XXL Nutrition

The Russian Bear awakes from his sleep.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Okay, ik heb een beetje een andere opvatting daarover, zeker wat betreft beginners: naar mijn mening kunnen beginners het beste gewoon zoveel mogelijk zich op de compounds richten en proberen daarmee zoveel mogelijk hun kracht te vergroten. Dit soort detail (teen plaatsing etc) vind ik eigenlijk meer weggelegd voor gevorderden die al de nodige massa en kracht hebben. Ik vraag me af in hoeverre teen plaatsing het beertje aan meer massa en kracht gaat helpen; persoonlijk denk ik van niet.

Okay, ik heb een beetje een andere opvatting daarover, zeker wat betreft beginners: naar mijn mening kunnen beginners het beste gewoon zoveel mogelijk zich op de compounds richten en proberen daarmee zoveel mogelijk hun kracht te vergroten. Dit soort detail (teen plaatsing etc) vind ik eigenlijk meer weggelegd voor gevorderden die al de nodige massa en kracht hebben. Ik vraag me af in hoeverre teen plaatsing het beertje aan meer massa en kracht gaat helpen; persoonlijk denk ik van niet.
Ik geef je gelijk wat betreft compounds, en die doet 'ie ook (zoveel mogelijk).

Daarnaast ben ik van mening dat juist het 'voelen' van bepaalde spiergroepen al wat eerder mag dan pas wanneer je flink gevorderd bent. En met de mogelijkheden van zijn gym: voor je het weet is 'ie aan het reppen op full-stack, dit maakt het zwaarder ;)

• Topic Starter Topic Starter
Agossie, is de sumosquat te zwaar voor je? Moet je te diep?
:aai:

Het is geen sumoworstelaar!

Ass To The Grass - alles daarboven is niet diep!

Walking lunges is geen squat. Niet eens een variant.

Kan zijn dat ik het gemist heb maar waarom geen frontsquats, als gewone squats niet gaan?

**** squats, zumba voor de quads.

Oh, en beer: vergeet niet je ellebogen verder OMHOOG te doen, bovenarmen horizontaal bij frontsquat!
(nee, geen cross-grip, hij moet 'm cleanen vanaf de grond - geen squatrek)

Balen als je dan 150gaat squatten :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
vadaag weer schouders en biceps

Schouders: eerst warming up setje met dumbbells 8kg
military press: 1X12X20kg....1X10X30kg...1X8X30kg...1X4X30kg
dumbbell side raises: 1X12X8kg...1X9X10kg....1X10X8kg
dumbbell bent over raises: 1X14X10kg....1X12X12kg....2X8X14kg (kon ik zwaarder dan ik dacht)

Biceps: warming up set laag gewicht dumbbells
reverse curls EZ-bar: 1X10X18kg...2X8X18kg
Bicep dumbbell curls: 1X9X12kg...1X8X12kg...1X9X10kg
toen nog even geprobeert EZ-bar curls vanuit dat ding zoals iedereen ze doet, voelt niet goed
dus maar even met licht gewicht dumbbells curls tot fail 1X16X6kg of zo

acheraf wel iets extra's voor de schouders kenne doen..biceps voelen wel kei hard en heb moeite me shake aan me mond te brenge :P

Goeie gewichten man, 14kg bent over laterals en 12kg dumbbell curls zijn nice!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven