AndroidHealthClinic

The Rape of the World, The Real Hotel Rwanda (schokkend!)

"kill one person, the'll call you a murderer. Kill a million, they'll call you a conquerer."

Aangrijpend... Geen woorden voor...

Kan je je voorstellen hoe het moet zijn als je gezellig in je zetel zit naast je geliefde vrouw en er plots een bende rebellen komt binnestormen die je van je vrouw scheiden, je vrouw slaan, verkrachten en dan voor je ogen levend in brand steken? Ik kan me niets vreselijker bedenken... Het klinkt surreeel, maar zulke dingen zijn er dus werkelijk gebeurd en gebeuren nog elke dag...

Ik geniet van elke dag dat ik hier leef, ik ben elke dag dankbaar dat ik ontwaak en ik veilig en wel wakker wordt naast m'n vrouwtje.. Zonder zorgen..

Dat is misschien wel de zin van het leven... Dat we ervoor zorgen dat onze kroost later ook zo mag genieten van al die liefde, in een veilige en wreedloze omgeving.. Dit soort wreedheden toont wederom het belang van een degelijk onderwijs en een goede opvoeding..

Huisje tuintje boompje, het is hier echt het paradijs.

20 miljoen doden. Het is gewoon niet te bevatten he.

het is idd verschrikkelijk en ik denk dat hel vee misdaden zouden kunnen ver meden zijn indien mensen wat minder onverschillig waren geweest.

Laatste dagen zie je deze dingen toch erg vaak. Dan kan ik echt kwaad worden als je iemand hoort zeiken dat ie geen tv op zijn kamer heeft ofzo. Nederland is een ****ing paradijs vergeleken met deze landen.

karma. consuminderen zou hier op z'n plek zijn.

dank je, maar van de maatschappij krijg ik mn loon al. :D

Verschrikkelijk, geen woorden voor wat daar gebeurd is, de vergeten oorlog.
Mijn nicht en neef zijn afkomstig van Rwanda en ik ben mijn oom en tante zeer dankbaar ze daar weggehaald te hebben.

een 'vergeten' oorlog/genocide. De geschiedenisboeken staan er 'vol' van, 'vergeten' massamoorden.

Die deur staat ook wagenwijd open. In Afrika en enkele andere landen mag alles.

er gebeurt wel vanalles ja. Tuurlijk mag het niet, maar daar trekt men zich dus geen ene drol van aan. Als je overigens doelt op het gemiddeld buitenlands beleid van de westerse wereld, geef ik je helemaal gelijk.

Niet normaal meer,gebeurt dagelijks deze ***zooi,rwanda,ivoorkust,sierra leone etc,kindsoldaten die gedrogeerd worden en hun eigen familieleden een arm moeten afhakken,hun ouders in hun huis levend verbranden en als ze uit het huis willen vluchten worden ze gestenigd....Voor degene die dit niet serieus nemen....leuk he zo een afrikaan pesten omdat ie hier je werk komt inpikken!!!!Deze mensen weten pas wat echte problemen zijn,mening spreidende verwende kotertjes zijn jullie!!!

zo dat lucht op :D

zieke wereld. ze zouden de vn-legers eens wat meer rechten moeten geven.

Hmz, ik zie liever docenten met meer rechten. (die wss bescherming van de VN nodig hebben :( )

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

sorry kon het niet laten :D

Kan je je voorstellen hoe het moet zijn als je gezellig in je zetel zit naast je geliefde vrouw en er plots een bende rebellen komt binnestormen die je van je vrouw scheiden, je vrouw slaan, verkrachten en dan voor je ogen levend in brand steken? Ik kan me niets vreselijker bedenken... Het klinkt surreeel, maar zulke dingen zijn er dus werkelijk gebeurd en gebeuren nog elke dag...

Ik geniet van elke dag dat ik hier leef, ik ben elke dag dankbaar dat ik ontwaak en ik veilig en wel wakker wordt naast m'n vrouwtje.. Zonder zorgen..

Dat is misschien wel de zin van het leven... Dat we ervoor zorgen dat onze kroost later ook zo mag genieten van al die liefde, in een veilige en wreedloze omgeving.. Dit soort wreedheden toont wederom het belang van een degelijk onderwijs en een goede opvoeding..

Nou ja, hét paradijs...

