XXL Nutrition

The Rape of the World, The Real Hotel Rwanda (schokkend!)

Aarde,.. de beste gevangenis en de hardste leerschool voor de ziel.
Totaal los van God !!!
Het is te verdrietig voor woorden.
Genocide komt voort uit ontwetendheid.
Ik heb echt medelijden met al die daders.
De slachtoffers zijn dood,.. en hun dood is sneller gegaan dan de schuldlast die de daders hun leven lang zullen mee dragen, om nog maar te zwijgen over de consequenties die het voor hun heeft. :(

Je kan dit dan schokkend vinden maar het is gewoon een feit dat bepaalde delen/volkeren van de wereld honderden jaren achterlopen op onze moderne Westerse tijd/beschaving. Je kan dat toch niet veranderen van vandaag op morgen, dit heeft nog jaren evolutie nodig, en dan nog zal er waarschijnlijk altijd wel gemoord worden.

Ja het lijkt wel of de aarde er speciaal er voor is.
Een grote battlefield,..en we vallen niet alleen elkaar aan maar ook MIJN aarde, op elke denkbare manier.
Ik denk dat de aarde al is voorbereid op het ergste, daarom houd ze het ook zo goed vol.
Het is een taaie tante.
Daarom verlang ik ook naar die 1000 jaar vrede op aarde.
Want ik heb net als de meesten me buik vol van alles.

Je kan dit dan schokkend vinden maar het is gewoon een feit dat bepaalde delen/volkeren van de wereld honderden jaren achterlopen op onze moderne Westerse tijd/beschaving. Je kan dat toch niet veranderen van vandaag op morgen, dit heeft nog jaren evolutie nodig, en dan nog zal er waarschijnlijk altijd wel gemoord worden.

Ik denk niet dat ze moorden omdat ze achterlopen. Hitler moordde mijoenen mensen uit en men kan hem niet verwijten dat hij achterliep he.

de moorden ontstaan door onwetendheid en armoede. Als deze mensen dan gemanipuleerd worden (een leider van groep a zoekt een zondebok in groep b) en dan begint het he.

Ik denk niet dat ze moorden omdat ze achterlopen. Hitler moordde mijoenen mensen uit en men kan hem niet verwijten dat hij achterliep he.

de moorden ontstaan door onwetendheid en armoede. Als deze mensen dan gemanipuleerd worden (een leider van groep a zoekt een zondebok in groep b) en dan begint het he.

Het is niet alleen manipulatie, het is gewoon haat die soms ontstaat als culturen die elkaar niet begrijpen te dicht op elkaars lip zitten. En mensen die geen scholing hebben gehad zijn daar veel gevoeliger voor dan mensen die meer ontwikkeld zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Dit was gewoon wraak vanwege een lang sluimerend conflict. In eerste instantie de indeling van Hutu (untermenschen en werkvolk) en Tutsi (ubermenschen met zogenaamd een Europese en Arische afkomst) door de Duitsers. Toen de Belgen die opeens in 1959 het nodig vonden om hun Tutsi-voorkeur te switchen naar Hutuvoorkeur (Parmehutu).

Tutsi's werden toen (1959) al massaal afgeslacht. De overlevenden vertrokken naar Burundi om daar meedere malen de daar levende Hutu's af te slachten. Overlevende Hutu's vertrokken weer naar Ruanda om daar in 1994 bij de ergste moordenaars te horen die de Tutsi's afgeslacht hebben.

Tutsi's hebben zich 1994 verder ook niet echt onbetuigd gelaten in o.a. de DR Congo, maar daar hebben zo'n 8 landen de boel totaal naar de klote geholpen. Door die strijd zijn dan ook nog eens 2,5 miljoen mensen omgekomen.

Weet je wat ik me afvraag als ik de hele discussie lees, kunnen we überhaupt wel wat doen? Wat doen zonder onze eigen levens overhoop te gooien (want dan waren we gewoon allemaal bij unicef en artsen zonder grenzen gaan werken).

Ik bedoel amnesty international en dergelijke organisaties hebben het hart op de goede plek zitten, maar eigenlijk maken ze niet zo heel veel klaar.

