Fitness Seller

The desolate path to apocalyptic ruin

Damn bro, die worstjes zien er goed uit! Oja, je training ook :D ;)

Unregistered zei:
Overbelasting?! Waarom zouden eccentrics overbelasting zijn? Alleen omdat er meer motoreenheden worden aangesproken dan bij een concentrische contractie? Dus als jij supramaximale band tension gebruikt in een deel van de bewegingsbaan is dat ook overbelasting?

Spierwinst doet er ook toe, hoe je het ook went of keert. Ik denk dat de meeste mensen zoveel mogelijk spiermassa willen opbouwen, tenzij je in een bepaalde gewichtsklasse wilt blijven

Nee geen overbelasting met bands, want ik ga niet supramaximaal, enkel maximaal, groot verschil ;)

Spierwinst doet er natuurlijk toe, maar als je in het powerlifting forum je log post neem ik aan dat je krachtgericht traind en hypertrophy als een bijproduct ziet, niet dat je er specifiek gaat op trainen

Hmm... de nevenoefeningen van WSB zijn ook op massa gericht. Repetition method ook.

Bands zijn bovenin ook supramaximaal bij ME.

Unregistered zei:
Hmm... de nevenoefeningen van WSB zijn ook op massa gericht. Repetition method ook.

Bands zijn bovenin ook supramaximaal bij ME.
Op massa gericht precies is een groot woord, ter afwisseling word een hoger rep aantal gehanteerd waardoor er idd wel aanleg is voor hypertrophy

Wat bands betreft, ik heb ze tot nu toe nog nooit gebruikt bij ME, en ben het ook niet van plan om (veel) te doen, juist omdat het supramaximaal is. ME gaat om je maximum, niet om supramaximums. Bands gebruik ik natuurlijk wel bij speed box squat op DE, maar dat is circa max, dus nooit hoger dan 97.5%

Maar ze worden wel gebruik bij ME met een supramaximaal percentage en dat is niet perse overbelasting. Of jij het wel of niet doet, maakt niet zoveel uit voor die stelling. Of het in de circa max voorkomt, doet er ook niet toe.

Unregistered zei:
Maar ze worden wel gebruik bij ME met een supramaximaal percentage en dat is niet perse overbelasting. Of jij het wel of niet doet, maakt niet zoveel uit voor die stelling. Of het in de circa max voorkomt, doet er ook niet toe.
Jij maakt een vergelijking tussen wij, the normal guys, en de mannen van westside barbell .... ;)

Dat ik het niet doe is wel belangrijk voor mijn stelling, het is immers mijn point of view, zou anders wat hypocriet zijn hé ;)

• Topic Starter Topic Starter
Maandag

****ing hell, na 8 uur onkruid wieden in de volle zon kan ik niet veel meer aanvangen. Lichte training vandaag, naja op papier is ie licht..

Pause Squat
barx10
60x5
100x3
125x6,6,6
115x6
Weer 6 sec pauze/hold in the hole bij 1e rep en dan 5-4-3-2-1 sec tot laatste rep.. ik moest gewicht verminderen bij de laatste set..

Bulgarian split squat
20x10
30x10

Front squat
60x6,6,6

Spread eagle situps (unsupported)
BW: 12
+5kg: 12
+10kg: 12

Dragonflags: 12

45 min.
Dood.. ik ben de dagen aan het aftellen tot 16 Augustus..

Onkruid wieden ??? Wat doe je daar in Zwitserland eigenlijk precies? Training ziet er nog zwaar zat uit trouwens!

