XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Je schrijft bij Receptor Modulators dat granaatappelsap(extract) werkt als clomid en dezelfde bijwerkingen kan veroorzaken.

Geld dat ook voor voor de andere voedingsmiddelen die je opnoemt zoals frambozen en walnoten? Ik eet namelijk elke dag wel 150 gram aan frambozen (kweek het zelf). :p

En in welke dosis geeft ui / knoflook het gewenste effect?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, granaatappel(ellaginezuur extract dan) werkt hetzelfde en kan dezelfde bijwerkingen veroorzaken. Buiten toxiciteit van de stof zelf gerekend.

Gewoon frambozen eten of granaatappel eten of het sap drinken gaan deze mogelijke bijwerkingen niet veroorzaken. De concentratie van ellaginezuur is hiervoor te laag. Extracten zijn vele malen geconcentreerder, zeker als het gestandariseerd is op de actieve stof, bv. 20% ellaginezuur.

Dus je kan zonder zorgen die lekkere frambozen eten ;)

Uitzondering is champinons. Deze hebben op 100gram al een sterke anti-aromatiserende (andere werking als ellaginezuur dus) werking. Maar nog altijd stukken lager als de concentraten/extracten. De actieve stof hierin is geconjugeerd linoleenzuur (CLA).

Ui en knoflook geven zowiewo in welke dosis dan ook een gewenste werking. Ik raad en sterkste af extracten of concentraten van deze te nemen. De hoge concentratie stoffen erin kunnen maag en/of darmslijmvlies beschadigen. Gewoon net zoals champignons af en toe in het eten ;)

Laatst bewerkt:
Uitzondering is champinons. Deze hebben op 100gram al een sterke anti-aromatiserende (andere werking als ellaginezuur dus) werking. Maar nog altijd stukken lager als de concentraten/extracten. De actieve stof hierin is geconjugeerd linoleenzuur (CLA).
Dus CLA is anti aromatase?

Klopt, net zoals GLA.

LET OP: Xanthonen zitten in de schil van de mangosteen!

Dit topic is geweldig. Is er iemand die tijd en zin heeft om alles even te sorteren?
Dus bijvoorbeeld in excel een tabel maken met de verschillende producten in de kolommen en dan in de rijen hun werkingsmechanisme, bijwerkingen, verwijzingen naar studies, gebruikte doses?

xanathonen zitten inderdaad vooral in de schil, maar ook in het fruit.

Ik heb momenteel minder tijd, maar kan dit in de toekomst doen. Iemand anders mag het maken, maar stuurt dit best naar me door dan eerst.

Laatst bewerkt:
Soja verkleint kans op kanker.

En meteen ook de reden waarom soja de kans op kanker verkleint. Gelukkig is het ook een receptor modulator die testosteron kan verhogen. Fyto-oestrogenen, net zoals oestrogeen (en testosteron en DHT), verhogen SHBG. De fyto-oestrogenen in soja (daidzein en genistein) hebben ook wel een anti-oestrogene werking. Dit verlaagt de kans op kanker nog meer.

Dietary Isoflavones Affect Sex Hormone-Binding Globulin Levels in Postmenopausal Women
http://jcem.endojournals.org/content/85/8/2797.full

Effects of 7-O Substitutions on Estrogenic and Antiestrogenic Activities of Daidzein Analogues in MCF-7 Breast Cancer Cells
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2956131/

Novel approach for evaluation of estrogenic and anti-estrogenic activities of genistein and daidzein using B16 melanoma cells and dendricity assay.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15250943

Molecular effects of genistein on estrogen receptor mediated pathways.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8625449[/QUOTE]

Soja melk drinken dus? :D

Inderdaad ;)

Laatst bewerkt:
Die stijgingen zijn zo minimaal, dat ze nog net significant zijn...
Vind verder die studie's die hier gepost worden best onfatsoenlijk en kleinschalig van opzet.

Ben wel eens benieuwd naar een studie met erg sterk bewijs die ook groots en sterk is opgezet.

Een N van <15 vind ik imo verwaarloosbaar

Die stijgingen zijn zo minimaal, dat ze nog net significant zijn...
Vind verder die studie's die hier gepost worden best onfatsoenlijk en kleinschalig van opzet.

Ben wel eens benieuwd naar een studie met erg sterk bewijs die ook groots en sterk is opgezet.

Een N van <15 vind ik imo verwaarloosbaar

En wat is een significante stijging in testosteron dan voor jou? Kleine stijgingen kunnen met deze al heel wat teweeg brengen.

Heb jij dan alle geplaatste studies gelezen?

en nog een vraagje, misschien is het al gevraagd maargoed.

Welke testosteron verhogers gebruik jij (Cools dus) en welke heb jij ervaard als effectief?

