XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

[/COLOR]

Phosphatidylserine en vitamine D. Met beiden kan je dosisafhankelijk je testosteron op een veilige/gezonde manier omhoog brengen.

Andere in de lijst heb ik allemaal ook gebruikt met succes, maar daar zijn mogelijke bijwerkingen aan verbonden.

Moest je de lijst ranken op effectiviteit, hoe zou dit er dan uitzien?

• Topic Starter Topic Starter
Waardoor de lever vergroot weet Zock niet. 'Dat kan van alles zijn', zegt Zock. 'Ik durf er niet over te speculeren.

Een 'studie' van 2002, maar het product zou nog wel in de winkel verkrijgbaar zijn, zelf bij de apotheker? Lijkt me erg sterk dat bovenstaand veronderstelling (want meer is het niet, ze weten niet eens waarvan de lever vergroot) correct is.

Ik heb meerdere onderzoeken die dit bevestigen (zal ze zo snel mogelijk posten). Dat het middel dit kan veroorzaken wil nog niet zeggen dat het uit handel wordt gehaald. Zijn genoeg middelen op de markt met verschillende bijwerkingen.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 23:37 ----------

Cools, hoeveel mg Phosphatidylserine neem je dagelijks?
Daarnaast is deze goed:

http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-PS-100-Phosphatidylserine-100-mg-60-Capsules/40617

Voor zover je weet / kan zien.

Momenteel 400mg/dag, wegens de hoge kosten. Ik raad 800mg/dag aan.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 23:42 ----------

Moest je de lijst ranken op effectiviteit, hoe zou dit er dan uitzien?

Receptor Modulators zijn het sterkste vanwege hun directe werking op de receptor. Waarvan ellaginezuur het sterkste is.

Dan aromatase inhibitors waarvan mangosteen het sterkste is.

SHBG inhibitors verhogen ´alleen´ vrij testosteron.

Dopamine verhogers hebben een redelijk effect, maar je moet serotonine ook verhogen dan om evenwicht te behouden. phosphatidylserine is minder sterk dan l-dopa en kan afzonderlijk gebruikt worden.

Zwavel bevattende producten zoals knoflook zijn sterk anabool, maar af te raden voor maag en darmen in hoge dosis.

Vitamine D zijn effect is ook vrij sterk dosisafhankelijk zoals je onderaan ziet en veilig/gezond.

Laatst bewerkt:
Geen 1 testbooster werkt kan ook niet.

Geen 1 testbooster werkt kan ook niet.

Dan begrijp jij niet hoe bepaalde stoffen in het lichaam werken. Kijk naar vitamine D alleen al wat voor effect het op testosteron kan hebben.

Association of Vitamin D Status with Serum Androgen Levels in Men
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20050857

Results Men with sufficient 25(OH)D levels (≥30 μg/l) had significantly higher levels of testosterone and FAI and significantly lower levels of SHBG when compared to 25(OH)D insufficient (20–29·9 μg/l) and 25(OH)D-deficient (<20 μg/l) men (P < 0·05 for all). In linear regression analyses adjusted for possible confounders, we found significant associations of 25(OH)D levels with testosterone, FAI and SHBG levels (P < 0·05 for all). 25(OH)D, testosterone and FAI levels followed a similar seasonal pattern with a nadir in March (12·2 μg/l, 15·9 nmol/l and 40·8, respectively) and peak levels in August (23·4 μg/l, 18·7 nmol/l and 49·7, respectively) (P < 0·05 for all).

Hier zie je het verschil al bij hoger en lager vitamine D gehalte, 25(OH)D. In Maart is het vitamine D gehalte 12,2 μg/l en is testosteron 15,9 nmol. In Augustus is het vitamine D gehalte 24,5 μg/l en testosteron 18,7 nmol.

En rond de 50 μg/l wordt aangeraden, dus dan kan je het effect op testosteron al raden.

Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje CLA gebruikt, maar ken mensen die het via de apotheker gaan halen omdat het hen werd aangeraden dooe hun dietist...wel gek dat het dan schadelijk is.

Nu ben ik ervan overtuigd dat zowat alles schadelijk is bij overmatig/langdurig gebruik.

Ik heb een tijdje CLA gebruikt, maar ken mensen die het via de apotheker gaan halen omdat het hen werd aangeraden dooe hun dietist...wel gek dat het dan schadelijk is.

Nu ben ik ervan overtuigd dat zowat alles schadelijk is bij overmatig/langdurig gebruik.

Klopt.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 12:18 ----------

http://creanite.nl/DaviWB/Pagina12.html

Misschien dat hij t ook verkoopt; Phosphatidylserine.

Hier is momenteel het goedkoopste.

