MuscleMeat

TestAloneKuur…. Een mega-massa bouwer

ArieWillem zei:
BC, is het alleen al met het oog op cortisol dan niet verstandig om in de nakuur clen te gebruiken? Niet zozeer voor het ververbrandende effect maar gezien het feit dat clen de cortisolreceptoren bezet?

Ik ben daar dus naar op zoek geweest en ik vind dus geen enkel bewijs dat clenbuterol ook maar enige affiniteit vertoont voor de glucocorticoide receptor. Dus ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt.

Cortisol dient echter gecontroleerd te worden aangezien ook corticosteroiden ervoor zorgen dat de HPTA onderdrukt wordt.

In de praktijk heeft clen zich (bij mij) uitstekend bewezen als kuurmassa-behouder. Zal het volgende keer zeker weer toepassen.

Big Cat zei:
Zolang je nakuur in orde is, en je wat verstandig omspringt met meer supressieve producten zoals 19Nor-progestagenen Mag je dip niet noemenswaardig zwaarder zijn afhankelijk van de producten die je gebruikt. Die dip is redelijk recht evenredig met de winst die je maakt. Enkele goede tips daartoe zijn echter het gebruik van orals en 19Nor-progestagenen vermijden gedurende de laatste 2 a 3 weken, cortisol zo laag mogelijk houden gedurende de eerste 5 weken na een kuur, HCG gebruiken om testikels te sensitiseren en zo voorts.

wtf, dus om een dip zo veel mogelijk te beperken, kan je beter geen tren op het einde van je kuur pakken. Dat is toch best verassend omdat Tren heel vaak op t einde van een kuur wordt gebruikt. Mss dus beter Winstrol of iets derg. pakken?

Zo vaak zie ik het niet op het einde in de cycles verschijnen hier. Zoals je zegt is de uitloop met winstrol beter.

@ BC Wat ik dan niet begrijp is, hoe kan trenbolone dan goed zijn voor kwaliteitsspiermassa terwijl het zo androgeen is. Want volgens DBC hou je weinig over met hoog androgene as.

Je kuur afsluiten met tren ace is dus niet verstandig dan zoals dennis ook al heeft gevraagd?

En hoe zit het met een afsluiting in de laatste 3wkn van je kuur met

test prop
tren ace
winstrol inject

wel of niet verstandig?

snap er geen ruk van.
als je 10 weken met test, deca enz kuurt is je eigen productie toch al volledig weg? wat maakt het dan uit dat je met een 19-nor andr. eindigt? lager kan het toch niet worden lijkt mij.

eindigen met winny inject :( dat doet pijn.

verder is er geen bewijs dat clen de cortisol recp. bezet? hmm, raar clen heeft bij wel de massa behouden, hoe kan dat dan?

@squat: hoog androgeen zorgt voor kwaliteitsmassa, hetgeen totaal niets zegt over wat je eraan over houdt.

ben het ook niet volledig eens met dbc. voorzover ik een kuurverleden heb.
merkte dat bij eindigen met een hoge androgeen (tren act) er weinig verloren ging.
maar ieder lichaam is anders

gr d

ik merk wel degelijk bij gebruik van 19-norandrogenen dat ik veel langzamer hersteller, waardoor ik me massa veel moeilijker vasthoudt, dus in dat opzicht kan ik me er wel in vinden dat ik liever niet met tren eindig in de toekomst

Suat zei:
@ BC Wat ik dan niet begrijp is, hoe kan trenbolone dan goed zijn voor kwaliteitsspiermassa terwijl het zo androgeen is. Want volgens DBC hou je weinig over met hoog androgene as.

Je kuur afsluiten met tren ace is dus niet verstandig dan zoals dennis ook al heeft gevraagd?