Hoe cynisch het ook klinkt, ik denk echt dat het westen alleen 'helpt' als we daarmee tegelijk een eigen belang dienen. Zoals grondstoffen in de grond, een belangrijke bondgenoot, etc.
Voor de mensen die denken dat The Great U S of ****ing A europa tijdens W.O. 2 bijviel om ons barmhartig te verlossen van de nazi's... helaas... de waarheid is een stuk minder edelmoedig.
En zo gaat het altijd. Heeft je land het westen niets te bieden? Verrek dan maar. We zenden jullie ellende uit op t.v., we laten het volk morren over de massale slachtpartijen, we laten wat ministers en misschien zelfs wel de V.N. iets zeggen over hoe erg het wel niet is. Maar we doen niets. Ga maar dood.

Wat kan je dan als simpel burgermannetje doen?
Een baksteen tegen Ben Bot zijn ouwe rimpelkop aangooien? Bam! Met de groeten uit Sudan!

Wat versta jij onder achterlopen... ik versta er namelijk geen intelligentie onder, wel een zekere vorm van beschaving , normen en waarden die voortvloeien uit respect voor elk levend wezen.

Onwetendheid en armoede heeft daar helemaal niets mee te maken, genoeg armen en onwetenden die niet zomaar gaan massamoorden, stel je voor zeg.

Dit zijn gewoon mensen die nog in een stadium zitten welke wij al lang gepasseerd zijn.

Weet je wat ik me afvraag als ik de hele discussie lees, kunnen we überhaupt wel wat doen? Wat doen zonder onze eigen levens overhoop te gooien (want dan waren we gewoon allemaal bij unicef en artsen zonder grenzen gaan werken).

Ik bedoel amnesty international en dergelijke organisaties hebben het hart op de goede plek zitten, maar eigenlijk maken ze niet zo heel veel klaar.

Hoe cynisch het ook klinkt, ik denk echt dat het westen alleen 'helpt' als we daarmee tegelijk een eigen belang dienen. Zoals grondstoffen in de grond, een belangrijke bondgenoot, etc.
Voor de mensen die denken dat The Great U S of ****ing A europa tijdens W.O. 2 bijviel om ons barmhartig te verlossen van de nazi's... helaas... de waarheid is een stuk minder edelmoedig.
En zo gaat het altijd. Heeft je land het westen niets te bieden? Verrek dan maar. We zenden jullie ellende uit op t.v., we laten het volk morren over de massale slachtpartijen, we laten wat ministers en misschien zelfs wel de V.N. iets zeggen over hoe erg het wel niet is. Maar we doen niets. Ga maar dood.

Wat kan je dan als simpel burgermannetje doen?
Een baksteen tegen Ben Bot zijn ouwe rimpelkop aangooien? Bam! Met de groeten uit Sudan!

Ik ben bang dat je er inderdaad helemaal niets aan kan doen. Als je je er militair mee gaat bemoeien wordt het vaak alleen maar erger, kijk maar naar Irak en Vietnam, even naïef aannemende dat deze interventies waren bedoeld om te 'helpen'. En bovendien, ben jij bereid jouw zoon op te offeren om te gaan vechten voor een zaak waarvan je niet eens zeker weet of het zinvol is. Geld geven in plaats van militair ingrijpen heeft al helemaal geen zin, daar help je alleen de wapenhandelaars mee.

naïef aannemende dat deze interventies waren bedoeld om te 'helpen'.
irak = grondstoffen
vietnam = fransen helpen en invloed commies tegenhouden.
:)

Als mijn zoon zegt dat ie in het leger gaat dan onterf ik hem. simpel.

irak = grondstoffen
vietnam = fransen helpen en invloed commies tegenhouden.
:)

Als mijn zoon zegt dat ie in het leger gaat dan onterf ik hem. simpel.

De motivatie van de aanvallen op Vietnam, Irak en andere landen was idd niet echt uit liefdadigheid, maar ze tonen wel aan dat hoeveel geld je er ook inpompt, je niet een land kan omvormen naar jouw ideaal. Je hebt vaak weinig andere keuze dan toekijken en afwachten.

Wat versta jij onder achterlopen... ik versta er namelijk geen intelligentie onder, wel een zekere vorm van beschaving , normen en waarden die voortvloeien uit respect voor elk levend wezen.