[Link niet meer beschikbaar]

Cools, was van plan om volgende supjes eens te stacken: D-aspartic acid, Activate xtreme (= divaniltetrahydrofuran, Vitamine D en l-dopa) samen met triazole (= brassaiopsis extract, bee propolis extract). Denk je dat dit een goede stack is met enige wetenschappelijke backing?

Receptor Modulators zijn het sterkste vanwege hun directe werking op de receptor. Waarvan ellaginezuur het sterkste is.

Dan aromatase inhibitors waarvan mangosteen het sterkste is.

SHBG inhibitors verhogen ´alleen´ vrij testosteron.

Dopamine verhogers hebben een redelijk effect, maar je moet serotonine ook verhogen dan om evenwicht te behouden. phosphatidylserine is minder sterk dan l-dopa en kan afzonderlijk gebruikt worden.

Zwavel bevattende producten zoals knoflook zijn sterk anabool, maar af te raden voor maag en darmen in hoge dosis.

Vitamine D zijn effect is ook vrij sterk dosisafhankelijk zoals je onderaan ziet en veilig/gezond.
Bedankt!
Waar koop jij dat ellaginezuur dan? Ik vermoed granaatappelextract oid? Kan je een link geven aub?

Als ik het goed begrijp is Vitamine D in de juiste dosering een goede testo booster? Zijn hier nadelen aan verbonden? En over welke hoeveelheden spreken we dan dagelijks?

Tot op zekere hoogte. Als je hier schrijft dat vit D testosteron verhoogt en dat het veilig en gezond is, dan twijfel ik er niet aan of er gaat een aantal mensen veel te hoge doseringen gebruiken. Verder dan 1000 ie in de zomer of 2000 in de winter moet je eigenlijk niet gaan, om het veilig te houden op de lange duur, als je geen aangetoond vit d tekort hebt.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 13:35 ----------

komt overeen met 25 mcg in de zomer, en 50 mcg in de winter

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 13:39 ----------

Iets totaal anders, ik weet niet of jij daar iets meer over tegengekomen bent, Cools: als kunstmatig testosteron toegediend wordt, dan verhoogt dat de kans op prostaatkanker, de vraag is of dat ook gebeurt als testosteron op natuurlijke wijze "geboost" wordt. Ik denk dat de wetenschap daar het antwoord nog niet op heeft: een reden om je testosteron niet zomaar te gaan boosten als het niet noodzakelijk is.

Vitamine D is in onderzoek veilig bevonden tot 10000iu/dag gedurende 4jaar. Je lichaam kan zelf tot 50000iu op een dag aanmaken. Bij een kwartier tot half u zon 10000-20000iu.

Kunstmatig testosteron zet om naar oestrogeen en deze verhoogd IGF-1 afzonderlijk tot 15%. Deze 2 zijn 2 grote oorzaken van kanker. Staat al in het topic met onderzoek.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 16:01 ----------

Bedankt!
Waar koop jij dat ellaginezuur dan? Ik vermoed granaatappelextract oid? Kan je een link geven aub?

http://www.hanoju.nl/product/granaatappel-extract-90-tabletten-53

Gewoon op google ellaginezuur 40% intypen, dan krijg je verschillende linken.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 16:03 ----------

Als ik het goed begrijp is Vitamine D in de juiste dosering een goede testo booster? Zijn hier nadelen aan verbonden? En over welke hoeveelheden spreken we dan dagelijks?

2000iu is al een goede aanvulling voor test te boosten bij dit weer. 1000iu geeft bij dit weer een perfecte, stabiele bloedwaarde van 50. Buiten de zomer kan tot 6000iu gebruikt worden.

Geen nadelen aan verbonden dit is een essentiele vitamine die je alleen uit de zon voldoende kan halen.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 16:04 ----------

Cools, was van plan om volgende supjes eens te stacken: D-aspartic acid, Activate xtreme (= divaniltetrahydrofuran, Vitamine D en l-dopa) samen met triazole (= brassaiopsis extract, bee propolis extract). Denk je dat dit een goede stack is met enige wetenschappelijke backing?

Zal ik deze avond eens nazien.

Laatst bewerkt:
Overall, research suggests that vitamin D toxicity is very unlikely in healthy people at intake levels lower than 10,000 IU/day (38, 95, 96). However, the Food and Nutrition Board of the Institute of Medicine conservatively set a tolerable upper intake level (UL) of 4,000 IU/day (100 mcg/day) for all adults (see table below). Vitamin D toxicity has not been observed to result from sun exposure (37). Certain medical conditions can increase the risk of hypercalcemia in response to vitamin D, including primary hyperparathyroidism, sarcoidosis, tuberculosis, and lymphoma (38). People with these conditions may develop hypercalcemia in response to any increase in vitamin D nutrition and should thus consult a qualified health care provider regarding any increase in vitamin D intake.