Tot ik m'n stage kan beginnen in augustus werk ik bij mijn schoonpa in het tuindersbedrijf.. en da's hard werken. Ik probeer natuurlijk de spreekwoordelijk voet tussen de deur te krijgen bij dat stagebedrijf en een parttime job te krijgen zodat ik tijd heb om m'n studie af kan maken (laatste loodjes)

OMG, spreek me niet van onkruid wieden!! Ik moest altijd mijn pa meehelpen om die shit aan de voor- en zijkant van het huis en de tuin wieden. De blaren ....de botte mesjes .... de pijn....:D

En is een pause squat in de essentie anders dan een boxsquat?

huckfinn zei:
OMG, spreek me niet van onkruid wieden!! Ik moest altijd mijn pa meehelpen om die shit aan de voor- en zijkant van het huis en de tuin wieden. De blaren ....de botte mesjes .... de pijn....:D

En is een pause squat in de essentie anders dan een boxsquat?
Pause squat moet je spanning erop houden, box squat ga je ff zitten

Metal^militia zei:
Maandag

****ing hell, na 8 uur onkruid wieden in de volle zon kan ik niet veel meer aanvangen. Lichte training vandaag, naja op papier is ie licht..

Pause Squat
barx10
60x5
100x3
125x6,6,6
115x6
Weer 6 sec pauze/hold in the hole bij 1e rep en dan 5-4-3-2-1 sec tot laatste rep.. ik moest gewicht verminderen bij de laatste set..

Bulgarian split squat
20x10
30x10

Front squat
60x6,6,6

Spread eagle situps (unsupported)
BW: 12
+5kg: 12
+10kg: 12

Dragonflags: 12

45 min.
Dood.. ik ben de dagen aan het aftellen tot 16 Augustus..
Spread Eagle situps zijn dodelijk, doe die ook veel :D

Dinsdag

Bench
barx12
50x6
Elke rep een hold op m'n stickingpoint, 1e rep 6 sec, laatste rep 1 sec:
70x6
75x6
80x6,6,4

Decline bench
65x10,10,10 langzame negative

Tricep lying ext. (variabel tempo 2 reps langzaam, 2 reps explosief)
10kg: 8,8,8
8kg: 8

DB seated press (idem variabel tempo)
18kg: 8,8,6
16kg: 6

Leeg.. wel lekkere pomp :)
50 min.

Waar ligt je stickingpoint op de bench?

ca. 15-20 cm van de borst

Donderdag

Het is vandaag 41 dagen geleden dat ik voor het laatst gedeadlift heb, werd weer eens tijd. Overmorgen is de voetbalwedstrijd, dus ik had een geschikter tijdstip kunnen uitkiezen.. :rolleyes: :D

DL
60x8
80x5
100x3
120x1
140x6,6,6,6,6 zoals altijd allemaal deadstops

GM
90x10,10,10

Dragonflags
8 pff heavy

Succes met je wedstrijd!

Thanks!
wordt afzien, ik moet nl. de volle 90 min (we hebben precies 11 man :)

5-1 verloren gisteren, maar het was wel leuk
Ik ben er trouwens achtergekomen dat m'n conditie beneden alle pijl is gedaald, na 10 min. was ik al echt helemaal kapot :( en ik was echt pissed hierover.. ik ga vanaf deze week echt consequent 1 keer per week iets daaraan doen. Ik denk te beginnen met een rustige jog om het veld (5-10 rondjes) en dan langzaam in de volgende week tijd te verbeteren. Naderhand kleine sprint intervalletjes toevoegen.
De 400m sprints die ik vorige week gedaan heb bleken te belastend, training heeft er onder geleden.

Damn, jullie zijn ingemaakt :eek: ;)

Cardio gewoon rustig opbouwen elke keer ietsjes meer/intensiever dan de vorige keer en je zit zo weer op peil.

Met de rust stond het 0-0, tweede helft hebben we duidelijk op conditie verloren..
Right.. langzaam opbouwen, ik was van plan rondjes om het veld te joggen, stuk of 5-10, zodat ik begin met ca. 15 min rustig looptempo. En dan iedere week ietsje sneller tot ik 10 rondjes achter elkaar ren van elk >1 min. Nu ren ik een rondje in rustig tempo ca. 1'35" Daarna kijk ik wel verder.

Maandag

Ik voelde nog de naweeen van het voetbalweekend, dus het ging niet zo soepel, alhoewel ik flink zin had om te squatten vandaag.

Squat
barx8
60x8
80x3
100x3
120x1
140x1
160x1
150x3,3,3
100x20

Power snatch
barx5