20 miljoen doden. Het is gewoon niet te bevatten he.

idd. Nederland gewoon van de kaart. total wipe out.

poe hee... :(

Euh... Waarom is dit gebeurd? In Rwanda zit geen olie in de grond?

:(

Helemaal gelijk in!!!

Alleen is het toch;Huisje Boompje Beestje ipv.Huisje tuintje boompje;)

Stalin: kolektivna razvoljotka

Omg, wij verdienen deze aarde niet echt
We zijn een soort smerig kankergezwel hier

Niet dan? Ik kan moeilijk een geschikter wezen dan de mens verzinnen dat beter aan de omschrijving van een roofdier voldoet.

Ikzelf zal niet snel tot dergelijke handelingen overgaan, maar het kan nooit kwaad om het 'roofdier' in jezelf te erkennen. Het heeft geen zin om dergelijke aspecten van je persoonlijkheid te onderdrukken, omdat net dat iemand gevaarlijk kan maken. Angst is de basis voor gevaar, angst voor jezelf is de basis voor een gevaarlijke zelf.

het roofdier in jezelf en anderen ontkennen moet je zeker niet doen, maar dat radicaal nihilisme, daar kan geen mens meeleven, de mens blijft een altruïstisch beest, en buiten enkele gevallen met psychopathie, is ieder redelijk, ontwikkeld mens zich bewust van het leed van anderen.
Hoe je je leven zelf indeelt beslis jezelf maar, maar ga alstublieft niet verkondigen dat andere mensen geen oordeel mogen vellen bij dergelijke wanpraktijken.
IMO ben je niet volledig afhankelijk van je ervaringen en opvoeding uit het verleden, de mens blijft een rationeel wezen dat aangeklaagd kan worden.
anders kan je evengoed het hele strafsysteem afschaffen (of je ziet het strafsysteem als conditionerende factor om dergelijke praktijken te voorkomen).
een maatschappij die teert op zelfbevrediging en waarbij elke vorm van altruisme wordt afgeschaft kan niet functioneren, punt.

Ben niet religeus.

Bij het zien van deze beelden zou ik toch wensen dat de 'Ark van Noach', oftwel onze ondergrond, de aardbol, onder onze voeten wordt weggetrokken. Zonder de bewaring van een mannelijk en vrouwelijke eenheid. Zou het ervoor over hebben om daar deel van uit te maken. Als je zoiets als dit ziet, verdienen wij simpelweg dit ruimteschip niet dat onze bodem vormt.

Vind het vreselijk wat ik daar zag gebeuren. Echter, ik word wel een beetje simpel van dat moralistische gedoe van sommigen hier.
Ik ben evengoed wel blij met mijn leven hier en niet alleen, omdat dit soort dingen gebeuren. Als ik daar constant bij stil zou staan, zou ik geen leven meer hebben en ik zou er tevens niets aan kunnen doen.

het roofdier in jezelf en anderen ontkennen moet je zeker niet doen, maar dat radicaal nihilisme, daar kan geen mens meeleven, de mens blijft een altruïstisch beest, en buiten enkele gevallen met psychopathie, is ieder redelijk, ontwikkeld mens zich bewust van het leed van anderen.
Hoe je je leven zelf indeelt beslis jezelf maar, maar ga alstublieft niet verkondigen dat andere mensen geen oordeel mogen vellen bij dergelijke wanpraktijken.
IMO ben je niet volledig afhankelijk van je ervaringen en opvoeding uit het verleden, de mens blijft een rationeel wezen dat aangeklaagd kan worden.
anders kan je evengoed het hele strafsysteem afschaffen (of je ziet het strafsysteem als conditionerende factor om dergelijke praktijken te voorkomen).
een maatschappij die teert op zelfbevrediging en waarbij elke vorm van altruisme wordt afgeschaft kan niet functioneren, punt.

Kan best, alleen wordt de mensen die in Rwanda ed wonen de mogelijkheid ontnomen om rationeel te denken. Het enige wat ik veroordeel zijn de machthebbers daar die weten waar ze mee bezig zijn. Ik weet iig dat wanneer ik grootgebracht zou worden in een omgeving waar weinig tot geen onderwijs is, gemoord, geplunderd en verkracht wordt en waar een mensenleven niets waard is, dat ik dan net zo zou zijn als de rest van die malloten die daar meelopen. Nu goed, je kan hier ernstig verontwaardigd over geraken, maar die mensen daar kennen weinig anders en dergelijk betoog zal toch in dovemansoren vallen.

