Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laatste dagen zie je deze dingen toch erg vaak. Dan kan ik echt kwaad worden als je iemand hoort zeiken dat ie geen tv op zijn kamer heeft ofzo. Nederland is een ****ing paradijs vergeleken met deze landen.
Verschrikkelijk, geen woorden voor wat daar gebeurd is, de vergeten oorlog.
Mijn nicht en neef zijn afkomstig van Rwanda en ik ben mijn oom en tante zeer dankbaar ze daar weggehaald te hebben.
Die deur staat ook wagenwijd open. In Afrika en enkele andere landen mag alles.
Niet normaal meer,gebeurt dagelijks deze ***zooi,rwanda,ivoorkust,sierra leone etc,kindsoldaten die gedrogeerd worden en hun eigen familieleden een arm moeten afhakken,hun ouders in hun huis levend verbranden en als ze uit het huis willen vluchten worden ze gestenigd....Voor degene die dit niet serieus nemen....leuk he zo een afrikaan pesten omdat ie hier je werk komt inpikken!!!!Deze mensen weten pas wat echte problemen zijn,mening spreidende verwende kotertjes zijn jullie!!!

zieke wereld. ze zouden de vn-legers eens wat meer rechten moeten geven.
)
Aangrijpend... Geen woorden voor...
Kan je je voorstellen hoe het moet zijn als je gezellig in je zetel zit naast je geliefde vrouw en er plots een bende rebellen komt binnestormen die je van je vrouw scheiden, je vrouw slaan, verkrachten en dan voor je ogen levend in brand steken? Ik kan me niets vreselijker bedenken... Het klinkt surreeel, maar zulke dingen zijn er dus werkelijk gebeurd en gebeuren nog elke dag...
Ik geniet van elke dag dat ik hier leef, ik ben elke dag dankbaar dat ik ontwaak en ik veilig en wel wakker wordt naast m'n vrouwtje.. Zonder zorgen..
Dat is misschien wel de zin van het leven... Dat we ervoor zorgen dat onze kroost later ook zo mag genieten van al die liefde, in een veilige en wreedloze omgeving.. Dit soort wreedheden toont wederom het belang van een degelijk onderwijs en een goede opvoeding..
Huisje tuintje boompje, het is hier echt het paradijs.
20 miljoen doden. Het is gewoon niet te bevatten he.
Aangrijpend... Geen woorden voor...
Kan je je voorstellen hoe het moet zijn als je gezellig in je zetel zit naast je geliefde vrouw en er plots een bende rebellen komt binnestormen die je van je vrouw scheiden, je vrouw slaan, verkrachten en dan voor je ogen levend in brand steken? Ik kan me niets vreselijker bedenken... Het klinkt surreeel, maar zulke dingen zijn er dus werkelijk gebeurd en gebeuren nog elke dag...
Ik geniet van elke dag dat ik hier leef, ik ben elke dag dankbaar dat ik ontwaak en ik veilig en wel wakker wordt naast m'n vrouwtje.. Zonder zorgen..
Dat is misschien wel de zin van het leven... Dat we ervoor zorgen dat onze kroost later ook zo mag genieten van al die liefde, in een veilige en wreedloze omgeving.. Dit soort wreedheden toont wederom het belang van een degelijk onderwijs en een goede opvoeding..
Huisje tuintje boompje, het is hier echt het paradijs.

"kill one person, the'll call you a murderer. Kill a million, they'll call you a conquerer."
Niet dan? Ik kan moeilijk een geschikter wezen dan de mens verzinnen dat beter aan de omschrijving van een roofdier voldoet.
Ikzelf zal niet snel tot dergelijke handelingen overgaan, maar het kan nooit kwaad om het 'roofdier' in jezelf te erkennen. Het heeft geen zin om dergelijke aspecten van je persoonlijkheid te onderdrukken, omdat net dat iemand gevaarlijk kan maken. Angst is de basis voor gevaar, angst voor jezelf is de basis voor een gevaarlijke zelf.
het roofdier in jezelf en anderen ontkennen moet je zeker niet doen, maar dat radicaal nihilisme, daar kan geen mens meeleven, de mens blijft een altruïstisch beest, en buiten enkele gevallen met psychopathie, is ieder redelijk, ontwikkeld mens zich bewust van het leed van anderen.
Hoe je je leven zelf indeelt beslis jezelf maar, maar ga alstublieft niet verkondigen dat andere mensen geen oordeel mogen vellen bij dergelijke wanpraktijken.
IMO ben je niet volledig afhankelijk van je ervaringen en opvoeding uit het verleden, de mens blijft een rationeel wezen dat aangeklaagd kan worden.
anders kan je evengoed het hele strafsysteem afschaffen (of je ziet het strafsysteem als conditionerende factor om dergelijke praktijken te voorkomen).
een maatschappij die teert op zelfbevrediging en waarbij elke vorm van altruisme wordt afgeschaft kan niet functioneren, punt.

poe hee...
Euh... Waarom is dit gebeurd? In Rwanda zit geen olie in de grond?
![]()
die is van the last sumarai, wellicht niet de originele bron maja
Kan best, alleen wordt de mensen die in Rwanda ed wonen de mogelijkheid ontnomen om rationeel te denken. Het enige wat ik veroordeel zijn de machthebbers daar die weten waar ze mee bezig zijn. Ik weet iig dat wanneer ik grootgebracht zou worden in een omgeving waar weinig tot geen onderwijs is, gemoord, geplunderd en verkracht wordt en waar een mensenleven niets waard is, dat ik dan net zo zou zijn als de rest van die malloten die daar meelopen. Nu goed, je kan hier ernstig verontwaardigd over geraken, maar die mensen daar kennen weinig anders en dergelijk betoog zal toch in dovemansoren vallen.
Goed punt, verreweg de meeste mensen die zo makkelijk over anderen oordelen leven in de waan dat zij zelf niet tot zoiets in staat zijn, maar juist de mensen die zo naïef denken zijn de eersten die een regime zoals dat van de Nazi's ondersteunen. Toch vind ik niet dat je daar de conclusie uit moet trekken dat je geen waardeoordeel kan vellen over dergelijke gebeurtenissen. Anders zou je het hele strafrecht ook wel kunnen afschaffen. Een consensus over wat toelaatbaar is en wat niet is nodig voor een goed lopende maatschappij.