Fitness Seller

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Gaat daar over adrenocorticale cellen he, geen leydig cellen. :p

En gezien phosphatidylserine ACTH verlaagt: "ACTH stimulates secretion of glucocorticoid steroid hormones from adrenal cortex cells especially in the zona fasciculata of the adrenal. ACTH acts by binding to cell surface ACTH receptors, which are located primarily on adrenocortical cells of the adrenal cortex. ACTH receptor is a seven-membrane-spanning G protein-coupled receptor.[3] Upon ligand binding, the receptor undergoes conformation changes that stimulate the enzyme adenylyl cyclase, which leads to an increase in intracellular cAMP[4] and subsequent activation of protein kinase"

http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/13/3/245.pdf

---> Tekst zegt niets over testosteron

Phospholipids and sports performance
http://www.jissn.com/content/4/1/5

---> Geen onafhankelijke studie, bedrijf met een belang bij betrokken

Blunting by chronic phosphatidylserine administration of the stress-induced activation of the hypothalamo-pituitary-adrenal axis in healthy men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1325348

---> Zegt niets over testosteron

Effects of phosphatidylserine on the neuroendocrine response to physical stress in humans.
http://europepmc.org/abstract/MED/2170852/reload=0;jsessionid=OKZdSPB5z0MukxbuTIrI.4

---> wederom niks over testosteron, verder enorm klein experimentje, leuk maar zegt weinig

Het lijkt erop dat je je toch vooral op dat ene, eerder genoemde onderzoekje baseert, wat eveneens veel te klein is. Nee, hier valt nog steeds de bodem onderuit.

I'd call it one hell of a supplement. Ook voor personen met ADHD, iemand in het topic gebruikt het met succes hiervoor.

Over ADHD hebben we het hier niet, maar over het vermeende effect op testosteron. Ik heb nog geen enkel fatsoenlijk bewijs gezien waarvan je kan zeggen, ja, phosphatidyl is echt een test-booster.

Als je een onafhankelijke, dubbelblinde studie met minsten +100 mannen kan laten zien, DAN ben ik overtuigd.

Dit is allemaal veel te magertjes om er ook maar een euro aan uit te geven.

.

.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 19:03 ----------

Klein verschil :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.203
Soms moet je zelf de linken maken uit onderzoeken ;) Je kan niet verwachten dat alles met de paplepel wordt gegeven. Zo snel gaat onderzoek en wetenschap nu ook weer niet vooruit.

Soms moet je zelf de linken maken uit onderzoeken ;) Je kan niet verwachten dat alles met de paplepel wordt gegeven. Zo snel gaat onderzoek en wetenschap nu ook weer niet vooruit.

Dus je geeft toe dat er wat betreft phosphatidylserine eigenlijk weinig hard bewijs is?

• #1.205

which are located primarily on adrenocortical cells ;) Zijn niet de enigste receptoren in het lichaam dus. Zal het strakjes of morgen aanvullen met onderzoek.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 19:10 ----------

Dus je geeft toe dat er wat betreft phosphatidylserine eigenlijk weinig hard bewijs is?

Nee. Er is voldoende bewijs, maar je moet de juiste linken leggen. Kijken naar alle processen die het beinvloed en verder linken met testosteron. Dus aanvullen met andere onderzoeken, niet alleen specifiek phosphatidylserine en testosteron.

Op deze manier werk ik altijd, zelfs als er voldoende bewijs is. Dit zorgt voor beter begrip van de werking en alle mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
http://endo.endojournals.org/content/early/2003/05/08/en.2003-0277.full.pdf

Alleen effect op fetale leydig cellen, niet volwassen leydig cellen. Houd er overigens altijd rekening mee dat in verschillende celtypen een membraanreceptor de signaal transductie kan laten doen verlopen via verschillende second messengers, nu is het wel in dit geval zo dat het ook via cAMP gaat in leydig cellen.

Voor de rest is er bij mensen ook alleen bewijs dat bij kinderen (wel jongetjes dan overigens :p) het de fetale leydig cellen stimuleert tot steroidogenese. Fetale leydig cellen verschillen aanzienlijk van volwassen leydig cellen.

which are located primarily on adrenocortical cells ;) Zijn niet de enigste receptoren in het lichaam dus. Zal het strakjes of morgen aanvullen met onderzoek.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 19:10 ----------

Nee. Er is voldoende bewijs, maar je moet de juiste linken leggen. Kijken naar alle processen die het beinvloed en verder linken met testosteron. Dus aanvullen met andere onderzoeken, niet alleen specifiek phosphatidylserine en testosteron.

Met andere woorden, je fabriceert zelf een hoop stellingen en aannames zonder dat ooit bewezen is dat ze juist zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 19:26 ----------

Wat zeg jij, GetXXL?

• #1.211
Met andere woorden, je fabriceert zelf een hoop stellingen en aannames zonder dat ooit bewezen is dat ze juist zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 19:26 ----------

Wat zeg jij, GetXXL?

Nee, dat is jou aanname. Zoals ik zei je kan niet altijd wachten tot ze het voor je voorkauwen in onderzoeken.

Onderzoekers werken trouwens ook zo. Ze leggen de linken tussen de indirecte en directe werkingen.

Indirect is dat je een stof gebruikt die effect heeft op een hormoon bv, die dan weer effect heeft op iets anders. En dit kan zo even doorgaan tot er geen effecten meer zijn te volgen.

Als je bv. Tryptofaan inneemt. Dit zet om naar serotonine en serotonine zet om naar melatonine. Serotonine verhoogt dan weer GABA en verlaagt dopamine. Door dopamine verlaging daalt testosteron. Minder testosteron is minder DHT en oestrogeen. Melatonine verlaagt ook testosteron en verhoogt hgh en hgh verhoogt prolactine. enz..

En dit zijn dan nog maar alleen de hormonale linken. Deze hormonen hebben dan weer invloed op vele andere functies, direct en indirect.

Dit bedoel ik met de linken leggen. Dit vind je niet terug in 1 onderzoek. Ik maak een geheel, een cirkel, net zoals in het lichaam het ene het andere beinvloed. Het is als een puzzel en met alle juiste stukken klopt alles en bevestig je het ander.

En heb je trouwens de mening van een ander nodig om jou mening te ondersteunen?

Laatst bewerkt:
  • #1.212

Alleen effect op fetale leydig cellen, niet volwassen leydig cellen. Houd er overigens altijd rekening mee dat in verschillende celtypen een membraanreceptor de signaal transductie kan laten doen verlopen via verschillende second messengers, nu is het wel in dit geval zo dat het ook via cAMP gaat in leydig cellen.

Voor de rest is er bij mensen ook alleen bewijs dat bij kinderen (wel jongetjes dan overigens :p) het de fetale leydig cellen stimuleert tot steroidogenese. Fetale leydig cellen verschillen aanzienlijk van volwassen leydig cellen.

Hier ga ik morgen op in ;)

• #1.213
Role of cortisol in the ACTH-induced suppression of testicular steroidogenesis in guinea pigs
http://joe.endocrinology-journals.org/content/154/3/407.full.pdf

Testosterone Suppression of CRH-stimulated Cortisol in Men
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470424/

The effect of acth administration on plasma testosterone, dihydrotestosterone and serum lh concentrations in normal men
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0039128X73900445

Levels of plasma ACTH in men from infertile couples
[Link niet meer beschikbaar]

Dus ACTH en dus cortisol verlagen = testosteron verhogen. Onderzoek op het varken staat er bij ter vergelijking.

En phosphatidylserine verlaagt dus mogelijk ACTH en cortisol.

• #1.214

Link ACTH, cAMP, testosteron zat ik verkeerd ;) Had iets verkeerd gelezen.

Hallo

Ik heb een gezondheidsprobleem en ik denk dat de phosphatidylserine de schuldige is.
En het probleem is eczeem!

Ik krijg de laatste 2 weken steeds meer eczeem om me handen en hoofd en begint behoorlijk irritant te worden.
Vandaag schoot het me eens in me hoofd dat het wel eens door de phosphatidylserine kan komen vanwege cortisol verlaging en dus ben ik gaan googlen op 'laag cortisol bijwerkingen'

en toen kwam ik deze site tegen:

onderin het rijtje staat idd eczeem en allergien.

Nou vroeg ik me af, zou me eczeem door de phosphatidylserine kunnen komen?
Aangezien het cortisol niveau verlaagd zal de mijne waarschijnlijk tot aan de bodem gekelderd zijn???

Graag zou ik dus willen stoppen ermee in kijken wat er gebeurd, vraag me af ik dit in 1x kan doen of moet afbouwen?

Nou ben ik er voor de gein eens naar me arts geweest en hij adviseert me hormoonzalf om te smeren.
nou zover ik weet bestaat de hormoonzalf uit corticosteroïden dus dat lijkt me niet echt slim plan en beetje tegenstrijdig ook in combi met phosphatidylserine.

dus cools, zeg er eens wat nuttigs over :p (en bedankt voor je pm's trouwens :) )

Hoe lang neem je al phospat?

Hallo

Ik heb een gezondheidsprobleem en ik denk dat de phosphatidylserine de schuldige is.

Ik krijg de laatste 2 weken steeds meer eczeem om me handen en hoofd en begint behoorlijk irritant te worden.

(...)

Nou ben ik er voor de gein eens naar me arts geweest en hij adviseert me hormoonzalf om te smeren.
nou zover ik weet bestaat de hormoonzalf uit corticosteroïden dus dat lijkt me niet echt slim plan en beetje tegenstrijdig ook in combi met phosphatidylserine.

Ik heb een beetje wat opgezocht, maar ben tot nu toe nog geen bijwerking zoals eczeem door phosphatidylserine tegengekomen.

