Fitness Seller

The Top 10 Post Workout Nutrition Myths

Die 80 minuten is de tijd die het kost voor de 'peak' level in je bloedbaan.

Dit heeft niet zoveel te maken met wanneer de whey begint te worden opgenomen.

Als je wilt dat die peak er is tegen het einde van je training zou ik het zeker niet anderhalfuur van tevoren nemen.

Die 80 minuten is de tijd die het kost voor de 'peak' level in je bloedbaan.

Dit heeft niet zoveel te maken met wanneer de whey begint te worden opgenomen.

Als je wilt dat die peak er is tegen het einde van je training zou ik het zeker niet anderhalfuur van tevoren nemen.

Ze hebben het daar toch ook over speciale whey? In ieder geval niet de simpele whey die ik thuis heb staan.

Ze hebben het daar over whey hydrolisaat, dit is een wat duurdere voorverteerde (?) vorm die sneller wordt opgenomen.

Jij hebt het waarschijnlijk over een mix van isolaat/concentraat (als je bijvoorbeeld whey instant hebt van XXL). Isolaat piekt na 2 uur en concentraat is langzamer dan isolaat.

Als jij een uur traint dan zal je 'normale whey' inderdaad ongeveer een uur van de tevoren willen nemen, misschien iets langer.

ik eet 2 uur voor mijn training een bak brinta met melk, en een half uur voor mn training whey met melk. Denk dat dit genoeg voeding moet zijn om de training door te komen?

Dus even concreet, zodat ik het goed begrijp...

- Ik neem een pre-workout shake zo'n uur voor de training (Myofusion van Gaspari Nutrituon)
- Ik neem voortaan dus NIET direct een post workout shake meer, maar later. Hoeveel later, een uur? En waaruit moet deze shake bestaan? Mag ik wel BCAA's slikken, of verknal ik dan ook het effect?
- Vervolgens neem ik als 2e post workout maaltijd GEEN vast voedsel, maar nog een shake.
- Voor het slapen gaan neem ik een bakje magere kwark (zoals altijd, 500gr.)
- En als 3e wijziging in mijn voedingspatroon na het lezen van dit artikel sta ik ook 's nachts op voor een shake.

Doe ik hier goed aan ???

S'nachts opstaan voor een shake.. er zijn grenzen zou ik zeggen :). Ik weet niet wat er in de pre workout shake zit. Als dat voornamelijk gewone whey is, dan ongeveer een uur / anderhalf uur van te voren. Direct na je workout zou ik niet doen inderdaad. Eerder ongeveer een half uur daarna een shake. BCAA's weet ik niet hoe dat zit, die mag je geloof direct voor je training nemen. Wat je na die eerste shake doet maakt niet zo heel veel uit of dat nou een shake is of kip om maar iets te noemen. Een uur voor het slapen kun je inderdaad kwark nemen. Succes ermee.

Conclusion: Based on these responses, what's the final answer? Well, we always encourage self-experimentation since everyone is different, but here's some general advice:

1. Don't purposefully wake up in the middle of the night just to consume a protein shake or BCAA tablets. The benefits of uninterrupted sleep outweigh the benefits of middle-of-the-night feedings.
Artikeltje hier.

Dus alleen doen als je toevallig wakker bent.

Lijkt ook wel alsof ie reclame maakt voor amino acids.

Dus even concreet, zodat ik het goed begrijp...

- Ik neem een pre-workout shake zo'n uur voor de training (Myofusion van Gaspari Nutrituon)
- Ik neem voortaan dus NIET direct een post workout shake meer, maar later. Hoeveel later, een uur? En waaruit moet deze shake bestaan? Mag ik wel BCAA's slikken, of verknal ik dan ook het effect?
- Vervolgens neem ik als 2e post workout maaltijd GEEN vast voedsel, maar nog een shake.
- En als 3e wijziging in mijn voedingspatroon na het lezen van dit artikel sta ik ook 's nachts op voor een shake.

Doe ik hier goed aan ???

Hier ben ik ook benieuwd naar...wanneer mag je dan beginnen met het nemen van voeding/bcaa's?

Dus nogmaals, maar dan vernieuwd...

- En sta ik dus niet meer midden in de nacht op voor een shake, maar neem ik alleen een shake wanneer ik toevallig wakker lig.

Nu wil iedereen hier weer regeltjes hebben die op de minuut precies kloppen, "wanneer neem ik dit, wanneer neem ik dat?"

Mensen, ontspan.

Als dit artikel mij iets duidelijk maakt is het dat je gedurende de hele dag je voedingsstoffen binnen moet krijgen en niet zo moeilijk moet doen wat tijden betreft.

hopen dat 3XL ons verlost :P

Want wanneer is het slim om te beginnen met je PWO als je:

Alleen BCAA's neemt,
Alleen Whey Hydrolisaat neemt,
Alleen Whey Isolaat neemt,

die eerste 2 zullen dicht bij elkaar liggen, maar misschien moet je wel een half uur/uur wachten ofzo?

Laatst bewerkt:
Mja, vind het beetje vaag dat ze voor punt 5 kijken naar 2 verschillende onderzoeken en die met elkaar gaan vergelijken. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik heb de referenties niet gelezen, maar lijkt me op voorhand al erg krom.

Terug
Naar boven