MuscleMeat

Teveel kcal onder onderhoud !?

BB Tom

Champion
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
30
Lengte
1m82
Hallo,

Ik zit momenteel in de laatste periode van mijn cut.

Ik eet nu 1700 kcal per dag.
Dit is gebaseerd op de info uit de stickies, volgens de macro's 50/30/20 van e/k/v.

Ik eet voldoende keren, juiste voeding enzo, allemaal in orde...

Nu komt mijn vraag:

Ik heb nu momenteel paasvakantie en ik ga dagelijks een eindje fietsen met de koersfiets.
Ik gebruik hierbij een toestel van garmin dat hartslag, snelheid, afgelegde weg, hoogteverschillen, verbruikte kcalorieen, enz. berekend.

Ik fiets dagelijks ongeveer anderhalf tot 2 uren, en heb een gemiddelde hartslag hierbij tussen 145 en 160, afhankelijk van de hellingen die er in mijn ronde zitten.

Volgens het toestel verbruik ik op 2 uren fietsen 1600-1700 kcalorieen.

En aangezien ik per dag deze hoeveelheid nuttig, en 4x per week 's avonds ook nog eens naar de gym ga voor kracht traning heb ik dus veel kcalorieen tekort?!

Ik eet er 1700 per dag, en ik verbruik er 1700 met het fietsen, + 's avond in de gym nog enkele honderden, dan zit ik met een zeer groot tekort !

Heeft iemand hier enige raad bij? Want als ik even rekende dat ik bij mijn dagelijkse 1700 kcal die ik eet, 400 kcal onder mijn onderhoudt van 2100 zit....

Aangezien ik er dan ook nog eens 1700 verbruik zit ik op 0. dan zou ik er nog eens 1700 extra moeten eten om terug aan die 1700 te komen...

In het totaal zou ik dus 3400 kcal moeten eten.

Wanneer ik dus eigenlijk mijn voeding min of meer verdubbel, is dit zoveel dat ik het niet eens allemaal op krijg!!

Weet iemand hier raad op? Klopt mijn redenering?

grts.

redenering van 3400 klopt

pak de blender maar..

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad dat dacht ik al. Maar ik heb gisteren gewoon 1700 kcal gegeten, en ook dit verbruikt met fietsen, en ik heb totaal geen honger gevoel ofzo gehad. Ik heb perfect genoeg binnengehad met die 1700 kcal zonder 's avonds of 's nachts honger te hebben.

Ik denk dat ik eerder terug in gewicht ga bijkomen als ik mijn kcal per dag nu ga verdubbelen. Theoretisch gezien zou het zo moeten natuurlijk.. Maar volgens mij gaat dit teveel zijn voor mijn lichaam, ik heb namelijk een heel slecht metabolisme. Ik kom heel snel in gewicht bij. (was vroeger ook zeer dik)

weird..

geen amoniaklucht na de training?
oftewel spieren verbrand?

laat je regelmatig je vet% meten?
dan kan je terugrekenen of je niet (teveel) spier verliest

De redenering an sich klopt wel. Waar je echter de fout ingaat is bij je onderhoud van 2100 kcal. Da's natuurlijk véél te weinig.
Volgens de Katch-McArdle methode (gaat uit van lengte/gewicht en bf%) zou je voor je onderhoud uitkomen op ongeveer 3100 kcal.

Met de hoeveelheid die je fietst (respect daarvoor!) verbrand je zoveel dat je boven onderhoud zou moeten gaan eten om niet het risico van spierverlies te lopen. Die 3400 kcal die je aangeeft zijn imo zo gek nog niet!

Terug
Naar boven