Bron: http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/vitamins/vitaminD/

Hoger dan 4000 IE, misschien nog net 5000, zou ik nooit gaan.
10.000 IE/dag is echt overkill, en er is absoluut onvoldoende bewijs dat dat op de lange duur veilig is.
De aanmaak van vitamine D in de zon door het lichaam kun je niet 1 op 1 vergelijken met vitamine d supplementen.

Het klopt wel dat sommige mensen, met bepaalde ziektes dan, niet teveel mogen nemen. En het is vrij onwaarschijnlijk dat onder 10000iu giftig is voor gezonde mensen geven ze aan. Dit komt dan ook van het onderzoek dat ik aangaf. Kijk de referenties maar eens na. Holick MF staat tussen de onderzoekers.

http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/vitamins/vitaminD/drefs.html#ref38

Vroeger was de bovengrens 400iu, daarna 600iu, nadien 800iu en nu tot 1000iu (in belgie en nederland). Dus is nog onderzoek in ontwikkeling, maar de 'raadgevers' lopen altijd achter op research. In Amerika volgen ze al wat beter.

Kijk het filmpje op pagina 1 maar eens over vitamine D van Holick MF.

Laatst bewerkt:
Er is een grote kloof tussen ADH en Upper levels, mijns inziens blijf je tussen die twee in om op safe te spelen, en zoek je zeker de upper level niet op. Vitamine E dacht men vroeger ook van dat vrij hoge hoeveelheden ongevaarlijk waren, nu begint men daarvan terug te komen.

Er is een grote kloof tussen ADH en Upper levels, mijns inziens blijf je tussen die twee in om op safe te spelen, en zoek je zeker de upper level niet op. Vitamine E dacht men vroeger ook van dat vrij hoge hoeveelheden ongevaarlijk waren, nu begint men daarvan terug te komen.

Ja maar vitamine E is een vetoplosbare vitamine, terwijl vitamine D een prohormoon is. Het is onder de vitamines gezet omdat je lichaam het niet zelf kan aanmaken. Maar niet te vergelijken.

Als je ziet dat een mens tot 50000iu op een dag kan aanmaken, citeer ik Hollick MF, dat we de bal hebben misgeslagen met onze ADH'en. Je lichaam heeft wel een mechanisme dat teveel voorkomt door zonlicht dan. Maar bij mensen die veel in de zon zitten zijn bloedwaardes van 100 μg/l gemeten.

Rond de 50 μg/l is perfect en je moet mintens boven 30 μg/l hebben. Ik had 36 μg/l bij 25000iu per week, zonder zon. Neem het en laat je bloed meten, dan weet je het.

Laatst bewerkt:
Met onze ADH's wel, ben ik met je eens, maar de upper levels is een ander verhaal. Omdat een mens tot 50.000 IE op een dag kan aanmaken, wil dat nog niet zeggen dat dat ook bij dagelijkse orale toediening op lange termijn veilig is. Bovendien, een lichaam dat dagelijks blootgesteld wordt aan zonlicht blijft niet elke dag die hoeveelheden aanmaken.
Als je je houdt aan 1.000-2.000 (zomer, afhankelijk van hoeveel je in de zon komt) tot 4.000-5.000 in de winter, dan krijg je altijd genoeg.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 18:16 ----------

De vergelijking met vitamine E gebruikte ik enkel om aan te geven dat enige voorzichtigheid geboden is, en dat wat nu veilig lijkt, dat achteraf herzien kan worden.

Met onze ADH's wel, ben ik met je eens, maar de upper levels is een ander verhaal. Omdat een mens tot 50.000 IE op een dag kan aanmaken, wil dat nog niet zeggen dat dat ook bij dagelijkse orale toediening op lange termijn veilig is. Bovendien, een lichaam dat dagelijks blootgesteld wordt aan zonlicht blijft niet elke dag die hoeveelheden aanmaken.
Als je je houdt aan 1.000-2.000 (zomer, afhankelijk van hoeveel je in de zon komt) tot 4.000-5.000 in de winter, dan krijg je altijd genoeg.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 18:16 ----------

De vergelijking met vitamine E gebruikte ik enkel om aan te geven dat enige voorzichtigheid geboden is, en dat wat nu veilig lijkt, dat achteraf herzien kan worden.

Dat klopt.

Laatst bewerkt:
@Cools: meten is idd het beste. mensen kunnen ook absorptieproblemen hebben en dan weet je alleen wat de juiste dosering is als je via het bloed controleert.

---------- Post toegevoegd Sat 19 May 2012 om 18:23 ----------

Is jouw uit de onderzoeken gebleken dat de meeste mannen die een vitamine d-tekort hadden, ook te weinig testosteron hadden? Of werkt het alleen maar andersom, namelijk dat wie te weinig testosteron heeft dat kan opkrikken met vit D ?

Terug
Naar boven