XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

helpt toch tegen vergroten prostaat, of ben ik verkeerd?

Tegen een vergrote prostaat ja, maar volgens de FDA is het risico op prostaatkanker (en dan ook nog een agressievere vorm) groter.

Van dit soort middelen moet je je vingers afhouden - mijn mening.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.502
Maca, kan zelfs de prostaat terug verkleinen. Bij mij was dit zo ;) Pagina 2, bovenaan.

En test=prostaatvergroting idd. Beetje oestrogeen erbij en kans op kanker verhoogt.

Test=groei prostaat en oestrogeen=verhoogde kans foute cellen. Combi beiden 1+1=3.

Fina moet je idd ver weg van blijven.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de adviezen.
Ik heb nu 1 ml gebruikt en kijk even hoe het gaat, merk er nog weinig van.
Wel heb, ik weet niet of het daar van komt, vaker een onrustig gevoel en
en last van irritatie op het oog, was mijn slechte oog:o.
Maar is het dagelijks in nemen niet beter dan het in eens innemen van
van een grotere hoeveelheid voor een langere periode.
Ik wacht wel af met het nemen van de volgende dosis totdat ik
te horen heb gekregen van de endocrinoloog dat ik niet te hoog zit.
Snap ik alleen nog steeds niet hoe ik dan aan die symptomen kom van een
te lage test.
O, en mijn nacht rust is goed, slaap toch wel zo'n 8 uur per nacht.

even het verhaal:

Ik ben mijn nakuur gestart eind september tot begin nov met arofixen.
Ben daarvoor eigenlijk bijna 2 jaar on geweest (zo stom geweest om na nakuur meteen terug te beginnen).
Heb wel nooit extreme dosseringen gebruikt maar altijd test op 250 e5d en aventoe wat winstrol of anavar.
Nu heb ik 4 maanden na het beindigen van de arofixen (nolva en aromasin) een bloedtest laten doen, met volgende waarden:

Testosteron 10,11 nmol/L
Testost.bind.globuline 22 nmol/L 10 57
Vrij testosteron bereken 0,2460 nmol/L 0,1980 0,6190
FSH 8,4 U/L 1,5 12,4
LH 7,0 U/L 1,7 8,6
Stuurhormonen zitten vrij hoog maar testosteron valt maar net binnen de grenzen van het normale.

Lever, nieren, cholesterol,... waren alleen zeer goed.

Ik gebruik sinds begin feb activate extreme vit d (3000 iu per dag) en zink maar denkt dat ik nog een tijdje moet geven.
Ga ook wat meer vetten in mijn voeding gooien, want buiten wat gezonden vis, is mijn voeding redelijk vet arm.

Iemand nog nuttige tips? Phosphatidyl serine?

Alle tips zijn welkom!
Ik zal dan regelmatig hier updaten met bloeduitslagen...

Bedankt voor de adviezen.
Ik heb nu 1 ml gebruikt en kijk even hoe het gaat, merk er nog weinig van.
Wel heb, ik weet niet of het daar van komt, vaker een onrustig gevoel en
en last van irritatie op het oog, was mijn slechte oog:o.
Maar is het dagelijks in nemen niet beter dan het in eens innemen van
van een grotere hoeveelheid voor een langere periode.
Ik wacht wel af met het nemen van de volgende dosis totdat ik
te horen heb gekregen van de endocrinoloog dat ik niet te hoog zit.
Snap ik alleen nog steeds niet hoe ik dan aan die symptomen kom van een
te lage test.
O, en mijn nacht rust is goed, slaap toch wel zo'n 8 uur per nacht.

Je kan een grote hoeveelheid innemen in één keer; dat is gebruikelijk in de medische wereld, maar ik ben ook meer voor dagelijkse inname.
Post straks je vit D resultaat hier, dan kunnen we naar een geschikte dosering kijken.

Serieus iets merken van vit D-toediening zul je niet, totdat je bloedwaarde hoog genoeg is.
Die irritatie op het oog en onrustig gevoel komen niet van de vit D toediening.

Te laag testosteron kan veel oorzaken hebben, waarvan veel oorzaken nog onbekend zijn. Heeft geen zin om daarover je hoofd te breken.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 12:46 ----------

even het verhaal:

Ik ben mijn nakuur gestart eind september tot begin nov met arofixen.
Ben daarvoor eigenlijk bijna 2 jaar on geweest (zo stom geweest om na nakuur meteen terug te beginnen).
Heb wel nooit extreme dosseringen gebruikt maar altijd test op 250 e5d en aventoe wat winstrol of anavar.
Nu heb ik 4 maanden na het beindigen van de arofixen (nolva en aromasin) een bloedtest laten doen, met volgende waarden:

Testosteron 10,11 nmol/L
Testost.bind.globuline 22 nmol/L 10 57
Vrij testosteron bereken 0,2460 nmol/L 0,1980 0,6190
FSH 8,4 U/L 1,5 12,4
LH 7,0 U/L 1,7 8,6
Stuurhormonen zitten vrij hoog maar testosteron valt maar net binnen de grenzen van het normale.

Lever, nieren, cholesterol,... waren alleen zeer goed.

Ik gebruik sinds begin feb activate extreme vit d (3000 iu per dag) en zink maar denkt dat ik nog een tijdje moet geven.
Ga ook wat meer vetten in mijn voeding gooien, want buiten wat gezonden vis, is mijn voeding redelijk vet arm.

Iemand nog nuttige tips? Phosphatidyl serine?

Alle tips zijn welkom!
Ik zal dan regelmatig hier updaten met bloeduitslagen...

Is je vit D gemeten, en hoeveel zink gebruik je?

Vitamine d is niet gemeten.
Zink 2/3 wekelijks 50 mg voor het slapen gaan samen met magnesium.

@Bryce: Tnx voor je snelle reply's man.
Dan weet ik ook niet waar de klachten vandaan komen, dan is het misschien toeval.
Heb wel even contact op genomen met die afdeling, verwacht van middag een telefoontje.
Want ik denk dat ik toch wel wat last van die bewerking hebben, pff.
En ik bedoelde het niet zo van die test, maar meer van , ik heb veel gelijkenissen van een te lage test.
Maar heb niet zo een lage test, dat ik daar die nadelen van zou moeten hebben, snap ie:p

Vitamine d is niet gemeten.
Zink 2/3 wekelijks 50 mg voor het slapen gaan samen met magnesium.

Vit D zou je moeten laten prikken, wil je daar echt iets over kunnen zeggen met betrekking tot je testosteron.
Neem je verder nog een multivit waar ook zink in zit? Dan kun je namelijk teveel zink binnenkrijgen, wat tot een kopergebrek kan leiden.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 14:45 ----------

En ik bedoelde het niet zo van die test, maar meer van , ik heb veel gelijkenissen van een te lage test.
Maar heb niet zo een lage test, dat ik daar die nadelen van zou moeten hebben, snap ie

Ja, ik snap wat je bedoelt.
Je zou het een arts moeten vragen, maar ik heb wel de indruk dat de ene bij een lage maar nog normale testosteronwaarde al klachten krijgt, terwijl iemand die al echt te laag in testosteron zit, nog relatief klachtenvrij kan zijn.
Dit is tenminste zo met testosterontoediening: voor sommigen werkt het super, ze merken een enorm verschil, voor de meesten werkt het gewoon goed, en een kleine groep merkt er niet zoveel van.

Vit D zou je moeten laten prikken, wil je daar echt iets over kunnen zeggen met betrekking tot je testosteron.
Neem je verder nog een multivit waar ook zink in zit? Dan kun je namelijk teveel zink binnenkrijgen, wat tot een kopergebrek kan leiden.

Bedankt Bryce voor het snelle antwoord.
Neem ook multivatimines met periodes, momenteel Vitakic.
Heeft koper een invloed op test gehalte?

Ja, ik snap wat je bedoelt.
Je zou het een arts moeten vragen, maar ik heb wel de indruk dat de ene bij een lage maar nog normale testosteronwaarde al klachten krijgt, terwijl iemand die al echt te laag in testosteron zit, nog relatief klachtenvrij kan zijn.
Dit is tenminste zo met testosterontoediening: voor sommigen werkt het super, ze merken een enorm verschil, voor de meesten werkt het gewoon goed, en een kleine groep merkt er niet zoveel van.

Testosterontoediening ?

Bedoel je Intramusculair toedienen van Test E ?

Werkt bij iedereen , zet 100mg Test E om de 5dagen en na 5 weken zal iedereen een verschil merken , de ene meer dan de andere .

Indien het niet werkt , heb je echt fake gear of scheelt er iets serieus met je en zou je beter je laten opnemen .

Laatst bewerkt:

Bedankt Bryce voor het snelle antwoord.
Neem ook multivatimines met periodes, momenteel Vitakic.
Heeft koper een invloed op test gehalte?

Geen idee of koper iets met je testosteron doet.

Neem je Vitakic hardcore?
Daarin zit ook 25 mg zink zag ik. Dan krijg je nog gemiddeld 20 gram zink per dag binnen door die 50 mg 3x per week voor het slapen gaan, + zeg 10 mg in je voeding, is samen dagelijks 55.
60 gram zink kan kopergebrek veroorzaken, maar ik heb ook bronnen gezien die zeggen dat dat al kan gebeuren bij 40 mg per dag.
Ik zou ervoor zorgen dat je niet meer dan ca 30 mg zink per dag binnenkrijgt via voeding en supplementen samen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 15:10 ----------

Testosterontoediening ?

Bedoel je Intramusculair toedienen van Test E ?