En hoe zit het met een afsluiting in de laatste 3wkn van je kuur met

test prop
tren ace
winstrol inject

wel of niet verstandig?

kwaliteitsspiermassa is een vaag begrip, vaak slaat dit enkel en alleen op het feit dat je droge spiermassa wint. Waarom tren dat doet is makkelijk, het is compleet niet estrogeen en heeft in tegenstelling tot nandrolone geen directe effecten op de waterhuishouding.

Dan is er ook nog de perceptie in bodybuilders na een streng dieet (<5% vet) dat ze 'harder' worden van bepaalde middelen. Wat dat inhoud en wat het mechanisme daarachter is weet ik niet, het gaat hier louter om perceptie, maar wel een objectieve perceptie. Nu Ik baseer me op onderzoek van Chen et al en Zhao et al, die aantoont dat androgenen in plaats van homodimerizeren en transcriptie regelen, ook kunnen heterodimerizeren met de GR en zo cortisol transcriptie verlagen. Dit gebeurt echter ook met anti-androgenen, wat wijst op een effect dat te maken heeft met bindingsaffiniteit en niet mogelijkheid tot recruteren van co-activatoren. Dan zou je kunnen postuleren dat middelen die de AR zeer sterk binden meer heterodimerizeren en dus een sterk anti-catabool karakter innemen, liever dan een strikt anabool karakter. Dat zou ook verklaren waarom een sterk androgeen als methenolone een zacht anti-catabool karakter heeft, dat DHT en consoorten geen spiermassa veroorzaken maar wel kunnen behouden en dat 'harde' effect geven, en zo verder.

Over je kuurtje, ik zou de winny er uit halen de laatste twee weken, tenminste als je puur met het oog op behoud van massa na de kuur werkt.

dennis999 zei:
snap er geen ruk van.
als je 10 weken met test, deca enz kuurt is je eigen productie toch al volledig weg? wat maakt het dan uit dat je met een 19-nor andr. eindigt? lager kan het toch niet worden lijkt mij.

Omdat het onderdrukkend effect sterker is, en ook langer duurt omdat 19-Nor androgenen zowel progestageen zijn, al veel moeilijker te clearen zijn uit het lichaam.

verder is er geen bewijs dat clen de cortisol recp. bezet? hmm, raar clen heeft bij wel de massa behouden, hoe kan dat dan?

b2-receptor agonisten in de spier hebben een anti-catabool effect via de b2-receptor. Heeft niets te zien met de Gluco receptor.

ll cool j zei:
wtf, dus om een dip zo veel mogelijk te beperken, kan je beter geen tren op het einde van je kuur pakken. Dat is toch best verassend omdat Tren heel vaak op t einde van een kuur wordt gebruikt. Mss dus beter Winstrol of iets derg. pakken?

Nee, geen 17AA middelen ook, want die verhogen de densiteit aan gluco receptoren, wat verder HPTA onderdrukt en spierverlies in de hand werkt. Best gewoon eindigen met je basis product, test of bold.

Tren en winny worden vaak op het einde gebruikt van kuren omdat men vaak op het einde van de kuur een droog resultaat wil bekomen, wat eigenlijk voor een niet-wedstrijdbodybuilder nogal stompzinnig is, dan kun je evengoed wachten, 12 weken later anti-catabole kuur doen met een dieet en veel betere resultaten boeken.

Ik heb in de stickie vb-kuurtjes een kuur van jouw gelezen, genaamd Ultimate Cycle.
Hier wordt wel degelijk geeindigd met winstrol. Dit snap ik dan ook even niet.

Laten we het zo zeggen, steroiden onderzoeken is men leven, ik ontdek nog elke dag iets nieuws. Meestal omdat ik minder en minder vertrek vanuit praktisch oogpunt, maar vanuit theoretisch oogpunt en het dan praktisch ga toepassen.

Dus ja, wat moet ik zeggen, daar heb ik dus wel een foutje gemaakt, en zou je beter een weekje voordien al stoppen met de winny.

Terug
Naar boven