MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.221
http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C

Vitamin C is a natural antihistamine. It both prevents histamine release and increases the detoxification of histamine. A 1992 study found that taking 2 grams vitamin C daily lowered blood histamine levels 38 percent in healthy adults in just one week.[75] It has also been noted that low concentrations of serum vitamin C has been correlated with increased serum histamine levels.[76][77]

http://www4.dr-rath-foundation.org/...istamine_and_ascorbic_acid_in_human_blood.pdf

Antihistamine effect of supplemental ascorbic acid and neutrophil chemotaxis.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1578094

Effect of ascorbic acid nutriture on blood histamine and neutrophil chemotaxis in guinea pigs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1992049

Effect of ascorbic acid on detoxification of histamine under stress conditions
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0006295274906297

Inhibition of histamine-induced airway constriction by ascorbic acid
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0091674973901413

The Role of Histamine in Mental Illness and its Attenuation with Vitamin C – Part III
http://www.answersall.com/health/th...-its-attenuation-with-vitamin-c-part-iii.html

Action of Cortisone and ACTH on Experimental Fungus Infections
[Link niet meer beschikbaar]

Probeer dus eerst eens vitamine c in de calcium ascorbaat vorm.

Deze
http://www.deonlinedrogist.nl/vitamine-calcium-ascorbaat-poeder-250gr-p-32720.html

Als de eczeem weg is dan weet je het probleem en is het opgelost. Anders stoppen met fosfatidylserine of dosis minderen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C

Vitamin C is a natural antihistamine. It both prevents histamine release and increases the detoxification of histamine. A 1992 study found that taking 2 grams vitamin C daily lowered blood histamine levels 38 percent in healthy adults in just one week.[75] It has also been noted that low concentrations of serum vitamin C has been correlated with increased serum histamine levels.[76][77]

Als de eczeem weg is dan weet je het probleem en is het opgelost. Anders stoppen met fosfatidylserine of dosis minderen.

2 gram vitamine C dagelijks langdurig is bezopen. En al helemaal om de bijwerkingen van een ander supplement te onderdrukken.

• #1.223
Waarom? Neem al een jaar 2 gram per dag, nix mis mee. Plaats onderzoek dat het negatief kan zijn, dan praten we.

En aan alle supplementen hangt altijd wel een mogelijke bijwerking. Is persoonsafhankelijk of dit zich uit. Mensen nemen toch iets en dit is het veiligste in de lijst, samen met vit D.

Waarom? Neem al een jaar 2 gram per dag, nix mis mee. Plaats onderzoek dat het negatief kan zijn, dan praten we.

Kom op, dat onderzoek kun je zelf ook vinden, al was het alleen maar (maar niet alleen) voor het risico op nierstenen.

• #1.225
Kom op, dat onderzoek kun je zelf ook vinden, al was het alleen maar (maar niet alleen) voor het risico op nierstenen.

Zo werkt het niet. Als je een stelling maakt moet je het zelf onderbouwen met onderzoeken. Ik zeg dat er niets mis is met 2gram vit C per dag, bewijs jij maar van wel. En onderzoek wil ik zien dan, geen site met info.

Ik geef hier aan de werking van elk middel en mogelijke bijwerkingen. Mensen zijn vrij in keuze. Ik geef ook aan welke het veiligste is als ze een bepaald doel willen behalen. Ik raad ook bepaalde middelen ten sterkste af, zoals je kan zien op de eerste pagina's. En bij bijwerkingen raad ik aan wat je kan doen om dit tegen te gaan.

Laatst bewerkt:
Hoe lang neem je al phospat?
Geloof dat het alweer een halfjaar geleden dat ik eraan begon.

Het is ook wel echt de tijd voor eczeem, koud droog weer afgewisseld met natte dagen. Ik heb een paar plekken waar dan direct eczeem op komt zetten.
Klopt maar in al die jaren daarvoor heb ik er amper last van gehad.

