MuscleMeat

Stelling The Dark Knight overrated?

Peiling Peiling Vind jij The Dark Knight overrated?

• Totaal stemmers
    117
  • Peiling gesloten .
Heerlijke film! Moet ik dringend eens voor de tweede keer bekijken.

Shawshank Redemption is wat mij betreft een verdiende #1. Als je tenminste de moeite neemt om je in het verhaal te laten meeslepen en begrijpt hoe geniaal alles in elkaar zit, hoe verrassend en mooi de film is, hoe enkele van de beste acteurs (want dat zijn ze imo) hun beste prestatie ooit neerzetten. Idem voor het regie. Die film is echt bijna foutloos.

Een Bale die doet gewoon zijn ding. Zijn films zijn lopende band werk aan het worden. Vroeger was er nog onderscheid te merken in zijn rollen, tegenwoordig is het typetje in elke film hetzelfde. Hij speelt gewoon zichzelf, zijn vooral arrogante en "ik ben de beste" zelf. Als je weet hoe hij omgaat met de rest van de filmploeg dan weet je wat ik bedoel. TDK was een geslaagde action flick die bij vele pubertjes en oudere Batman fans de hartjes sneller heeft doen slaan. Gewoon de hype er rond alleen al was genoeg om het hoger te doen ranken dan het ooit zou kunnen verdienen. Een diepere inhoud dan wat te merken valt aan het oppervlak is er echter niet. Hoeft ook niet, maar plaats zo'n film dan ook niet hoger dan films die dat wel hebben.

Zo zijn er nog wel overrated films, puur door de gekte van de fans de hemel in geprezen. Denken we inderdaad maar aan de Star Wars films. Had ik ook hoge verwachtingen van, maar heb ze alledrie (top250) gezien en was weinig onder de indruk.

Star Wars en zeker de eerste film is cinematografisch een hoogstandje, maar dan moet je wel bijna iedere verwijzing naar eerdere films kennen. Voor een film uit de jaren 70 ook vrij baanbrekend op het gebied van special effects.

Maar goed het blijft allemaal een kwestie van smaak, zie alleen The Dark Knight niet jarenlang in de top 10 staan bij IMDB (voor wat die top 10 dan ook waard is).

Een Bale die doet gewoon zijn ding. Zijn films zijn lopende band werk aan het worden. Vroeger was er nog onderscheid te merken in zijn rollen, tegenwoordig is het typetje in elke film hetzelfde. Hij speelt gewoon zichzelf, zijn vooral arrogante en "ik ben de beste" zelf. Als je weet hoe hij omgaat met de rest van de filmploeg dan weet je wat ik bedoel. TDK was een geslaagde action flick die bij vele pubertjes en oudere Batman fans de hartjes sneller heeft doen slaan. Gewoon de hype er rond alleen al was genoeg om het hoger te doen ranken dan het ooit zou kunnen verdienen. Een diepere inhoud dan wat te merken valt aan het oppervlak is er echter niet. Hoeft ook niet, maar plaats zo'n film dan ook niet hoger dan films die dat wel hebben.

Here goes:

3:10 to Yuma
American Psycho
Equilibrium
Harsh Times
El Maquinista
Prestige
Rescue Dawn
The Dark Knight

8 topfilms in evenveel jaren (okay Harsh Times is geen topfilm, maar wel zeer vermakelijk en een sterke rol van Bale) Een heel diverse lijst aan films met zeer sterke tot briljante vertolkingen.

En we hebben het over de acteur toch? Dus verwijzingen naar wat tabloids doen er weinig toe.

Wat een gezeik al dat Bale Bashing, Christian is gewoon de shit. Echt één van de beste acteurs van dit moment zo niet de beste. Erg jammer dat hij weer een lading stront overzich heen moet krijgen van de critics. Ach ja, it's lonely at the top I guess...

Here goes:

3:10 to Yuma
American Psycho
Equilibrium
Harsh Times
El Maquinista
Prestige
Rescue Dawn
The Dark Knight

8 topfilms in evenveel jaren (okay Harsh Times is geen topfilm, maar wel zeer vermakelijk en een sterke rol van Bale) Een heel diverse lijst aan films met zeer sterke tot briljante vertolkingen.

En we hebben het over de acteur toch? Dus verwijzingen naar wat tabloids doen er weinig toe.
We moeten ook niet doen alsof de acteur de film maakt... Belangrijkste in een film is het teamwork onder leiding van de productie en het regie. De acteur doet wat van hem gevraagd wordt en doet dat geloofwaardig of niet.

Bale is een goed acteur, maar de laatste tijd begint de grootheidswaanzin merkbaar te worden. Zodra je als acteur een zekere fanclub hebt opgebouwd lijkt het alsof alles wat je doet kritiekloos wordt aangenomen. In eerdere films was er meer contrast tussen de vertolkingen merkbaar. In nieuwere films is het opzeggen van de tekst en klaar. Geen greintje emotie gezien in TDK bijv. Hij deed zijn job maar meer ook niet. Dan deed Keith Ledger het nogal wat beter.

We moeten ook niet doen alsof de acteur de film maakt... Belangrijkste in een film is het teamwork onder leiding van de productie en het regie. De acteur doet wat van hem gevraagd wordt en doet dat geloofwaardig of niet.
Klopt. Maar een film zonder een overtuigende vertolking van het hoofdpersonage kan per definitie geen topfilm zijn. Met andere woorden hij heeft in bovenstaande films zeer sterke tot briljante rollen neergezet.

Big T zei:
Bale is een goed acteur, maar de laatste tijd begint de grootheidswaanzin merkbaar te worden. Zodra je als acteur een zekere fanclub hebt opgebouwd lijkt het alsof alles wat je doet kritiekloos wordt aangenomen. In eerdere films was er meer contrast tussen de vertolkingen merkbaar. In nieuwere films is het opzeggen van de tekst en klaar. Geen greintje emotie gezien in TDK bijv. Hij deed zijn job maar meer ook niet. Dan deed Keith Ledger het nogal wat beter.
Yep. Sowieso is elke Bale film overrated. Gewoon omdat heel die vent een hype is.

Je discussieert wel erg opportunistisch. Eerst is hij een overrated hype, en nu een goed acteur.

Ik wil ook niet als fanboy overkomen, maar als filmliefhebber ben ik blij met zijn doorbraak op het grote scherm want hij overtuigd mij het meest onder de laatste generatie acteurs.

Je stelt nu al tweemaal dat zijn vertolkiingen contrastloos worden en hij arrogante vormen aan begint te nemen. Het eerste is niet onderbouwd (welke van zijn 5 laatste films heb je gezien?) en ik spreek het nogmaals tegen. Het tweede geeft blijk van weinig historisch inzicht in cinema want vele van de grootste acteurs hebben op zijn zachtst gezegd vergelijkbaar gedrag vertoond.

Ik ben I'm not there en Empire of the sun nog vergeten te vermelden, de teller staat al op 10 topfilms van Bale.

Ik geef de dark knight 65%

Goede acteur Christian Bale, maar heb al veel beter acteer werk van hem gezien dan in Batman.
The joker ook sterke rol, vond het verhaal rond de 2 face mispast in de film.
Dikwijls slechte special efects en saaie overbodige actie stukken, vind hem overrated dus.
zou hem zelf een 7.5/10 geven.

In dergelijke noteringen overrated, maar de film verdient de lof wel. Maar over een aantal jaar is dit gewoon een actionclassic á la status Die Hard. De film zet wel een nieuwe standaard binnen het action hero subgenre. Maar dat genre is niet heel erg serieus te nemen.

Bale is overigens niet overrated, hij is IMO de beste acteur onder de nieuwe generatie.

???

Ben er 2x aan begonnen in het vliegtuig, op de heen en terug reis maar zelfs een herhaling van friends was nog boeiender.

nicht gesehen.

Hiermee doel ik op het feit dat het een erg smal genre is, alhoewel reeds 30 jaar oud, dat louter bouwt op gevestigde comicbooks. Het heeft nog in zoverre weinig opgeleverd dat vergelijkingen binnen dit genre niet heel vruchtvol zijn. In other words, The Dark Knight is simply unprecedented.

Misschien doe ik de films te kort, maar de Spidermans en Hulks en dergelijke zijn voor mij niet meer geweest dan een vermakelijke exercitie in CGI. En moet gezegd worden, de doelgroep is toch vooral een jong publiek.

Het is een super film maar wel overrated.

ik vind de film best bruut!

Boondock Saints vind ik geniaal :D

Slecht misschien niet. Ik vond er gewoon niets aan...
Maar wat was er geniaal aan dan?

Ik vond Schinder list wel echt top, denk Steven spielberg's beste film ook, heb hem meerdere malen gezien blijft een mooie film.
Sterk verhaal en goed geacteerde personages,
waar je toch ook even bij stilstaat en nadenkt over de horror die toen gebeurt is.

Je discussieert wel erg opportunistisch. Eerst is hij een overrated hype, en nu een goed acteur.

Ik wil ook niet als fanboy overkomen, maar als filmliefhebber ben ik blij met zijn doorbraak op het grote scherm want hij overtuigd mij het meest onder de laatste generatie acteurs.

Je stelt nu al tweemaal dat zijn vertolkiingen contrastloos worden en hij arrogante vormen aan begint te nemen. Het eerste is niet onderbouwd (welke van zijn 5 laatste films heb je gezien?) en ik spreek het nogmaals tegen. Het tweede geeft blijk van weinig historisch inzicht in cinema want vele van de grootste acteurs hebben op zijn zachtst gezegd vergelijkbaar gedrag vertoond.

Ik ben I'm not there en Empire of the sun nog vergeten te vermelden, de teller staat al op 10 topfilms van Bale.
Het ene sluit het andere niet uit. Je kan een acteur een hype vinden (teveel eer voor wat ie is) en 'm toch goed vinden (maar lang niet de beste).

Heb een aantal films van hem gezien uit je lijstje, ze zijn goed, maar niet het neusje van de zalm ofzo. En ik ken betere acteurs ook. Hij heeft gewoon geluk met zijn looks, dat is al de helft van zijn prestaties. Beetje hetzelfde verhaal als Brad Pitt, hoewel die laatste eigenlijk beter acteert.

Terug
Naar boven