt balen dat het nu echt ophoud. Ik word er al depressief van als ik er aan denk om off te zijn. Ik heb ook zo'n medelijden met mijn zak massgainer, die zich nu uithuilt in het hoekje van mijn kast. Best ironisch wel.

Eigenlijk zou ik gewoon graag nog een vial bestellen en blijven doorgaan. Toen ik gisteren mijn teelballen inspecteerde zag ik dat ze ferm gekrompen zijn, een signaal voor mij van mijn brein om te zeggen "Kerel, het is wel genoeg geweest zo.". Sad sad days helaas, maar het moest een keertje gebeuren toch? Intussen ga ik nog extra hard mijn best doen om nog snel alles uit de test te pompen wat ik kan.

Off gaan is een echte horror als ik het zo hoor, maar ik ben nog veel te jong om on te blijven. Daarnaast wil ik het ook gewoon een keertje voor mezelf zien natuurlijk. Ik hoop op 80kg te kunnen blijven na mijn kuur, en dan deze zomer te cutten met een 2e cycle.

Ik heb veel nagedacht over cycles, wat ik eerst wil testen, en het is uiteindelijk het volgende geworden:

150mg Test E (150mg EW)
400mg Tren E (200mg E3D)
200mg Mast E (100mg E3D)

Ik twijfel nog om de mast naar 400 op te krikken, en op het einde winny toe te voegen voor die lekkere striations. Ik sta dus open voor suggesties.

Ik wil alvast iedereen bedanken die de tijd heeft genomen mijn ellenlange verhalen te lezen, met daarnaast nog een extra bedankje voor allen die mij gesteund hebben.

Ik beloof volgende cycle weer dagelijkse updates, met misschien hier en daar wat aangepaste structuur.

Laatst bewerkt:
@AnonyMass :

Zo te lezen gaan de gains goed, ongeveer 10kg gepakt ondertussen. Je zal wel merken dat als je OFF zou gaan na 12 weken, dat je wat kg's zal verliezen. Meeste pakken 10 kg tijdens hun eerste kuurtje en houden daar dan uiteindelijk 5-6 kg van over.

Je log leest een beetje als een roman en dat is heel aangenaam. Je spendeert duidelijk veel tijd aan je updates en het leest allemaal vlot en de foto's maken het geheel wat levendiger. Hiervoor mijn congrats.

Het feit dat je log als een roman leest is op manier ook een aandachtspunt. Veel zaken neem ik met een korreltje zout en ik weet niet of je alle dingen ook echt 100% meent van wat je hier publiceert.

Ik doel dan op een aantal zaken die ik doorheen je log opvallend/vreemd heb gevonden:

- Je gedragswijziging (mentaal) tijdens je kuur: no way dat je het mentaal op een test only kuurtje zo zwaar kan hebben als jij de voorbije weken hebt omschreven. Ik denk, no offence, dat dat gedrag in je zit en nu je met kuren bent begonnen laat je gewoon merken hoe je bent. Mocht ik me vergissen en het toch door de gear zou komen dan vrees ik voor jou dat je nog veel problemen zal ondervinden wanneer je met andere middelen zal gaan kuren. Werk daar, in je eigen belang, dus zeker aan naar de toekomst toe! Denk echter dat je gewoon zo een karakter hebt en de gear een excuus is.

Ik las ook dat je naar eigen zeggen de voorbije tijd minder agressief voelt, goed zo. Houden zo!

- Je zelfverheerlijking:
zelfvertrouwen is een heel goede eigenschap en dat heb je nodig om je doelen te bereiken. Op zich is hier dus niets mis mee maar hopelijk overdrijf je in je log bewust een beetje en ben je in het echt nuchter genoeg om veel zaken te relativeren. Kijk, je bent begonnen met kuren op 70 kg en je weegt voorlopig 79. Na je kuur zal je allicht terugvallen naar 76kg ofzo. Er zullen mensen zijn die dat veel te vroeg vinden om te kuren maar daar oordeel ik niet over want begon zelf te vroeg. Wat ik wel mee wil geven is dat je fysiek gewoon matig is. Je hebt zeker progressie gemaakt maar je fysiek is op deze moment echt niet spectaculair. Ik stond natty zelf al een eind verder (vooral op gebied van kracht en ik trainde niet specifiek op kracht) dan jou en veel leden hier zullen natty een stuk verder staan dan jij ;-) Probeer dat in je achterhoofd te houden zodat je nederig blijft en hard blijft werken om vooruitgang te boeken. Als ik soms lees hoe 'massive' je jezelf vond ogen tijdens een workout (je armen waren tijd geleden 40 cm) of hoe je een setje bench press van 80 kg hebt afgewerkt dan denk ik bij mezelf: nog veel werk aan de winkel want wees eerlijk: armen van 40 cm zijn niet uitzonderlijk en een setje van 80 kg benchen kunnen de meeste (met een minieme aanleg) met gemak na 1 jaar trainen.

Laatst zette je hier dat je een avond was gaan stappen en alle vrouwen gek waren van je armen. Je zei dat je voelde alsof je keuze genoeg zou hebben maar dat je jammer genoeg niet meer single bent... Damn gast, je armen zijn 40 cm, geen 45 ;-) Als de vrouwen dus interesse toonden dan zal het wel niet omwille van je gigantische armen zijn.

Jezelf een klopje op de schouder geven is niet erg maar stop met dat ophemelen en idealiseren van jezelf. Ergens denk ik dat dit ook een deel van je karakter is, misschien hebben mensen in jouw omgeving op deze moment daar geen weet van en komt het enkel op dit forum tot uiting. Wanneer je dan nog een paar kuurtjes achter de rug hebt en rond de 90 kg weegt dan zal je misschien dat deel van je karakter ook toonbaar maken aan jouw omgeving en dan is het 'een bijwerking' van de kuur...

- Je toekomstdromen: je wil graag op termijn wedstrijden gaan doen. Ik hoop voor jou dat die droom uit mag komen en dat je de komende jaren hard blijft trainen. Realiseer je dat je op deze moment nog mijlenver verwijderd bent van dat doel, dat helpt misschien om je fysieke toestand nu te relativeren en je dan wat bescheidener bent en bijgevolg je gedrag gemakkelijker kunt controleren.

Hopelijk kan je mijn kritiek plaatsen, ik bedoel het constructief.

Succes nog met het vervolg van je kuur en nogmaals proficiat met je uitgebreide log, daar verdien je een schouderklopje voor ;-)

@AnonyMass :

Zo te lezen gaan de gains goed, ongeveer 10kg gepakt ondertussen. Je zal wel merken dat als je OFF zou gaan na 12 weken, dat je wat kg's zal verliezen. Meeste pakken 10 kg tijdens hun eerste kuurtje en houden daar dan uiteindelijk 5-6 kg van over.

Je log leest een beetje als een roman en dat is heel aangenaam. Je spendeert duidelijk veel tijd aan je updates en het leest allemaal vlot en de foto's maken het geheel wat levendiger. Hiervoor mijn congrats.

Het feit dat je log als een roman leest is op manier ook een aandachtspunt. Veel zaken neem ik met een korreltje zout en ik weet niet of je alle dingen ook echt 100% meent van wat je hier publiceert.

Ik doel dan op een aantal zaken die ik doorheen je log opvallend/vreemd heb gevonden:

- Je gedragswijziging (mentaal) tijdens je kuur: no way dat je het mentaal op een test only kuurtje zo zwaar kan hebben als jij de voorbije weken hebt omschreven. Ik denk, no offence, dat dat gedrag in je zit en nu je met kuren bent begonnen laat je gewoon merken hoe je bent. Mocht ik me vergissen en het toch door de gear zou komen dan vrees ik voor jou dat je nog veel problemen zal ondervinden wanneer je met andere middelen zal gaan kuren. Werk daar, in je eigen belang, dus zeker aan naar de toekomst toe! Denk echter dat je gewoon zo een karakter hebt en de gear een excuus is.

Ik las ook dat je naar eigen zeggen de voorbije tijd minder agressief voelt, goed zo. Houden zo!

- Je zelfverheerlijking:
zelfvertrouwen is een heel goede eigenschap en dat heb je nodig om je doelen te bereiken. Op zich is hier dus niets mis mee maar hopelijk overdrijf je in je log bewust een beetje en ben je in het echt nuchter genoeg om veel zaken te relativeren. Kijk, je bent begonnen met kuren op 70 kg en je weegt voorlopig 79. Na je kuur zal je allicht terugvallen naar 76kg ofzo. Er zullen mensen zijn die dat veel te vroeg vinden om te kuren maar daar oordeel ik niet over want begon zelf te vroeg. Wat ik wel mee wil geven is dat je fysiek gewoon matig is. Je hebt zeker progressie gemaakt maar je fysiek is op deze moment echt niet spectaculair. Ik stond natty zelf al een eind verder (vooral op gebied van kracht en ik trainde niet specifiek op kracht) dan jou en veel leden hier zullen natty een stuk verder staan dan jij ;-) Probeer dat in je achterhoofd te houden zodat je nederig blijft en hard blijft werken om vooruitgang te boeken. Als ik soms lees hoe 'massive' je jezelf vond ogen tijdens een workout (je armen waren tijd geleden 40 cm) of hoe je een setje bench press van 80 kg hebt afgewerkt dan denk ik bij mezelf: nog veel werk aan de winkel want wees eerlijk: armen van 40 cm zijn niet uitzonderlijk en een setje van 80 kg benchen kunnen de meeste (met een minieme aanleg) met gemak na 1 jaar trainen.

Laatst zette je hier dat je een avond was gaan stappen en alle vrouwen gek waren van je armen. Je zei dat je voelde alsof je keuze genoeg zou hebben maar dat je jammer genoeg niet meer single bent... Damn gast, je armen zijn 40 cm, geen 45 ;-) Als de vrouwen dus interesse toonden dan zal het wel niet omwille van je gigantische armen zijn.

Jezelf een klopje op de schouder geven is niet erg maar stop met dat ophemelen en idealiseren van jezelf. Ergens denk ik dat dit ook een deel van je karakter is, misschien hebben mensen in jouw omgeving op deze moment daar geen weet van en komt het enkel op dit forum tot uiting. Wanneer je dan nog een paar kuurtjes achter de rug hebt en rond de 90 kg weegt dan zal je misschien dat deel van je karakter ook toonbaar maken aan jouw omgeving en dan is het 'een bijwerking' van de kuur...

- Je toekomstdromen: je wil graag op termijn wedstrijden gaan doen. Ik hoop voor jou dat die droom uit mag komen en dat je de komende jaren hard blijft trainen. Realiseer je dat je op deze moment nog mijlenver verwijderd bent van dat doel, dat helpt misschien om je fysieke toestand nu te relativeren en je dan wat bescheidener bent en bijgevolg je gedrag gemakkelijker kunt controleren.

Hopelijk kan je mijn kritiek plaatsen, ik bedoel het constructief.

Succes nog met het vervolg van je kuur en nogmaals proficiat met je uitgebreide log, daar verdien je een schouderklopje voor ;-)

Bedankt voor je reactie. Mentaal had ik inderdaad erg zware veranderingen, maar nu die veel minder zijn geworden denk ik dat dat is omdat het de eerste keer was dat ik AAS gebruik, en omdat ik het op zo'n laag lichaamsgewicht heb gedaan. Ik zal daar in de toekomst zeker rekening mee houden, maar als ik ze niet probeer zal ik het nooit weten, dus proberen zal ik zeker wel een keertje doen. Mijn karakter natty is letterlijk de tegenpool van tijdens deze kuur, geloof het of niet.

Mijn zelfvertrouwen is gewoon te wijten aan het mooie resultaat dat ik heb behaald in zulke korte tijd, en ik daar trots op ben. Zeker omdat het de eerste keer is, en ik zo snel resultaat heb geboekt zijn dergelijke resultaten echt massief. Je moet beseffen dat ik van 63kg kom, en 80kg echt een groot verschil is qua uitzicht. Ik weet dat ik geen uitzonderlijke fysiek heb, maar voor mij als persoon is mijn fysiek massief. Ik vergelijk mijn resultaat met mijn vroegere zelf, niet met anderen. Vandaar dat ik het zo gek vind. Je moet weten dat ik vele dingen schrijf hoe ik ze heb ervaren "in the heat of the moment". Mijn bedoeling is immers een goeie weerspiegeling van mijn ervaring geven, als ik het zou minimaliseren zou ik dat punt net missen. Ook moet je er rekening mee houden dat mijn omgeving niet DBB is, en er niet zo veel betere fysieken in mijn directe omgeving bestaan.

Ook weet ik dat mijn doelen nog ver weg liggen, en dat stoort me niet. Ik hoor vaak dat een wedstrijd meedoen al een hele ervaring is, en dat mensen vaak te lang wachten en aan hun fysiek snoeien voor ze een wedstrijd durven meedoen. Dat wil ik dus doorbreken. Mijn doelen zijn de fysieken van IFBB mens physique pro's, en daar wil ik uiteindelijk ook belanden. Slechts dromen uiteraard, maar zonder dromen wordt er niet gewerkt toch? Ik weet dat het me nog jaren gaat kosten om dat te bereiken, en dat is niet erg, zo heb ik immers iets om naartoe te werken.

Fijn om te zien dat iemand mijn log (iets) kan relativeren. Dat doe ik trouwens zelf ook als ik ze schrijf. Ik denk ook vaak "wat zeg je zelf kerel", maar door de redenen die ik al heb gespecificeerd schrijft ik het gewoon zo.

EDIT: Ik heb overigens goeie krachtstats, maar ik heb nog maar 1 PR geprobeerd deze kuur, en dat is DL, dus ik snap je comment wat betreft mijn bench niet echt, want dat was ook geen PR ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven