Heb hem net doorgelezen , sommige punten begreep ik niet helemaal maar de rode draad kon ik er goed uithalen , toch weer een waardevol stukje .
Ik ben dus nu al 3 dagen aan het nakuren en de libido dip die ik heb gehad ( denk dat het komt door de dosis anavar die ik iets hoger had zitten dan de dosis test e voor een aantal weken) is nu al aan het opklaren. begin te merken dat ik toch weer stukken meer zin heb. Zelf kan ik natuurlijk niet zeggen of dit door de clomid komt of dat ik misschien gewoon snel herstel na mijn eerste kuur, maar voor mijn gevoel werkt dit wel fijn. Heb toch besloten het bij clomid enkel te laten .
Beginnend voor een week op 50mg en daarna voor 3 weken op 25mg. Ik maak toch de keuze deze nakuur wel af te maken omdat ik er nu op ingesteld ben en mij dit nu nog het gevoel geeft dat het werkt. Gevoel is niet helemaal de juiste indicator maar ga over 4 maanden een bloedtest doen voordat ik begin aan de volgende kuur.
Tussen die tijd ga ik me nog meer verdiepen op het gebied van herstel waarbij hcg gebruikt wordt, misschien wordt het voor de volgende kuur ook de keuze om alleen HCG te gebruiken en de serms achterwegen te laten . Vervolgens ga ik dezelfde kuur doen een aantal maanden later en gebruik ik wel bijvoorbeeld clomid voor een bepaalde tijd , zo kan ik nog altijd zelf zien wanneer en hoe mijn lichaam het beste herstelt aan de hand van een bloedtest na de kuur.
weet niet zeker of dit een goede aanpak is omdat mijn kennis nog niet zo ver reikt als een aantal hier op het forum. Maar verbeter me als sommige dingen overbodig of onzin zijn!
Als jij je er beter door voelt en dat het je sexdrift opkrikt zou ik zeggen, gewoon ervoor gaan.
Wil je er niet achter komen of de clomid PCT voor een snel herstel zorgt? Dan dien je je bloedwerk na je PCT te laten uitvoeren en niet 4 maanden wachten.
Maar goed, na 4 maanden zul je ook weten in hoeverre je de gewonnen massa/kracht hebt kunnen behouden en dat is toch ook een indicatie.
En om terug te komen op dit stuk , er wordt dus geconcludeerd dat PCT geen meerwaarde heeft op basis van het herstel na 3 maanden. Maar twijfel dus nu of het misschien wel zo is dat je misschien sneller naar het herstel groeit met een serm maar dat het uiteindelijke herstel beter is zonder pct. Ben eigenlijk benieuwd op welk leven het herstel zit na bijvoorbeeld een maand als je deze 2 opties tegen elkaar zet. En heb het dan eigenlijk meer over of je met een pct de gewonnen massa bijvoorbeeld beter kunt vasthouden met een serm.
Measurement 3 reflects an average of three months since the end of the cycle. By this point, the PCT has been completed. The no-PCT group appears to have a better testosterone and sperm count during this measurement (16.3 vs. 14.4 nmol/L, and a reduction of 6.6 million moving sperm with no-PCT vs. reduction of 39.2 million moving sperm with PCT).
Dit zegt eigenlijk al genoeg waarom een PCT helemaal niet voor een snel herstel zorgt.
Na 8 maanden is het verschil in Test level tussen PCT en NON PCT gelijk getrokken maar sperm count is nog steeds beter bij de NON PCT groep, dat zegt ook al iets.
Het dikgedrukte gedeelte begrijp ik niet helemaal. Als het herstel beter is zonder PCT waarom zou je dan gaan nakuren?
Het herstel is persoonsgebonden, de een herstelt sneller dan de ander. Dan komt de hoeveelheid roid misbruik ook nog wel even om de hoek kijken.
Ik denk persoonlijk dat het vasthouden van de gewonnen massa in de OFF periode heel erg moeilijk gaat worden. Geen suprafysiologische hoeveelheden test meer en ook homeostase. Wil je groot worden zonder enig verlies in massa en kracht denk ik dat je ON dient te blijven.