XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
Ik maak geen veronderstelling, ik weet dat er meer negatieve zaken zijn rondom hoge dosissen vitamine C, maar soit.

1. ik herhaal:

"
Ik maak geen veronderstelling, ik weet dat er meer negatieve zaken zijn rondom hoge dosissen vitamine C, maar soit.

1. ik herhaal:

""Researchers used 500 mg of vitamin C twice daily after meals to increase hemoglobin and serum ferritin in Indian vegetarians. They concluded that vitamin C was more effective at increasing iron status than iron supplements"

Als 2x500 mg vit C het ijzergehalte in het bloed effectiever laat stijgen dan ijzersupplementen, dan kan elke arts je vertellen dat dit het ijzergehalte in het bloed tot ongezonde hoogtes kan doen stijgen.

2. Vegetariër of niet: ook een niet-vegetariër die gezond eet, zoals ik verwacht van de meeste bb'shier, krijgen ruim voldoende anorganisch ijzer binnen, zodat ook bij hen vitamine C het ijzer in het bloed kan doen stijgen.

Ik beweer ook absoluut niet dat het bij iedereen gebeurt, maar het is een potentieel risico, iets wat zeker bij een groep mensen zal gebeuren.

Plaats dan wat je weet in de vorm van onderzoeken zodat we dit allen kunnen zien.

En wat is de dosis van die ijzersupplementen dat ze vergeleken hebben? Als dat 50% van de ADH is dan is er niets aan de hand. Als het 100% is en vitamine C doet dit aan 110% ook niet echt.

Maar ik lees dat ferritine stijgt ook, dus in het bloed zal ijzer toch minder zijn dan door de verhoogde opslag in de ferritine moleculen. En als transferrine ook stijgt verhoogt de transport ook.

Er is een mogelijk risico ja, maar onvoldoende bewijs met dit.

Precies, dat bedoelde ik dus: dat is prima voor in de rechtszaal, maar dat principe hanteer ik hier niet voor iemand die capabel genoeg is om zelf de onderzoeken op te zoeken die ik bedoel.
In de rechtszaal wordt een advocaat ervoor betaald, ikke hier niet:D

Ja maar hier zit je ook niet om per se je gelijk te halen en kun he met onderzoeken de forummembers ook helpen/info geven. Dat is uiteindelijk ook het doel van dit forum

• #1.244
Misschien komt die energie van je testbooster? :dunno:

Mijn test zit lekker hoog ;) verleden week getest, zit op 550 ng/dl.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 22:50 ----------

Waar halen jullie de energie vandaan haha... jullie gaan elkaar echt niet overtuigen.. ;)

Heb ik voldoende gezien me dit geen energie kost :p En ik vraag alleen maar stellingen te onderbouwen met onderzoek.

Overtuigen wil ik hem zeker niet. Maar als je hier iets plaatst moet dit met onderzoek.

• #1.245
Ja maar hier zit je ook niet om per se je gelijk te halen en kun he met onderzoeken de forummembers ook helpen/info geven. Dat is uiteindelijk ook het doel van dit forum

Inderdaad, zo kan iedereen wel iets zeggen. Maar of het klopt moet je bewijzen.

En wat is de dosis van die ijzersupplementen dat ze vergeleken hebben? Als dat 50% van de ADH is dan is er niets aan de hand. Als het 100% is en vitamine C doet dit aan 110% ook niet echt.

Maar ik lees dat ferritine stijgt ook, dus in het bloed zal ijzer toch minder zijn dan door de verhoogde opslag in de ferritine moleculen. En als transferrine ook stijgt verhoogt de transport ook.

Er is een mogelijk risico ja, maar onvoldoende bewijs met dit.

Je hebt wat dit betreft ECHT geen verstand van zaken he?
Als ze een vergelijking maken met een ijzersupplement dan hebben ze het niet over ijzersupplementen van 50% van de ADH.
Ijzersupplementen zijn er normaal gesproken om mensen die te weinig ijzer hebben, van ijzer te voorzien, en die supplementen zitten dus eerder flink boven de ADH dan eronder.

Ik vraag me nu echt -serieus- af of je je opzettelijk van de domme houdt, of dat je daadwerkelijk zo weinig kennis op dit gebied hebt en mensen zomaar iets aanraadt?

Als jij een ijzersupplement gaat slikken terwijl je het niet nodig hebt, zal de ijzerwaarde van je bloed blijven stijgen, als man raak je ijzer namelijk nauwelijks kwijt en heb je maar weinig ijzer nodig. Tenzij je bijvoorbeeld bloeddonor bent, dan kun je al eens iets meer kwijt worden. Bij vrouwen die niet in de overgang zijn, ligt dit anders; zij verliezen elke maand bloed via de maandstonden.