Ik raad je aan de dosis phosphatidylserine te minderen of eerst even te stoppen. Zeker dat je eczeem zal weggaan. Ik zal een oplossing proberen te zoeken om eczeem te verhinderen bij ps gebruik.

thanks for your response
Ik ben vanmorgen naar de plaatselijke vampier geweest om bloed te laten prikken om te checken naar me cortisol niveau en allergieën.
volgende week krijg ik uitslag.

werk ook sinds korte tijd in een ruimte waar met glasvezelplaten gewerkt word (word veel gefreest en gezaagd = dus veel stof in ruimte) dus zou zomaar eens daardoor kunnen komen.
Bedenk ik me nu pas ghehe.
Aangezien in dit weekend niet in de ruimte kom moet ik ff goed opletten of de eczeem verminderd.
dus nog geen reden tot paniek of maatregelen. :)

Laatst bewerkt:
Zo werkt het niet. Als je een stelling maakt moet je het zelf onderbouwen met onderzoeken. Ik zeg dat er niets mis is met 2gram vit C per dag, bewijs jij maar van wel. En onderzoek wil ik zien dan

Sorry, maar jij bepaalt niet hoe het werkt.

Als jij in staat bent allerlei onderzoeken op te zoeken, dan ben je ook in staat onderzoeken op te sporen die negative uitkomsten geven wat betreft hoge doseringen vitamine C.
Ik ben je knechtje niet.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 16:57 ----------

werk ook sinds korte tijd in een ruimte waar met glasvezelplaten gewerkt word (word veel gefreest en gezaagd = dus veel stof in ruimte) dus zou zomaar eens daardoor kunnen komen.
Bedenk ik me nu pas ghehe.
Aangezien in dit weekend niet in de ruimte kom moet ik ff goed opletten of de eczeem verminderd.
dus nog geen reden tot paniek of maatregelen. :)

Dat is heel goed mogelijk.
Maar een weekend niet in de betreffende ruimte kan tekort zijn, om effect te zien.

Als jij in staat bent allerlei onderzoeken op te zoeken, dan ben je ook in staat onderzoeken op te sporen die negative uitkomsten geven wat betreft hoge doseringen vitamine C.
Ik ben je knechtje niet.

Maar een weekend niet in de betreffende ruimte kan tekort zijn, om effect te zien.

Het principe wie stelt moet bewijzen wordt doorgaans ook in de rechtszaal gehanteerd dis zo vreemd is het niet haha ;)

Enige wat ik erover kan vinden is:

Een teveel wordt via de urine uitgescheiden, maar toch kunnen er schadelijke effecten optreden. Bij doseringen hoger dan twee gram per dag kunnen diarree en darmklachten ontstaan. Een hoge inneming aan vitamine C kan ook gepaard gaan met een verhoogde uitscheiding van oxaalzuur met de urine. In het verleden werd gedacht dat hierdoor het risico op de vorming van nierstenen groter was, maar dit is nooit bevestigd in onderzoek.

Heb een paar sites gevonden waar ze enkel melding maken van diarree bij +2 g dagelijks...en die nierstenen keert ook terug

Laatst bewerkt:
  • #1.230

Ik ben je knechtje niet.

Sorry, maar als je een stelling maakt is het aan jou dit te bewijzen met onderzoek.

Ik zeg dat 2gram per dag te doen is en heb in het verleden geen onderzoeken gevonden die het tegendeel bewijzen. Dus het is aan jou.

Ik ga jou opzoek werk niet doen. En onderzoek dus, geen linken van bepaalde site's.

Het principe wie stelt moet bewijzen wordt doorgaans ook in de rechtszaal gehanteerd dis zo vreemd is het niet haha ;)

Precies, dat bedoelde ik dus: dat is prima voor in de rechtszaal, maar dat principe hanteer ik hier niet voor iemand die capabel genoeg is om zelf de onderzoeken op te zoeken die ik bedoel.
In de rechtszaal wordt een advocaat ervoor betaald, ikke hier niet:D

Sorry, maar als je een stelling maakt is het aan jou dit te bewijzen met onderzoek.

Ik zeg dat 2gram per dag te doen is en heb in het verleden geen onderzoeken gevonden die het tegendeel bewijzen. Dus het is aan jou.

Ik ga jou opzoek werk niet doen. En onderzoek dus, geen linken van bepaalde site's.

En ik ga jou opzoekwerk niet doen.

Ik heb verder ook geen zin om in een discussie over hoge dosissen vitamine C verzeild te raken, want daar wringt uiteraard het schoentje: als je je opzoekwerk goed gedaan hebt in het verleden, ben je vast en zeker ook studies tegengekomen die wel negatieve gevolgen van hoge dosissen vit C laten zien, maar die passen natuurlijk niet in je straatje en doe je af als onzin.

Voor de algemeen geïnteresseerde geef ik overigens een link naar goede info:

http://www.umm.edu/altmed/articles/vitamin-c-000339.htm

Dit is een betrouwbare site met info, ook over andere supplementen.

Meer dan 1000 mg gebruiken zonder overleg met je arts, raden ze af.

Toevoeging: vitamine C verhoogt ook de opname van (vooral anorganisch) ijzer in het bloed, wat voor mannen in het algemeen helemaal niet zo gunstig is - als je al een normaal ijzergehalte hebt.

Ik heb verder ook geen zin om in een discussie over hoge dosissen vitamine C verzeild te raken, want daar wringt uiteraard het schoentje: als je je opzoekwerk goed gedaan hebt in het verleden, ben je vast en zeker ook studies tegengekomen die wel negatieve gevolgen van hoge dosissen vit C laten zien, maar die passen natuurlijk niet in je straatje en doe je af als onzin.

Maar afraden is toch niet gelijk aan automatisch slecht?

In een gesprek dat wij hebben gehad kwam het naar boven dat er eig zeer weinig studies zijn uitgevoerd die de effecten (zowel positief als negatief) op lange termijn hebben vastgelegd. Ook spelen er nog allerhande andere factoren mee (wat voor Cools werkt, werkt waarschijnlijk niet voor mij).

Maar waarom zou een dokter het wel weten, als er geen sluitende studies zijn? (Want alles wat ik kan vinden, daar spreken ze over af te raden, niet genoeg bewijs,..) en dit dan ook zowel positief als negatief.

• #1.234

Toevoeging: vitamine C verhoogt ook de opname van (vooral anorganisch) ijzer in het bloed, wat voor mannen in het algemeen helemaal niet zo gunstig is - als je al een normaal ijzergehalte hebt.

Ik plaats onderzoeken als ik een stelling maak, dus begrijp je niet zo goed.

Kan je wel onderzoeken opzoeken? Want je maakt nu weer een stelling zonder onderzoek te plaatsen. Dat is alles wat je doet.

En nogmaals lees alles. Ik geef bijwerkingen van elk middel en onderzoek erbij. Dus geef alle info en bechikbare onderzoeken hierover. Zelfs bijwerkingen waar dokters nooit van gehoord hebben, dit in detail uitgelegd en ondersteund.

Als je niet alles wil lezen en in herhaling valt zal ik ook geen aandacht meer aan je schenken.

Laatst bewerkt:
Maar waarom zou een dokter het wel weten, als er geen sluitende studies zijn? (Want alles wat ik kan vinden, daar spreken ze over af te raden, niet genoeg bewijs,..) en dit dan ook zowel positief als negatief.

Wie hoge dosissen vitamine C wil gebruiken, moet een afweging voor zichzelf maken.
Wat ik zelf gezien heb, daar concludeer *ik* uit dat er wel degelijk risico's zijn bij langdurig hoog vitamine C gebruik, en dat *ik* die risico's niet wil nemen.

Nog los van alle onderzoeken, heb ik vandaag weer het resultaat onder ogen gezien van hoe krachtig vitamine C:

Mijn man heeft vandaag zijn bloedresultaten opgehaald, en bleek met zijn ijzer boven de toegelaten waarden te zitten.

Hij en ik hebben dat een aantal jaren geleden nog eens aan de hand gehad.
We hebben toen een tijdlang veel minder vit C gebruikt. En toen zijn onze ijzerwaarden gezakt.

