Fitness Seller

Teveel testosteron is manboobs?

Twigg

Dutch Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Ik had gister een discussie met iemand.
Hij zij dat je van veel sporten het vrouwelijke hormoon oestrogeen aanmaakt.
Oestrogeen zorgt onder andere voor borsten. En zelfs mannen zullen borsten krijgen als ze veel sporten.

Volgens hem doen bodybuilders dan ook operaties om hun tietontwikkeling te verwijderen.

Ik weet inderdaad dat overtollig testosteron wordt omgezet in oestrogeen, maar dit zal in het uiterste geval toch zeker alleen gebeuren als je een test-kuur doet? En dan neem je toch gewoon een anti-oestrogeen-kuur ipv operatie?

Weet iemand hoe ik deze jongen kan overtuigen? Of heeft hij gewoon gelijk?

• Topic Starter Topic Starter
Omdat hij me voor lul zet voor andere door te zeggen dat je van veel sporten t**ten krijgt... En ik veel sport.

Oestrogeen zorgt onder andere voor borsten. En zelfs mannen zullen borsten krijgen als ze veel sporten.

Volgens hem doen bodybuilders dan ook operaties om hun tietontwikkeling te verwijderen.

Ik weet inderdaad dat overtollig testosteron wordt omgezet in oestrogeen, maar dit zal in het uiterste geval toch zeker alleen gebeuren als je een test-kuur doet? En dan neem je toch gewoon een anti-oestrogeen-kuur ipv operatie?

Ik begrijp niet waarom je met zo iemand een discussie wil voeren, je weet toch dat het typisch broscience is die je niet serieus moet nemen.

Ik begrijp niet waarom je met zo iemand een discussie wil voeren, je weet toch dat het typisch broscience is die je niet serieus moet nemen.

Dit..

Soms moet je gewoon "ok" zeggen en hem laten.
Je zult hem toch niet kunnen overtuigen, je kunt die energie beter steken in je trainen.

Gyno is het gevolg van een verlaagde androgene : oestrogene activiteit ratio in het borstweefsel. Niet 'overtollig' testosteron wordt omgezet in oestrogeen, er is geen bepaalde treshold waarboven het lichaam opeens testosteron omzet naar oestradiol.

Hij heeft verder overigens gewoon ongelijk. Bodybuilders zullen vaker de operaties uitvoeren wegens de reden die jij aandraagt (kuren), en wellicht ook omdat zij meer bezig zijn met hun fysiek, en zich zo dus sneller storen aan relatief kleine gyno. Daarnaast trekt bodybuilding misschien van die dikke onzekere knulletjes aan (meer vet = meer oestrogeen) die nog gyno van de puberteit hebben.

Terug
Naar boven