Werkt bij iedereen , zet 100mg Test E om de 5dagen en na 5 weken zal iedereen een verschil merken , de ene meer dan de andere .

Indien het niet werkt , heb je echt fake gear of scheelt er iets serieus met je en zou je beter je laten opnemen .

Dat is exact wat ik ook zei: de ene meer dan de ander.
Een klein groepje mannen merkt er bijna niks van heb ik begrepen. Ik heb het dan over hoeveelheden testosteron die door artsen worden voorgeschreven.

Geen idee of koper iets met je testosteron doet.

Neem je Vitakic hardcore?
Daarin zit ook 25 mg zink zag ik. Dan krijg je nog gemiddeld 20 gram zink per dag binnen door die 50 mg 3x per week voor het slapen gaan, + zeg 10 mg in je voeding, is samen dagelijks 55.
60 gram zink kan kopergebrek veroorzaken, maar ik heb ook bronnen gezien die zeggen dat dat al kan gebeuren bij 40 mg per dag.
Ik zou ervoor zorgen dat je niet meer dan ca 30 mg zink per dag binnenkrijgt via voeding en supplementen samen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 15:10 ----------

Dat is exact wat ik ook zei: de ene meer dan de ander.
Een klein groepje mannen merkt er bijna niks van heb ik begrepen. Ik heb het dan over hoeveelheden testosteron die door artsen worden voorgeschreven.

Wat voor doseringen schrijven ze dan voor ?

70mg Test E per 5dagen ?

zelf dat voel je als je op 50jarige leeftijd een zwaar tekort hebt .

Als je zegt dat sommige bepaalde doseringen niet voelen , ben ik wel benieuwd , welke doseringen , hoeveel , hoe vaak en welke ester het is .

Anders vind ik het maar een vaag verhaal .

Testosteron werkt wel alleen niet iedereen ervaart (alle) positieve effecten van een verhoogde testosteron. Hoe dat komt, geen idee maar lees het internet maar op na.

Laatst bewerkt:
vraagje

serotonine verlaagd bij gezonde mensen het testosteron
maar dit artikel verteld dat tryptofaan testosteron verhoogd tijdens stress...
http://www.ergogenics.org/tryptofaan.html

nou vraag ik me af, als mensen bijv een ziekte onder de leden hebben (angstoornis, ect) door serotonine tekort in hun hersenen
zou dan serotonine verhoging door bijv ssri de testosteron worden verhoogd? vergeleken met gezonde mensen die ssri's nemen?

mijn theorie is dan, mensen met serotonine tekort hebben depressies, angsten ect ect = veel stress.
dus serotonine toediening door ssri bij stress = hogere test??

Laatst bewerkt:
  • #1.516
vraagje

serotonine verlaagd bij gezonde mensen het testosteron
maar dit artikel verteld dat tryptofaan testosteron verhoogd tijdens stress...
http://www.ergogenics.org/tryptofaan.html

nou vraag ik me af, als mensen bijv een ziekte onder de leden hebben (angstoornis, ect) door serotonine tekort in hun hersenen
zou dan serotonine verhoging door bijv ssri de testosteron worden verhoogd? vergeleken met gezonde mensen die ssri's nemen?

mijn theorie is dan, mensen met serotonine tekort hebben depressies, angsten ect ect = veel stress.
dus serotonine toediening door ssri bij stress = hogere test??

Spijtig genoeg niet voor ssri gebruikers. Prozaq bv werkt op verschillende receptoren en verhoogt constant serotonine tussen de receptoren. Heel wat anders dan tryptofaan.

Spijtig genoeg niet voor ssri gebruikers. Prozaq bv werkt op verschillende receptoren en verhoogt constant serotonine tussen de receptoren. Heel wat anders dan tryptofaan.
hm ok
en is het nog mogelijk om naast de ssri of supp dat serotonine verhoogd en test verlaagd een supp te nemen dat de test weer omhoog krikt? of kan dat niet

• #1.518
hm ok
en is het nog mogelijk om naast de ssri of supp dat serotonine verhoogd en test verlaagd een supp te nemen dat de test weer omhoog krikt? of kan dat niet

Jawel ;) L-dopa uit mucuna pruriens. Heb die combi tijd gebruikt en werkt perfect. Je kan er ook wat vitamine B6 bij nemen, verhoogt de omzetting van beiden.

Of alleen vit B6, werkt ook redelijk goed.

Jawel ;) L-dopa uit mucuna pruriens. Heb die combi tijd gebruikt en werkt perfect. Je kan er ook wat vitamine B6 bij nemen, verhoogt de omzetting van beiden.

Of alleen vit B6, werkt ook redelijk goed.
5htp voel ik wel iets van. maar van mucuna pruriens eigenlijk niks.

• #1.520
Vreemd, normaal sterk spul. Welk merk gebruik je?

Terug
Naar boven