Galen
Peter Bond
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Supplementen
Anabolen
Technologie
Wetenschap
10.000 likes
10.000 berichten
- Waardering
- 22.804
- Lengte
- 1m96
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 11%
Kun je 'benutten' definiëren? Als je hiermee doelt op het aandeel aminozuren dat netto geïncorporeerd wordt in eiwitten, dan zijn de aandelen die je voorlegt veelte hoog. Stel je komt 500 gram spiermassa aan per week, wat best ok is. Circa 20% van je spiermassa bestaat uit eiwit, wat dus neerkomt op 100 gr over een week tijd. 100 / 7 =14 gr per dag. Netto sla je dus maar 14 gr van je eiwitten op als spiermassa, een bijzonder kleine fractie van je totale dagelijkse inname. De aminozurenbeschikbaarheid is niet de limiterende stap voor de eiwitsynthese, maar de signalen die het stimuleren. Dus ondanks dat je eiwitsynthese verhoogt, is de extra behoefte aan eiwitten om hierin te voorzien bijzonder klein (lees: niet-bestaand, de aminozuurbeschikbaarheid ansich is niet limiterend).
De vraag rest dus of, bij het gebruik van AAS, de eiwitsynthese nog verder gestimuleerd wordt door een hogere inname van eiwitten dan je naturel nodig zou hebben, i.e. zou de signalering uiteindelijk gelimiteerd worden door een 'gewone' eiwitinname. Persoonlijk denk ik, gebaseerd op wat ik weet van de reactiepaden die hierbij betrokken zijn, van niet.
De vraag rest dus of, bij het gebruik van AAS, de eiwitsynthese nog verder gestimuleerd wordt door een hogere inname van eiwitten dan je naturel nodig zou hebben, i.e. zou de signalering uiteindelijk gelimiteerd worden door een 'gewone' eiwitinname. Persoonlijk denk ik, gebaseerd op wat ik weet van de reactiepaden die hierbij betrokken zijn, van niet.

). Verder zat iedereen de hele avond me maar aan te gapen, genietend van mijn fysiek.