Tot slot, het lijkt erop dat je dit niet weet: teveel ijzer hoopt zich niet alleen op in het bloed, maar ook in de rest van het lichaam, met alle schadelijke gevolgen vandien. Ijzerstapelingsziekte heet dat, en alsof dat nog niet genoeg is, is er ook nog een vrij grote groep mensen die genetisch belast zijn waardoor ze nog makkelijker ijzer stapelen.

Man, je hebt geen idee wat alleen al wat betreft hogedosis vitamine C - ijzer, de risico's zijn.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 23:24 ----------

Inderdaad, zo kan iedereen wel iets zeggen. Maar of het klopt moet je bewijzen.

Hm, dat moet jij nodig zeggen, ik copieer een uitspraak van jou, een paar postings terug:

"Soms moet je zelf de linken maken uit onderzoeken ;) Je kan niet verwachten dat alles met de paplepel wordt gegeven. Zo snel gaat onderzoek en wetenschap nu ook weer niet vooruit. "

Met andere woorden, je verzint ook maar vanalles uit je duim:

Omdat het ene onderzoek A zegt, en het volgende B, kom jij op C uit.
Helaas, ik moet je teleurstellen, zo werkt het vaak helaas niet.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 23:26 ----------

Mee eens, maar mijn antwoord was dan ook aan Cools gericht die de onderzoeken die ik bedoel zelf wel kan opzoeken, anders moet hij geen zogenaamd "wetenschappelijk" topic over testboosters beginnen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22894740

CONCLUSIONS:

With this experiment we concluded that vitamins can exert an antioxidant effect and a pro-oxidant effect according to their concentration, and could be an inductor of an inflammatory process in vitro generating severe complications to the body in cellular levels.

Ongetwijfeld heb je er weer een antwoord op, Cools.
En NEE, dit bewijst niet alles, het laat alleen weeral zien dat in bepaalde omstandigheden (welke weten we niet) vitamine C, zeker in hoge dosissen weleens schadelijk zou kunnen zijn.

En kom nu niet aan met "ik gebruik al jaren 2 gram vitamine C", want dat is werkelijk nonsens, dat bewist helemaal noppes, niks. Als jij achter 10 jaar kanker hebt door vitamine C (ik beweer niet dat dat per se zo al zijn!), dan zul je niet eens weten dat het door je overdreven hoge dosissen vitamine C komt, maar het kan er wel degelijk door veroorzaakt zijn.

Van andere stoffen is ook bekend dat ze in lage doseringen een antioxidanten-effect hebben, en in hoge doseringen omslaan in een prooxidant. Quercetine is bijvoorbeeld ook zo'n stof.

Laatst bewerkt:
  • #1.249
Je hebt wat dit betreft ECHT geen verstand van zaken he?
Als ze een vergelijking maken met een ijzersupplement dan hebben ze het niet over ijzersupplementen van 50% van de ADH.
Ijzersupplementen zijn er normaal gesproken om mensen die te weinig ijzer hebben, van ijzer te voorzien, en die supplementen zitten dus eerder flink boven de ADH dan eronder.

Ik vraag me nu echt -serieus- af of je je opzettelijk van de domme houdt, of dat je daadwerkelijk zo weinig kennis op dit gebied hebt en mensen zomaar iets aanraadt?

Als jij een ijzersupplement gaat slikken terwijl je het niet nodig hebt, zal de ijzerwaarde van je bloed blijven stijgen, als man raak je ijzer namelijk nauwelijks kwijt en heb je maar weinig ijzer nodig. Tenzij je bijvoorbeeld bloeddonor bent, dan kun je al eens iets meer kwijt worden. Bij vrouwen die niet in de overgang zijn, ligt dit anders; zij verliezen elke maand bloed via de maandstonden.

Tot slot, het lijkt erop dat je dit niet weet: teveel ijzer hoopt zich niet alleen op in het bloed, maar ook in de rest van het lichaam, met alle schadelijke gevolgen vandien. Ijzerstapelingsziekte heet dat, en alsof dat nog niet genoeg is, is er ook nog een vrij grote groep mensen die genetisch belast zijn waardoor ze nog makkelijker ijzer stapelen.

