MuscleMeat

Stelling The Dark Knight overrated?

Peiling Peiling Vind jij The Dark Knight overrated?

• Totaal stemmers
    117
  • Peiling gesloten .
Het ene sluit het andere niet uit. Je kan een acteur een hype vinden (teveel eer voor wat ie is) en 'm toch goed vinden (maar lang niet de beste).

Point taken, eigenlijk hetzelfde wat geldt voor The Dark Knight.

# The Dark Knight (2008) .... Bruce Wayne / Batman
# I'm Not There. (2007) .... Jack / Pastor John
# 3:10 to Yuma (2007) .... Dan Evans
# The Prestige (2006) .... Alfred Borden
# Rescue Dawn (2006) .... Dieter

Dit zijn de laatste 5 rollen. Heb ze allen gezien, Rescue Dawn en 3:10 to Yuma vond ik briljant acteerwerk. Ben benieuwd waar je de recentelijke contrastloosheid van rollen in ziet?

Jazeker overrated. Een 8,5 verdient de film. Meer niet.

Slecht misschien niet. Ik vond er gewoon niets aan...
Maar wat was er geniaal aan dan?
Ten eerste, een sterk verhaal, dat ook nog waargebeurd is wat het al veel chieker maakt.
Goede acteurs, vooral Liam Neeson(Shindler) en Ralph Fiennes(Göth), die allebei sterke personages laten zien. En het is een WO2-film die eens een heel andere kant laat zien dan de oorlog zelf ...

Die's ook vet ja, zie avatar :D

Laatst bewerkt door een moderator:
als je het mij vraagt zijn al die oude 'klassiekers' zwaar overrated, en het grootste deel van die hooggerankte films (denk aan shinders list) zijn ook nog eens enorme saaie films waar ik nog voor geen 500 euro ze een 2de keer zou bekijken.
Maarja, ze zijn dan ook tot 'beste films' verkozen door een oudere generatie, die op zichzelf al enorm saai is.
The dark knight daarentegen is puur entertainment en zou ik wel in de loop der jaren nog 10x willen zien wanneer hij op tv uitgezonden zal worden.

out with the old, in with the new;)

pulp fiction is bijvoorbeeld 1 vd uitzonderingen op de regel, deze klassieker is gewoon super goed:cool:

als je het mij vraagt zijn al die oude 'klassiekers' zwaar overrated, en het grootste deel van die hooggerankte films (denk aan shinders list) zijn ook nog eens enorme saaie films waar ik nog voor geen 500 euro ze een 2de keer zou bekijken.
Maarja, ze zijn dan ook tot 'beste films' verkozen door een oudere generatie, die op zichzelf al enorm saai is.
The dark knight daarentegen is puur entertainment en zou ik wel in de loop der jaren nog 10x willen zien wanneer hij op tv uitgezonden zal worden.

pulp fiction is bijvoorbeeld 1 vd uitzonderingen op de regel, deze klassieker is gewoon super goed:cool:
Geef het wat tijd, kwaliteitsfilms moet je leren appreciëren. Junkfood kan iedereen slikken, de fijne keuken is al wat lastiger. Je bent eigenlijk nog in de ontwikkelingsfase ;)

Point taken, eigenlijk hetzelfde wat geldt voor The Dark Knight.

# The Dark Knight (2008) .... Bruce Wayne / Batman
# I'm Not There. (2007) .... Jack / Pastor John
# 3:10 to Yuma (2007) .... Dan Evans
# The Prestige (2006) .... Alfred Borden
# Rescue Dawn (2006) .... Dieter

Dit zijn de laatste 5 rollen. Heb ze allen gezien, Rescue Dawn en 3:10 to Yuma vond ik briljant acteerwerk. Ben benieuwd waar je de recentelijke contrastloosheid van rollen in ziet?
Alleen de laatste niet, de rest gezien. Ik wil 'm ook niet afkraken ofzo, maar gewoon ff wijzen op de hype en toch ook wel overrated cijfers die ie soms krijgt. Ik vind 'm soms echt in een 'gewoonte' geraken, maar goed dat heb ik bij veel acteurs wel een beetje. Het begon me bij hem alleen op te vallen de laatste tijd.

Ten eerste, een sterk verhaal, dat ook nog waargebeurd is wat het al veel chieker maakt.
Goede acteurs, vooral Liam Neeson(Shindler) en Ralph Fiennes(Göth), die allebei sterke personages laten zien. En het is een WO2-film die eens een heel andere kant laat zien dan de oorlog zelf ...
Juist doordat het verhaal waargebeurd is spreekt het me minder aan.
Het "enige" wat ze dan nog hoeven te doen, is het een beetje geloofwaardig neer zetten.

Sorry kerel maar dit is wel een domme opmerking van je, echt zo'n typische opmerking van iemand die wat wil meepraten of nog jong van geest is. ;) Ik kan begrijpen dat je een film zoals "Casablanca" best k*t vind, maar ik raad je eens aan oudere films zoals "A clockwork orange", "Goodfellas", "Taxi Driver", etc. echt eens te bekijken als je films zoals Pulp fiction (door de overvloed aan geweld gok ik ;) ) goed vind. Ze zijn wat ouder maar als je die ook slecht vond omdat ze te oud zijn heb je niets van films begrepen vrees ik.

Mja raar, een waargebeurtverhaal kan me echt boeien zeker waneer het sterk en realistish is geacteerd, vond Schindlerslist een meeslepende film en zeker niet saai dan.
Terwijl in sommige actie films die overdreven special efects en lange actie scenes me totaal niet boeien en ik er dan ook niet met volle aandacht kan naar blijven kijken.

The Dark Knight > Pulp Fiction.

Staat wel op mijn hd, moet hem eens een keer gaan kijken.

Tiger Woods > Micheal Jordan

ain't the same ****in' ballpark, it ain't the same league, it ain't even the same ****in' sport

;)

Haha mooie quote. Ondanks het feit dat ik The Dark Night nog moet kijken, weet ik al dat het nooooooit Pulp Fiction kan overstijgen.

Haha wrong bet Jesaja! ;)

Ik vond TDK ook zeker overrated, vermakelijk actie maar veel meer ook niet. Het is maar net van wat voor soort films je houdt. Ik vind Shawshenk Redemption op nr. 1 van de IMDB lijst ook wat hoog gegrepen. Maar het is wel een beetje een epische film die tegelijkertijd erg toegankelijk is, en natuurlijk een heerlijk feel-good einde. Dat spreekt gewoon veel mensen aan, en ik vind de film gewoon ook errug lekker wegkijken.

Ik rate films puur en alleen op entertainment value.. en daarom kan ik perfect alle film met elkaar vergelijken. Interessant doen kunnen we allemaal, maar uiteindelijk is er maar 1 ding belangrijk, is een film vermakelijk ja of nee.

Haha "unless she can benchpress my d*ck, i'm not impressed" als ik me niet vergis was het zo iets.

Klopt:p

Jesaja zei:
Ik rate films puur en alleen op entertainment value.. en daarom kan ik perfect alle film met elkaar vergelijken. Interessant doen kunnen we allemaal, maar uiteindelijk is er maar 1 ding belangrijk, is een film vermakelijk ja of nee.

Nee. Je hebt de meesterwerken en je hebt de verstand-op-nul-maar-toch-zeer-vermakelijke films.

Terug
Naar boven