Ik denk dat als je er toch behoorlijk last van hebt, dat je beter iets smeert, ook al zodat het niet erger wordt.
En misschien intussen voor de zekerheid de phosphatidylserine toch even stoppen.
En dan wachten met deze weer te nemen, totdat het eczeem echt volledig weg is.
En krijg je dan na phosphatidylserine opnieuw te gebruiken weer eczeem, dan is de kans natuurlijk groot dat het toch daaraan ligt.
Wie weet, misschien is het ook wel een soort allergische reactie? Op de phosphatidylserine of een andere stof in de capsules?
Hoe dan ook, zou toch gaan smeren.

Het is ook wel echt de tijd voor eczeem, koud droog weer afgewisseld met natte dagen. Ik heb een paar plekken waar dan direct eczeem op komt zetten.

• #1.219
Hallo

Vandaag schoot het me eens in me hoofd dat het wel eens door de phosphatidylserine kan komen vanwege cortisol verlaging en dus ben ik gaan googlen op 'laag cortisol bijwerkingen'

en toen kwam ik deze site tegen:

onderin het rijtje staat idd eczeem en allergien.

Nou vroeg ik me af, zou me eczeem door de phosphatidylserine kunnen komen?
Aangezien het cortisol niveau verlaagd zal de mijne waarschijnlijk tot aan de bodem gekelderd zijn???

Graag zou ik dus willen stoppen ermee in kijken wat er gebeurd, vraag me af ik dit in 1x kan doen of moet afbouwen?

dus cools, zeg er eens wat nuttigs over :p (en bedankt voor je pm's trouwens :) )

Ik heb ergens in het topic geplaatst dat phosphatidylserine effect heeft op het immuunsysteem. Het verhoogt de afgifte van histamine en verlaagt aan de andere kant bepaalde immuunreacties. Onderzoek kom eraan.

Of dit met cortisol onderdrukking te maken heeft is de vraag. Dit ga ik onderzoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Histamine

Phosphatidylserine: Selective Enhancer of Histamine Release
http://www.sciencemag.org/content/17.../1034.abstract

A phosphatidylserine species inhibits a range of TLR- but not IL-1beta-induced inflammatory responses by disruption of membrane microdomains.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18832719

ajb ;)

Andere fosfolipiden kunnen dit ook zo te zien, dus denk een link met acetylcholine verhoging.

Onderstaande fosfolipide heeft dan weer een ander effect op het immuunsysteem, maar verhoogt histamine afgifte ook.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lysophosphatidylserine

Lysophosphatidylserine as histamine releaser in mice and rats.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6206697

Zeker nooit corticosteroiden gebruiken. Alleen als je bv. een schimmelinfectie of wat anders wil oplopen. Voor je spieren en testosteron ook niet al te goed.

Ik raad je aan de dosis phosphatidylserine te minderen of eerst even te stoppen. Zeker dat je eczeem zal weggaan. Ik zal een oplossing proberen te zoeken om eczeem te verhinderen bij ps gebruik.

In principe is vitamine C een mogelijkheid in combinatie, ga me focussen op histamine verlaging.

Ik heb ergens in het topic geplaatst dat phosphatidylserine effect heeft op het immuunsysteem. Het verhoogt de afgifte van histamine en verlaagt aan de andere kant bepaalde immuunreacties. Onderzoek kom eraan.

Dat noem je dan nog veilig???

Zeker nooit corticosteroiden gebruiken. Alleen als je bv. een schimmelinfectie of wat anders wil oplopen. Voor je spieren en testosteron ook niet al te goed.

Ik raad je aan de dosis phosphatidylserine te minderen of eerst even te stoppen. Zeker dat je eczeem zal weggaan. Ik zal een oplossing proberen te zoeken om eczeem te verhinderen bij ps gebruik.

In principe is vitamine C een mogelijkheid in combinatie, ga me focussen op histamine verlaging.

Als het eczeem snel minder wordt na stoppen met phosphatidylserine is het ok, anders toch echt gaan smeren. Als je een licht soort cortison hebt gekregen, hydrocortison, dan gaat dat echt geen blijvend effect hebben op testosteron en spieren bij een korte periode smeren.

Dat cortison gelijk een schimmelinfectie of "wat anders" veroorzaakt is onzin.

Cools, waarom ben je zo zeker dat zijn eczeem zal weggaan? Dan toch vrij zeker dat de
phosphatidylserine de oorzaak is?

"Ik zal een oplossing proberen te zoeken om eczeem te verhinderen bij ps gebruik.

In principe is vitamine C een mogelijkheid in combinatie, ga me focussen op histamine verlaging."

Welja! Normaal stop je beter als een supplement bijwerkingen heeft.
Vitamine C voor histamine-verlaging....tsk! Dan kan ik je nu al op een briefje geven dat je het minstens in de grammen vitamine C moet zoeken. Onverantwoord.
Ach ja, een antihistaminicum is ook nog een oplossing....

Het lijkt er een beetje op dat hier proefkonijntjes gebruikt worden....

Ik kan alleen maar aanraden: stoppen met die handel.

.

Terug
Naar boven