Onwetendheid en armoede heeft daar helemaal niets mee te maken, genoeg armen en onwetenden die niet zomaar gaan massamoorden, stel je voor zeg.

Dit zijn gewoon mensen die nog in een stadium zitten welke wij al lang gepasseerd zijn.

armoede heeft daar ALLES mee te maken!

Vraag me ook af welk stadium wij al lang gepasseerd zijn. Onze buren moordden iets van 65 jaar terug iedereen uit die hun niet goed gezind was. Dat vind ik toch niet erg lang geleden.

Ook niet nog zo lang geleden werd door Belgie de Congo gebruikt als een wingewest en had Nederland nou ook niet echt schone handen in Indonesie.

We zijn het barbarisme nog echt niet zover ontgroeid.

Achterlopen doe je altijd op geestelijk vlak, daar komt het altijd vandaan.
Niet iedereen die ontwetend is een moordenaar, nee, maar elke moordenaar is wel ontwetend.
Ze zitten niet zo zeer in een stadium,... want dat zou betekenen dat ze over tig jaar net zo zouden zijn als wij, denk eerder dat het persoonlijk is, ook al moorden ze in een groep.
Ik denk dat ze namelijk net zo veel hersens en verstand hebben als wij, alleen ze gebruiken het op de verkeerde manier.
En dat gelt ook voor kindsoldaten.
Door ontwetendheid, armoede, door hersensspoeling en indoctrinatie krijg je dit.
Personen hun oude gedachten- en ideeënpatronen, inclusief hun normen- en waardenstelsel, wissen, met als doel hier een eigen patroon op te "herprogrammeren".
Dit gedrag komt overal voor maar veel minder hevig.
Als je zoiets in het westen probeert dan wordt dat in de kiem gesmoord.

Musclebear, ik ben het wonderbaarlijk genoeg een keer met je eens :thumbs:

Wat het overigens geen rechtvaardiging maakt voor genocide. Maar de jarenlange strijd over en weer, mede gevoed door een gestoorde rassenpolitiek vanuit het Westen, heeft wel geleid tot het drama dat in 1994 plaatsvond. De geesten van velen daar zijn gewoon vergiftigd, een lang proces om dat weer op orde te krijgen.

Ik zal je nog een wonder vertellen.
De volgende keer ben je het weer niet met me eens. :D

Maar dat maakt niet uit, tof dat je jou mening ook toegeeft.
Zitten we toch af en toe op een lijn.

als je de holocaust ontkent, wordt je opgesloten, maar deze verschrikkelijke oorlog in Afrika wordt ook ontkent vind ik, in de vorm van 'het westen sluit er de ogen voor' men moet ingrijpen!

op onze moderne Westerse tijd/beschaving> heb zon gruwelijke hekel aan verabsolutering van een moraal/waarheid, in zoverre bezien ben je geen haar beter dan een terrorist..
het Westen heeft die gebieden leeggeplunderd in de voorbije eeuwen en het dan proberen goed te maken met een organisatie als UNHCR of zon cynische Max Havelaar project.. give me a break

op onze moderne Westerse tijd/beschaving> heb zon gruwelijke hekel aan verabsolutering van een moraal/waarheid, in zoverre bezien ben je geen haar beter dan een terrorist..
het Westen heeft die gebieden leeggeplunderd in de voorbije eeuwen en het dan proberen goed te maken met een organisatie als UNHCR of zon cynische Max Havelaar project.. give me a break

als je ze niet helpt, dan wordt het daar helemaal mayhem, Ze kunnen niets, willen niets en doen niets.

Hoeveel geld je er ook inpompt ze dienen het zelf uit te vinden.

als je ze niet helpt, dan wordt het daar helemaal mayhem, Ze kunnen niets, willen niets en doen niets.

Hoeveel geld je er ook inpompt ze dienen het zelf uit te vinden.

voordat westerlingen in afrika kwamen was er geen mayhem, maar brachten de westerlingen letterlijk en figuurlijk de mayhem (slavenhandel, wapens etc.) op het afrikaanse continent, dat voordien primitief was en in die zin beschouwd ook 'vredig'

het westen heeft z'n ethiek en moraal door de eeuwen heen ontwikkeld met vallen en opstaan, maar ten koste van anderen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven