Fitness Seller

Jong uitzien / testosteron probleem? / groeiprobleem?

Best bullshit ever
Het gaat meestal puur om DHT gevoeligheid niet om hoeveelheid testo :roflol:
Ik heb zelf ook zitten nadenken over die theorie 'hoe meer haar op het lichaam hoe minder op de kop' maar het gaat niet altijd op.

Ik heb het over de link tussen lichaamsbeharing en testosteron, niet over vroeg kaal worden.

DHT is toch gelinkt aan kaal worden , omdat je teveel testosteron hebt wordt dat omgezet in DHT. Of wat bedoel je?

DHT zorgt in de puberteit vooral voor de ontwikkeling van het 'man-worden', dus secundaire geslachtskenmerken, baardgroei enz.

Dus wellicht had ie idd wat minder DHT zodat ie er wat meer jongensachtig uit is komen te zien.

---------- Toegevoegd om 01:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:11 ----------

Dus hoe behaarder je bent/hoe snel kaal je word = meer test je hebt?

Nee dat is geloof ik een fabeltje!

heb geen bewijs enzo, maar je kan prima genoeg lichaamshaar hebben en je haar kan vervolgens ongevoelig zijn voor DHT.

Het is voor je haar vaak van belang hoe gevoelig het is voor DHT, in plaats van hoeveel je hebt.

Ach ja niets aan te doen, trainen zal voor de uitstraling waarschijnlijk wel wat helpen.

Ik was ook altijd heel klein en jong, maar dat was rond mijn 16e, dus nog niet echt uit de pubertijd. Dat kan je dus niet echt vergelijken, maar ben toen gaan trainen en nu zie ik er juist ouder uit. Waarschijnlijk dus door late pubertijd, maar dat weet je nooit.

Dus misschien kan trainen helpen, ik zou het iig proberen

Wees blij.
Ik ben 24 en iedereen denkt dat ik +/- 30 ben.

Mij schatte ze 3-4 jaar ouder.. Nu best fijn :D

daar heb ik ook last maar ik ben 23 jaar.
ik dacht eraan om naar de huisarts te gaan om wat dingen te testen.

maakt tog niks uit jo gaat alleen maar op je derde been

20 + cm en je zit goed bro

Ik heb het ook wel (ik heb bijna geen baard, moet maar 1 of 2 keer in de week wat fijne haartjes afscheren en ben 22), maar langs de andere kant bouw ik wel vrij snel spiermassa op enzo

ik ben 18 en heb borsthaar, is ook niet echt chill brah, dagelijks baard scheren en haar rond je bips ook zeker niet

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties.
Ik zat verder over de oorzaken te denken, kan veel alcohol drinken tijdens de puberteit een oorzaak zijn geweest? (serieuze vraag)

@ Ryan R: je zegt dat ik misschien minder DHT had tijdens de puberteit..valt daar nu nog wat aan te doen zodat ik er alsnog ouder uit kan komen te zien?

Geen idee, nah ja ik heb wel wat ideeen, maar dat is meer gissen dan een goed gefundeerde mening.

Ik denk dat flink trainen al een goed begin is, meer spieren kweken helpt altijd en wellicht gaat je teso er wat van omhoog??

Google anders wat, misschien vind je zo nog wat nuttigs.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb even wat gegoogled, kom niet op veel nuttige antwoorden uit.
Flink trainen blijft de enige optie!
Heb wel gevonden dat er in creatine DHT schijnt te zitten.

DHT is een metaboliet van testosteron, Testosteron met 2 hydroxylgroepen eraan geplakt.
-DHT is 3 keer meer androgeen dan testosteron.
-Lage aanmaak van testosteron kan zorgen voor een laag DHT spiegel wat misschien je "klachten" kan veroorzaken.
-Minder receptoren voor DHT kan ook zorgen voor een mindere gevoeligheid voor DHT dus zal je ook minder androgeen worden. (Als dat het geval is heeft het gebruik van chemische producten ook vrij weinig nut).
-Lage DHT gehalte/gevoeligheid heeft veel voordelen op je gezondheid, zoals minder kans op kaalheid,minder kans op prostaatkanker/prostaatvergroting.

Ook interessant stukje over androgeenreceptor deficiëntie:
The androgen insensitivity syndrome, formerly known as testicular feminization, is caused by a mutation of the Androgen Receptor gene located on the X chromosome (locus:Xq11-Xq12).[22] The androgen receptor seems to affect neuron physiology and is defective in Kennedy disease.[23][24] In addition, point mutations and trinucleotide repeat polymorphisms has been linked to a number of additional disorders.[25]
Bron:http://en.wikipedia.org/wiki/Androgen_receptor

DHT is een metaboliet van testosteron, Testosteron met 2 hydroxylgroepen eraan geplakt.
-DHT is 3 keer meer androgeen dan testosteron.
-Lage aanmaak van testosteron kan zorgen voor een laag DHT spiegel wat misschien je "klachten" kan veroorzaken.
-Minder receptoren voor DHT kan ook zorgen voor een mindere gevoeligheid voor DHT dus zal je ook minder androgeen worden. (Als dat het geval is heeft het gebruik van chemische producten ook vrij weinig nut).
-Lage DHT gehalte/gevoeligheid heeft veel voordelen op je gezondheid, zoals minder kans op kaalheid,minder kans op prostaatkanker/prostaatvergroting.

Ook interessant stukje over androgeenreceptor deficiëntie:

Bron:http://en.wikipedia.org/wiki/Androgen_receptor

Dus eigenlijk is het (op lange termijn) niet eens zo onaardig?

Wow wees blij jonge. Baard groei is echt niet ncie ofzo. Ik moet me elke ochtend of om de dag scheren wat heel irritant en zelfs pijnlijk soms is. Heb wel wat borst haar niet erg veel ofzo en harige benen/onderarmen maarja dat is vrij normaal. Geen harig op kont en rug gelukkig hahhaha. Heb er altijd al veel ouder uitgezien dan dat ik eigenlijk ben. Ben ook langer en oog groot. Vroege puberteit ook gehad maarja. Ik ben 20 en mensen denken dat ik 23-28 ben-_-. Heb zelfs een keer 30 gehoord. Maarja dat was zo'n idioot. Dus mijn advies wees gewoon blij dat je jonger uitziet. En gewoon hard trainen zie je er wat 'mannelijker' uit.

Bekend 'probleem'. Maar je moet maar zo denken, later werkt het alleen maar in je voordeel ;)

Ik had dit probleem ook. Op m'n 16de dachten mensen dat ik 14/15 was. Niet zo heel erg dus, maar toen vond ik het wel vervelend. Ik had wel snel baardgroei, op m'n 15de, en op m'n 16de borsthaar en rughaar. Niet zo heel veel though, ik wou eerst een baardje groeien maar dat waren mee losse haartjes onder m'n kin, en je kan nu pas zien dat ik borsthaar heb. Nu is het juist omgekeerd: ik ben 17, maar veel mensen schatten mij 18-21. Ze zeggen dat het door m'n (half) lange haar kom. Misschien is dat dus een tip?

Terug
Naar boven