En als iemand anders het veroordeeld is dat zijn/haar zaak, maar ik heb daar weinig zin in. Als men daar een probleem mee heeft, so be it, maar als naar de diepere betekenis van mijn mening gevraagd wordt en ik geef die dan hoeft ook niemand te zeiken dat ik eens iets zeg dat niet in hun kraam past. Normaal gezien houdt ik dat dan owv die reden voor mezelf, maargoed. Ik draag btw niemand op om iets wel of niet te doen, gewoon mijn persoonlijke overtuiging, punt :rolleyes:

BTW; Ik heb idd niet zoveel met altruïsme ;)

• Topic Starter Topic Starter
Geschoond. Geen gebash, nergens voor nodig.

Kan best, alleen wordt de mensen die in Rwanda ed wonen de mogelijkheid ontnomen om rationeel te denken. Het enige wat ik veroordeel zijn de machthebbers daar die weten waar ze mee bezig zijn. Ik weet iig dat wanneer ik grootgebracht zou worden in een omgeving waar weinig tot geen onderwijs is, gemoord, geplunderd en verkracht wordt en waar een mensenleven niets waard is, dat ik dan net zo zou zijn als de rest van die malloten die daar meelopen. Nu goed, je kan hier ernstig verontwaardigd over geraken, maar die mensen daar kennen weinig anders en dergelijk betoog zal toch in dovemansoren vallen.

Goed punt, verreweg de meeste mensen die zo makkelijk over anderen oordelen leven in de waan dat zij zelf niet tot zoiets in staat zijn, maar juist de mensen die zo naïef denken zijn de eersten die een regime zoals dat van de Nazi's ondersteunen. Toch vind ik niet dat je daar de conclusie uit moet trekken dat je geen waardeoordeel kan vellen over dergelijke gebeurtenissen. Anders zou je het hele strafrecht ook wel kunnen afschaffen. Een consensus over wat toelaatbaar is en wat niet is nodig voor een goed lopende maatschappij.

Goed punt, verreweg de meeste mensen die zo makkelijk over anderen oordelen leven in de waan dat zij zelf niet tot zoiets in staat zijn, maar juist de mensen die zo naïef denken zijn de eersten die een regime zoals dat van de Nazi's ondersteunen. Toch vind ik niet dat je daar de conclusie uit moet trekken dat je geen waardeoordeel kan vellen over dergelijke gebeurtenissen. Anders zou je het hele strafrecht ook wel kunnen afschaffen. Een consensus over wat toelaatbaar is en wat niet is nodig voor een goed lopende maatschappij.

zeker. Ik persoonlijk veroordeel met name het gebeuren. Plato had het toch over de onzichtbare mens die alle regels aan z'n laars zou lappen, omdat er toch niemand was die hem kon zien/pakken?
Ik denk dat het in dergelijke situaties niet veel anders is. De meesten kennen denk ik de film 'das experiment' wel. Na het kijken van die film vroeg ik mij ook af wat ik zou doen in zo'n situatie. Ik ga uit van het goede, maar idd, ieder mens kent diepe gronden.
Ik veroordeel met name de regimes die dit hebben veroorzaakt. Ik weet niet heel erg veel van die kwestie, maar wat ik er van weet is dat er een grote bevolkings groep (hutu's) is opgezweept om beestachtig huis te houden. En de machtigste landen ter wereld deden niets. Staan toekijken hoe iemand wordt afgeslacht en niets doen is strafbaar... en onwaarschijnlijk inhumaan.
De gemiddelde mens in een massa is bereid heel wat moraal overboord te gooien, mocht deze massa de verkeerde kant op bewegen, dan is het stoppen ervan bijna onmogelijk. Het begint bij een Roskilde en eindigt in massaslachtingen als Rwanda en dictaturen als die van Hitler. Massagedrag, brrr.

Blijft nog het feit het vinden naar de oorzaak en het aanwijzen van de schuldige niet belangrijker mag zijn imo dan het helpen van de slachtoffers van deze ramp. Die mensen vullen hun magen niet met schuldverklaringen.
Dat overschaduwd de echte problemen van het moment vaak wel imo.

Terug
Naar boven