Man, je hebt geen idee wat alleen al wat betreft hogedosis vitamine C - ijzer, de risico's zijn.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 23:24 ----------

Hm, dat moet jij nodig zeggen, ik copieer een uitspraak van jou, een paar postings terug:

"Soms moet je zelf de linken maken uit onderzoeken ;) Je kan niet verwachten dat alles met de paplepel wordt gegeven. Zo snel gaat onderzoek en wetenschap nu ook weer niet vooruit. "

Met andere woorden, je verzint ook maar vanalles uit je duim:

Omdat het ene onderzoek A zegt, en het volgende B, kom jij op C uit.
Helaas, ik moet je teleurstellen, zo werkt het vaak helaas niet.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 23:26 ----------

Mee eens, maar mijn antwoord was dan ook aan Cools gericht die de onderzoeken die ik bedoel zelf wel kan opzoeken, anders moet hij geen zogenaamd "wetenschappelijk" topic over testboosters beginnen.

Jij maakt teveel veronderstellingen ;) Net zoals bij het effect van vitamine C op histamine. Hier heb ik je niets meer over horen zeggen na de onderzoeken. Behalve over de dosering dan. Je zoekt altijd een manier om het toch nog kunnen af te kraken.

Ik maak linken tussen onderzoeken en bevestig dit door ze te linken. Vrij simpel. Als bv. vitamine D prostaglandines verhogen en je ziet in een ander onderzoek dat er een th2 shift is dan kan je verder linken met cytokinen, etc. Dit telkens linken met onderzoek ter bevestiging. Dus zuig niets uit mijn duim.

Full text van het onderzoek dat jij plaatste.
http://www.indiadivine.org/showthre...INISTRATION-OF-ASCORBIC-ACID-controlled-study

En als jij stellingen maakt in een wetenschappelijk topic moet je dit zelf ondersteunen met onderzoeken. Dat begrijp je toch, anders komt iedereen hier stelingen maken zonder verder wat.

Zal het even voor jou nog eens doen.

The role of vitamin C in iron absorption.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2507689

Iron requirements and bioavailability of dietary iron.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6315480

Enhancers of iron absorption: ascorbic acid and other organic acids.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15743017

Effect of ascorbic acid intake on nonheme-iron absorption from a complete diet1,2
http://ajcn.nutrition.org/content/73/1/93.long

Effect of Ascorbic Acid Administration on Serum Concentration of Transferrin Receptors
http://www.clinchem.org/content/44/7/1573.full

Ascorbic acid safety: analysis of factors affecting iron absorption.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2184546

Three parameters associated with iron absorption were identified: (1) a relatively shallow slope for the dose-response curve relating ascorbic acid dosage (1-1000 mg) and percent iron absorption; (2) no significant effect of ascorbic acid on the absorption of high (60 mg) iron doses; and (3) an inverse relationship between iron absorption and plasma transferrin saturation. Ascorbic acid did not increase the incidence of 'high' iron absorbers (greater than 2 SD from population mean) above control levels; limited data for ascorbic acid doses greater than 100 mg/d indicated no change in the distribution of iron absorption values.

Laatst bewerkt:
  • #1.250
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22894740

CONCLUSIONS:

With this experiment we concluded that vitamins can exert an antioxidant effect and a pro-oxidant effect according to their concentration, and could be an inductor of an inflammatory process in vitro generating severe complications to the body in cellular levels.

Ongetwijfeld heb je er weer een antwoord op, Cools.
En NEE, dit bewijst niet alles, het laat alleen weeral zien dat in bepaalde omstandigheden (welke weten we niet) vitamine C, zeker in hoge dosissen weleens schadelijk zou kunnen zijn.

En kom nu niet aan met "ik gebruik al jaren 2 gram vitamine C", want dat is werkelijk nonsens, dat bewist helemaal noppes, niks. Als jij achter 10 jaar kanker hebt door vitamine C (ik beweer niet dat dat per se zo al zijn!), dan zul je niet eens weten dat het door je overdreven hoge dosissen vitamine C komt, maar het kan er wel degelijk door veroorzaakt zijn.

Van andere stoffen is ook bekend dat ze in lage doseringen een antioxidanten-effect hebben, en in hoge doseringen omslaan in een prooxidant. Quercetine is bijvoorbeeld ook zo'n stof.

Elke vitamine heeft specifieke effecten op cytokinen die ontstekingen kunnen veroorzaken. Dit via stimulatie van specifieke witte bloedcellen. Vooral neutrofielen en macrofagen.

Mogelijke oxidatie van cellen wordt hierdoor beinvloed gezien deze witte bloedcellen stoffen produceren zoals waterstofperoxide.

Vitamine A bv kan deze verhogen of verlagen, vitamine E verhoogt ze, vitamine K verlaagt ze, vitamine A ook en vitamine C verlaagt deze. Vitamine D doet dit dosisafhankelijk, er is een shift van th1 cytokinen naar th2 bij hoge doseringen. Deze shift onderdrukt specifieke cytokinen zoals IL-6 en IL-8. Er is een stijging van IL-10 dat de shift stimuleert.

Er worden meer IgG's aangemaakt door deze th2 shift en stimulatie van macrofagen en neutrofielen wordt verminderd. Zo werkt het immuunsysteem en de effecten van vitamines hierop. Dit wordt indirect veroorzaakt door effecten op de prostaglandine aanmaak (een van die linken die ik zo wel eens maak door onderzoek).

Quercitine verlaagt trouwens ook histamine, maar is ook een inhibitor van een specifiek cytochroom P450 enzym in de lever. Dit maakt het zeer belastend en zorgt ervoor dat bepaalde stoffen trager worden genetaboliseerd. Hierdoor verhoogt mogelijke oxidatie weer. Dus het is wat uitgebreider dan jij altijd denkt.

Anti-Inflammatory Cytokines
[Link niet meer beschikbaar]

How Vitamin D Inhibits Inflammation
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/02/120223103920.htm

New research: "smart" vitamin A plays multiple roles in the immune system, depending on the body's needs
http://www.naturalnews.com/031778_vitamin_A_immune_system.html

Vitamin C Lowers Levels Of Inflammation Biomarker Considered Predictor Of Heart Disease
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/11/081113091630.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Interleukin

http://en.wikipedia.org/wiki/T_helper_cell

Leerzaam topic is dit lees het af en toe rustig door

• #1.253
Nog even een voorbeeld hoe een stof met anti-oxidante eigenschappen oxiderende effecten uitlokt in het lichaam. Maar dan via het hormonale stelsel. Alhoewel oestrogeen ook weer effect heeft op het immuunsysteem (en dus prostganlandines).

Granaatappel bevat de stof ellaginezuur wat in vitro een anti-oxidant is, maar in vivo blokkeert het oestrogeen op de receptor. Nu is deze koppeling nodig voor oxidatie tegen te gaan. DHT en testosteron zijn hormonen die oxidatie veroorzaken. Oestrogeen beschermd tegen deze effecten, maar ook tegen andere oxiderende stoffen.

Dit geef ik ook aan pagina 1 onderaan laatste post. Bij alles geef ik de mogelijke bijwerkingen met uitleg en onderzoek. Dus Bryce niet mierennken.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10218143
In vitro, ascorbic acid can act as a prooxidant in the presence of transition metals such as iron or copper, but in the living organism its major functions are as an antioxidant. High intakes of vitamin C have thus not been found to increase oxidative damage in humans.

Dus in vitro en in vivo.

Laatst bewerkt:
Even goeie vrienden maar kunnen jullie dit niet via pm uitvechten?
Natuurlijk is dit cools topic en mag hij zelf weten wat hij ermee wilt doen maar word wel beetje onoverzichtelijk zo.
Volgens mij staan er nu al 3 pagina's voor onzinnige blabla taal en vroeger was het zo'n mooi leerzaam topic.... vroeger.. :o

• #1.255
Even goeie vrienden maar kunnen jullie dit niet via pm uitvechten?
Natuurlijk is dit cools topic en mag hij zelf weten wat hij ermee wilt doen maar word wel beetje onoverzichtelijk zo.
Volgens mij staan er nu al 3 pagina's voor onzinnige blabla taal en vroeger was het zo'n mooi leerzaam topic.... vroeger.. :o

Lol, ik antwoord alleen maar :p Maar je hebt gelijk, dit maakt het onoverzichtelijk. Het is aan Bryce. Die verschijnt normaal tegen de avond.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Feb 2013 om 12:39 ----------

Lol :p

Trouwens prachtige samenstelling toch als ik het zo nog eens zie ;)

Jij maakt teveel veronderstellingen ;) Net zoals bij het effect van vitamine C op histamine. Hier heb ik je niets meer over horen zeggen na de onderzoeken. Behalve over de dosering dan. Je zoekt altijd een manier om het toch nog kunnen af te kraken.

Ik kan niet op al je onzin ingaan. 38% histamine-reductie in allergische reacties (waar het hier om ging/vermoed werd - vandaar dat je aankwam met vit C), is waardeloos.

Three parameters associated with iron absorption were identified: (1) a relatively shallow slope for the dose-response curve relating ascorbic acid dosage (1-1000 mg) and percent iron absorption; (2) no significant effect of ascorbic acid on the absorption of high (60 mg) iron doses; and (3) an inverse relationship between iron absorption and plasma transferrin saturation. Ascorbic acid did not increase the incidence of 'high' iron absorbers (greater than 2 SD from population mean) above control levels; limited data for ascorbic acid doses greater than 100 mg/d indicated no change in the distribution of iron absorption values.

Nogmaals, ik heb geen tijd (noch zin) om op alles in te gaan. Maar neem nu dit laatste onderzoek waar je mee gooit:
Hierin gaat het om de invloed van vitamine C op ijzersupplementen, dat is totaal iets anders dan de invloed van vitamine C op ijzer in de voeding.

Bovendien wordt er ook gezegd: "limited data for ascorbic acid doses greater than 100 mg/d indicated no change in the distribution of iron absorption values". Nog los van wat ik net hierboven al zei, staat er ook dat er voor dosissen boven de 100 mg per dag slechts beperkte data is. En bovendien wordt niet eens vermeld hoe hoog ze zijn gegaan met vitamine C. Sorry, maar ik heb geen enkele behoefte om zo elk onderzoekje van je af te gaan en te moeten constateren dat veel eenvoudigweg niet relevant is.
.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Feb 2013 om 15:26 ----------

Lol :p

Trouwens prachtige samenstelling toch als ik het zo nog eens zie ;)

Je had toch aan de samenstelling mee gewerkt? Mag ik misschien eens vragen hoeveel je gevangen hebt? :D

Maar nee, dat heb je vast en zeker belangeloos gedaan:)

---------- Post toegevoegd Sat 16 Feb 2013 om 15:27 ----------

Ja dat dacht ik al je besteed zoveel tijd op dit forum :o

Werkt het forum anti-testosteron? Zou jij toch geen bezwaren tegen moeten hebben :D

Laatst bewerkt:
kun jij ook je muil houden bryce?!?!!!! Je werkt verdomme op me zenuwen met je inhoudloos getetter van je!!! & je verdoet het hele topic!!!Bij deze een boodschap aan iedereen: Negeer bryce en ga niet op hem in, dan houd het vanzelf op.

Laatst bewerkt:
Misschien is het inderdaad overzichtelijker als gesprekken tussen twee personen die het topic teveel doen afwijken van de originele conversaties via privé bericht worden gehouden. Anders krijg je op den duur teveel een heen en weer gepost tussen die twee personen en is het meer een rel dan een informatief topic voor iedereen.

Dus bij deze, Bryce en Cools, probeer dit verder te bespreken en eventueel tot een overeenkomst te komen via PM. Daarna kan je eventueel een update posten als je iets overeengekomen bent (of juist besloten hebt om dat niet te doen).

Cools mag nu nog één keer reageren omdat het zijn topic is, daarna verwacht ik dat de discussie verder gaat via PM zodat dit topic netjes en overzichtelijk blijft, bedankt voor jullie medewerking.

• #1.259
.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Feb 2013 om 15:26 ----------

Je had toch aan de samenstelling mee gewerkt? Mag ik misschien eens vragen hoeveel je gevangen hebt? :D

Maar nee, dat heb je vast en zeker belangeloos gedaan:)

---------- Post toegevoegd Sat 16 Feb 2013 om 15:27 ----------

Werkt het forum anti-testosteron? Zou jij toch geen bezwaren tegen moeten hebben :D

Ja, maar ik doe zo een dingen niet voor geld ;) De samenstelling was oorspronkelijk al vrij goed, ik heb alleen wat raad gegeven bij een paar middelen.

En als je de moeite niet doet om onderzoeken te lezen is het ook onnodig via pm dit verder zetten.

Je hebt geen tijd om te lezen, maar wel uitgebreid te antwoorden in het topic.

Dus on topic nu weer.

Laatst bewerkt:
  • #1.260
Ik zal het topic terug in gang trekken door de testbooster van XXL te ontleden. Zal het morgen plaatsen.

De samenstelling al.

-Epimedium extract (10% Icariin)
-MACA (10:1 lepidium meyenii)
-Ashwagandha (10:1 withania somnifera)
-Urtica dioica (3.4-divanillyl tetrahydrofuran)
--Mucuna Pruriens (20% L-DOPA)
-Granaatappel extract (40% ellaginezuur)
-DIM (diindolylmethane)
-Mango steen (40% mangostines)
-N-Methyl-D-Aspartic Acid
-Magnesium 50%
-Zink 69%
-Selenium 49%
-Koper 50%
-Vitamine B6 100%

Meeste vind je op pagina 1 en 2 al terug. Maar maak een mooi overzicht tegen morgen.

Ik ga ook eens een overzicht maken van alle andere test boosters die ontleed zijn in dit topic.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven