AndroidHealthClinic

Thuis Trainen

Vetnek

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik heb gewoonweg niet de tijd om naar een sport school te gaan, en wil toch een beetje spiermassa opbouwen. Dus het plan was om voor het slapen gaan een uur flink te gaan trainen. Maar nou wil ik graag een paar goede oefeningen weten waardoor je spriermassa kunt opbouwen (het gaat hierbij om me bovenlichaam). Ik ben verder niet bekent hiermee en zou graag een paar leuke oefeningen willen doen.

Ik heb thuis:

een setje dubbels
en een bank waar ik op lig met een stang met gewichten.

Alvast bedankt

Ik zou niet vlak voor het slapen gaan trainen , je lichaam moet eerst beetje tot rust komen , ivp opgepompt je bed in springen :)

Maar dat is mijn mening weet niet of dit ook echt zoveel uitmaakt.

In de stickies voor beginners zitten hele goeie tips en oefeningen ik zou die zekker even check !

Deze vond ik vooral heel goed: [Link niet meer beschikbaar]
Kun je rustig de bewegingen bekijken zonder , moeilijk termen naar je toe geslingerd te krijgen.

Veel plezier!

Ik zou niet vlak voor het slapen gaan trainen , je lichaam moet eerst beetje tot rust komen , ivp opgepompt je bed in springen :)

Ja want door te slapen komt je lichaam vooral niet tot rust??

Trainen en dan direct slapen zonder te eten (best kwark, geen calorierijk eten voor slapen) is wel niet goed.

als je kan slapen? ik sta altijd nog stijf van de pomp en de adrealine.
zeker na benen ofzo.

@ vetnek, ik zou toch proberen 1-2 maandjes met iemand te gaan trainen.
Om de techniek onder controle te krijgen, stel je voor je licht daar met een stang van 50kg in je nek. dat voelt niet fijn.

• Topic Starter Topic Starter
nee dat klopt maar ik moet eerst maar eens zo ver zien te komen:cool:

nog bedankt voor je site johnlol daar staan wel een paar leuke oefeningen op!

Wil je nu info over oefeningen of over het materiaal (aangezien je in het materiaal subforum post)? Wbt de oefeningen:

* Bepaal eerst de spiergroepen die je wilt trainen (benen wil je blijkbaar overslaan, jammer zeg ik, maar dat moet je zelf natuurlijk weten);
* Bepaal je doel wat gedetaileerder, wil je sterk worden, of juist groot, of droog, wat voor training vind je leuk om te doen? Veel/weinig herhalingen, veel/weinig gewicht;
* Deel de dagen van de week in met spiergroepen, en;
* Ga dan kijken welke oefeningen je per spiergroep wilt gaan doen, gebruik die site van Johnlol. Mijn inbreng: pak per spiergroep een 'hoofdoefeninig' ofwel 'compound' (zie http://www.exrx.net/Lists/Directory.html) en twee 'bijoefeningen'. Bijv. voor borst, bankdrukken als hoofdoefening, incline dumbbellpress en flyes als bij-oefeningen. En let daarbij uiteraard op wat je tot je beschikking hebt aan materiaal, je kunt best, zeker in het begin, met weinig af; opdrukken... optrekken aan het trapgat... etc.

Succes, en veel plezier met trainen.

kan werken maar velen houden het thuistrainen niet lang vol....:p

Ik train ook thuis en het kan dus best, als je maar gemotiveerd bent. Trainen en dan het bed in zonder eten is een zware vergissing, je moet wat uurtjes laten tussen de twee zodat je de kans hebt om te eten en de geest tot rust te laten komen.
Volg een programma voor beginnelingen zoals je dat vindt in de stickies. Let ook op je voeding, raadgevingen hierover zijn ook terug te vinden op deze site bij voeding.

Hallo,

Ik heb gewoonweg niet de tijd om naar een sport school te gaan, en wil toch een beetje spiermassa opbouwen. Dus het plan was om voor het slapen gaan een uur flink te gaan trainen. Maar nou wil ik graag een paar goede oefeningen weten waardoor je spriermassa kunt opbouwen (het gaat hierbij om me bovenlichaam). Ik ben verder niet bekent hiermee en zou graag een paar leuke oefeningen willen doen.

Ik heb thuis:

een setje dubbels
en een bank waar ik op lig met een stang met gewichten.

Alvast bedankt

Ik train al 17 jaar thuis. Heb vele oefeningen voor je als je geinteresseerd bent.
Kan je zelfs hele mooie circuittrainingen laten zien waarmee je met 2-3 sets je hel lichaam traint. Greetzz:D;)

Leuk, post de oefeningen voor thuis, altijd nuttig.

Ik train nu 4 jaar thuis, eerst 3 keer per week nu 1 of twee keer (en drie keer in de gym). Zijn thuis begonnen te trainen met de komst van onze dochter, toen ging het niet mere 5 keer op de gym...

Als je echt serieus thuis wilt gaan trainen is een squat/power rack ook wel handig voor bij het squatten.

Ik train ook thuis, hou het gewoon simpel met:
Squat
Bench Press
Deadlift
Militairy Press
Bent over Row

En nog wat bicep/tricep werk als extratje.

Ik train al 17 jaar thuis. Heb vele oefeningen voor je als je geinteresseerd bent.
Kan je zelfs hele mooie circuittrainingen laten zien waarmee je met 2-3 sets je hel lichaam traint. Greetzz:D;)

Show me the money!:D
Thuis trainen gaat prima, powerrack wel zwaar aan te bevelen!
Ben juist nog gaan trainen in -13°C in men garage, chilly:D

respect voor als je thuis kan groeien.

persoonlijk ga ik liever naar de sportschool. je gaat dan toch van huis en eenmaal daar wil je toch wat doen anders ben je voor niks gekomen.

plus als je al die grote gasten om je heen ziet ga je vanzelf ook harder knallen.

ik zou thuis veel te lang rusten tussen de sets denk ik.

Heb alvast e.e.a. voor jullie opgezocht. Deze komen niet uit boeken, maar heb ik zelf vaak gedaan als ik op een dag maar 15 min. over had om te trainen. Je hebt hier 2 dumbbells en een halterstang voor nodig.
Onderstaand zonder pauze doen. Meteen goed voor je conditie:D.

Met 2 dumbbells (neem ong.60% van wat je normaal op 5 reps kan doen)
1.

Zottmann-curl (biceps/onderarmen)= zelfde als de dumbbell curl, maar dan onder en boven een draai met je polsen maken
Dumbbell press (schouders)
Kickback (triceps)
Dumbbell squat (op schouders de dumbbells leggen:benen;))
Pec dec staand (borst)
Side bent (obliques)

2.Met de halterstang

Goodmorning
Kuitheffen op 2 kleine schijfjes met je tenen staan
Stiff DL
Bent over row

3. Kneeraise 20 reps

Klaar binnen 10 min.; is echt een trainingsmethode geboren uit nood, maar je voelt het wel branden:fire::wl::D;)

Misschien heb je er wat aan als je in tijdnood zit en het is een hele leuke manier van trainen om het eens af te wisselen.

Je kunt de oefeningen natuurlijk altijd varieren.

Laatst bewerkt:
Voor thuis trainen heb je echt innerlijke discipline nodig anders komt er niks van :P
Thuis trainen is leuk als je veel spullen heb en veel oefeningen.

kan werken maar velen houden het thuistrainen niet lang vol....:p

Mij bevalt het 10x beter dan in een commerciele gym.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor gyms er in de buurt zijn. Hier zitten vooral health centers met dikke wijven op fietsen en mocro's die alleen curlen.

Als er nou een vereniging in de buurt zit waar je lekker kan powerliften, dan is het een ander verhaal.

Ik train al jaaaaaren thuis ...

Begonnen met een barbell, bench en 2 zelfgemaakte steunen ...
Nu trotse bezitter van powerrack met alles erop en eraan.

Je moet gewoon een hart hebben voor de sport

Ik train al jaaaaaren thuis ...

Begonnen met een barbell, bench en 2 zelfgemaakte steunen ...
Nu trotse bezitter van powerrack met alles erop en eraan.

Je moet gewoon een hart hebben voor de sport

+1

En zonder de juiste instelling denk ik eigenlijk ook dat het op de sportschool op een gegeven moment niet meer zal zinnen. Ik denk dat het het beste werkt als je voelt dat je het aan jezelf verplicht bent. Maar zolang je nog gevoelig bent voor motivatie van buitenaf, en je thuis niet goed kan trainen om welke reden dan ook, zou ik lekker op de sportschool blijven.

Terug
Naar boven