Laatst bewerkt:
De aangehaalde bronnen komen zowat allemaal van een site die supplementen verkoopt....
De studies zijn zoalsMjita ook al zegt vaak slecht opgezet, klein enz. En één studie zegt ook lang niet alles...
Voor harde conclusies te kunnen trekken moet je een hele verzameling studies hebben die je beoordeelt op hun opzet, hun geloofwaardigheid e.d.
En vaak zijn de effecten idd ook erg klein tot verwaarloosbaar maar wordt dat er niet bij verteld. neem wat anders, boter om je cholesterol te verlagen..de effecten daarvan zijn zo klein, dat iemand die een hoge cholesterol-waarde heeft, aan zo'n boter helemaal niets heeft, omdat die kleine evrlaging van het cholesterol als je die boter gebruikt, geen gezondheidswinst oplevert.
Sites die supplementen leveren, is wel de laatste bron die je wil gebruiken. En vergeet ook niet: er valt over bijna elk onderwerp, zeker wt voedingsstoffen betreft, wel een studie vóór en tégen te vinden, daarom mag je nooit conclusies trekken uit slechts 1 of enkele studies.

De aangehaalde bronnen komen zowat allemaal van een site die supplementen verkoopt....
De studies zijn zoalsMjita ook al zegt vaak slecht opgezet, klein enz. En één studie zegt ook lang niet alles...
Voor harde conclusies te kunnen trekken moet je een hele verzameling studies hebben die je beoordeelt op hun opzet, hun geloofwaardigheid e.d.
En vaak zijn de effecten idd ook erg klein tot verwaarloosbaar maar wordt dat er niet bij verteld. neem wat anders, boter om je cholesterol te verlagen..de effecten daarvan zijn zo klein, dat iemand die een hoge cholesterol-waarde heeft, aan zo'n boter helemaal niets heeft, omdat die kleine evrlaging van het cholesterol als je die boter gebruikt, geen gezondheidswinst oplevert.
Sites die supplementen leveren, is wel de laatste bron die je wil gebruiken. En vergeet ook niet: er valt over bijna elk onderwerp, zeker wt voedingsstoffen betreft, wel een studie vóór en tégen te vinden, daarom mag je nooit conclusies trekken uit slechts 1 of enkele studies.

Zoals je ziet heb ik mijn info uit vele onderzoeken. Ik ben hier 3 jaar mee bezig geweest om hun werking te achterhalen en of het werkt. Ik kan alles op de eerste pagina bevestigen met meerdere onderzoeken.

Als je alle studies echt leest zal je het wel zien. Vitamine D is een goed voorbeeld. Lees eerst alles eens echt voor je zulke opmerkingen maakt. De bronsite ergogenics heb ik gebruikt voor de leken onder ons. Via die site, waar het als artikel opstaat, heb je ook een link naar het oorspronkelijk onderzoek. Dit heb ik ook aangegeven.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 18:33 ----------

en nog een vraagje, misschien is het al gevraagd maargoed.

Welke testosteron verhogers gebruik jij (Cools dus) en welke heb jij ervaard als effectief?

Phosphatidylserine en vitamine D. Met beiden kan je dosisafhankelijk je testosteron op een veilige/gezonde manier omhoog brengen.

Andere in de lijst heb ik allemaal ook gebruikt met succes, maar daar zijn mogelijke bijwerkingen aan verbonden.

Laatst bewerkt:
Zoals je ziet heb ik mijn info uit vele onderzoeken. Ik ben hier 3 jaar mee bezig geweest om hun werking te achterhalen en of het werkt. Ik kan alles op de eerste pagina bevestigen met meerdere onderzoeken.

Als je alle studies echt leest zal je het wel zien. Vitamine D is een goed voorbeeld. Lees eerst alles eens echt voor je zulke opmerkingen maakt. De bronsite ergogenics heb ik gebruikt voor de leken onder ons. Via die site, waar het als artikel opstaat, heb je ook een link naar het oorspronkelijk onderzoek. Dit heb ik ook aangegeven.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 18:33 ----------

Phosphatidylserine en vitamine D. Met beiden kan je dosisafhankelijk je testosteron op een veilige/gezonde manier omhoog brengen.

Andere in de lijst heb ik allemaal ook gebruikt met succes, maar daar zijn mogelijke bijwerkingen aan verbonden.

Vitamine D trek ik niet in twijfel, phosphatidylserine weet ik te weinig van om er iets van te zeggen, en de rest, daar geef je zelf al van aan dat er bijwerkingen aan kleven. Maar ik ben al blij dat we iets met vitamine D kunnen. Net eens even naar je profiel doorgeklikt en aan je foto's te zien heeft het zeker succes gehad...damn....dat ziet er goed uit bij jou;-))) Is er iets bekend van welke hoeveelheid vitamine D ideaal is om het testosteron te verhogen, en hoeveel het testosteron dan gemiddeld stijgt?

CLA net zo ongezond als synthetische transvetzuren (PLoS ONE 5(3): e9434.)
http://www.ergogenics.org/supplement206.html

CLA vergroot de lever
http://www.ergogenics.org/cla3.html#3

GLA is een omega 6 vetzuur, inname hiervan kan je best ook beperken.
Waardoor de lever vergroot weet Zock niet. 'Dat kan van alles zijn', zegt Zock. 'Ik durf er niet over te speculeren.

Een 'studie' van 2002, maar het product zou nog wel in de winkel verkrijgbaar zijn, zelf bij de apotheker? Lijkt me erg sterk dat bovenstaand veronderstelling (want meer is het niet, ze weten niet eens waarvan de lever vergroot) correct is.

Terug
Naar boven