Toevallig gebruiken we sinds een paar maanden weer een dosis van ca 500 vit C dagelijks.
En voila het resultaat.
En nee, onze eetgewoonten zijn niet veranderd. En merk ook nog op dat we vrijwel uitsluitend vegetarisch eten, dus eerder een tekort aan ijzer zouden moeten hebben dan een teveel.

http://www.veganhealth.org/articles/iron#rec

Zie onder "meat iron vs plant iron" , oa:

"Researchers used 500 mg of vitamin C twice daily after meals to increase hemoglobin and serum ferritin in Indian vegetarians. They concluded that vitamin C was more effective at increasing iron status than iron supplements (12)."

Je ziet dus wat vitamine C alleen al met ijzer kan.

En te hoge ijzerwaarden wil je niet.

Dis is slechts één modus hoe vit C negatief kan uitwerken, er zijn er meer te bedenken en te vinden.

Oh ja, onderzoeken staan vermeld in genoemde link.

• #1.236
Je maakt weer een veronderstelling. Omdat het 1 ding doet dat negatief zou kunnen zijn veronderstel jij dat er meer is.

Als je zo een stelling maakt moet je met meer bewijzen komen.

Zoals je ziet stijgt ferritine, dus de mogelijkheid van opslag ijzer. De onderzoekers hebben niet naar tranferrine gezien wat belangrijk is voor transport. De verhouding tussen de 2 is zeer belangrijk.

Er staat voor de rest niet dat er stijgingen zijn die gevaarlijk zouden kunnen zijn. Dus je maakt een veronderstelling die nergens aangegeven staat.

En het onderzoek is op vegetariers. Dus je gaat met meer onderzoeken en linken ertussen moeten komen om je stelling te bevestigen. Vegetariers zouden anders kunnen reageren op extra vit C.

Daar gaat dit topic over.

Laatst bewerkt:
Je maakt weer een veronderstelling. Omdat het 1 ding doet dat negatief zou kunnen zijn veronderstel jij dat er meer is.

Als je zo een stelling maakt moet je met meer bewijzen komen.

Zoals je ziet stijgt ferritine, dus de mogelijkheid van opslag ijzer. De onderzoekers hebben niet naar tranferrine gezien wat belangrijk is voor transport. De verhouding tussen de 2 is zeer belangrijk.

Er staat voor de rest niet dat er stijgingen zijn die gevaarlijk zouden kunnen zijn. Dus je maakt een veronderstelling die nergens aangegeven staat.

En het onderzoek is op vegetariers. Dus je gaat met meer onderzoeken en linken ertussen moeten komen om je stelling te bevestigen. Vegetariers zouden anders kunnen reageren op extra vit C.

Daar gaat dit topic over.

Ik maak geen veronderstelling, ik weet dat er meer negatieve zaken zijn rondom hoge dosissen vitamine C, maar soit.

1. ik herhaal:

"
Ik maak geen veronderstelling, ik weet dat er meer negatieve zaken zijn rondom hoge dosissen vitamine C, maar soit.

1. ik herhaal:

""Researchers used 500 mg of vitamin C twice daily after meals to increase hemoglobin and serum ferritin in Indian vegetarians. They concluded that vitamin C was more effective at increasing iron status than iron supplements"

Als 2x500 mg vit C het ijzergehalte in het bloed effectiever laat stijgen dan ijzersupplementen, dan kan elke arts je vertellen dat dit het ijzergehalte in het bloed tot ongezonde hoogtes kan doen stijgen.

2. Vegetariër of niet: ook een niet-vegetariër die gezond eet, zoals ik verwacht van de meeste bb'shier, krijgen ruim voldoende anorganisch ijzer binnen, zodat ook bij hen vitamine C het ijzer in het bloed kan doen stijgen.

Ik beweer ook absoluut niet dat het bij iedereen gebeurt, maar het is een potentieel risico, iets wat zeker bij een groep mensen zal gebeuren.

Waar halen jullie de energie vandaan haha... jullie gaan elkaar echt niet overtuigen.. ;)

Terug
Naar boven