Fitness Seller

thuistrainer na 5 maanden

Doink

Novice
Waardering
0
Hoi allen ik ben Stefan en ik dacht dat het maar eens tijd word om wat actiever te worden op dit forum :cool:

Zo'n drie jaar geleden was ik nog een vatsig mannetje die toen besloot om maar eens af te gaan vallen. In ongeveer anderhalf jaar tijd ben ik toen van 80 naar 57 kilo gegaan (van spekto naar ecto zullen we maar zeggen :p)

Resultaat was natuurlijk wel een spierloos ventje met whopping 27 cm bovenarmen :rolleyes:

Ongeveer een half jaar geleden heb ik besloten om er iets aan te gaan doen. Ik ben hier op het forum gaan lezen om mezelf te informeren over wat het beste te doen want als ik iets van plan ben dan maak ik er geen half werk van :p

Nadeel is wel dat ik omdat ik een combinatie van 32 uur werk en 3 avonden in de week naar een avondschool ga simpelweg gewoon geen tijd heb om de sportschool op te zoeken. ik pak gewoon tijd wanneer ik het kan krijgen maar vaak betekent dit na 1 uur 's nachts trainen dus. Niet ideaal ik weet het maar je moet wat toch. Train wel altijd 3-4 keer in de week.

Wat ik tot me beschikking heb is een set dumbbells een buikspierbank en een optrekstang (deze pas net gekocht moet hem nog gaan ophangen nu :o)

Maar goed ik vraag niet om een trainingsschema nog een voedingsschema want ik kan dat het beste gewoon zelf uittesten. Info genoeg te vinden hier toch :p

Mijn voorlopige doel is om rond maart volgende jaar tussen de 70-75 kilo te komen met een bf% van max 15%

Heb nu een paar foto's gemaakt die het resultaat zijn van ongeveer 5 maanden trainen. Kwaliteit is niet optimaal helaas maar ik heb op het moment niets beters tot mijn beschikking :mad: :

Stats (koud):

Lengte: 1.70

BF: +-12%

Gewicht: 61.5 kg

Bovenarmen: 32.5cm

Onderarmen: 25.5cm

Borst: 87cm

Taille: 81cm

Bovenbenen: 54cm

Kuiten: 34cm

Monsterstats ik weet het! :rolleyes:

Mijn zwakste punten op dit moment zijn imo mijn rug en benen. Die train ik ook pas sinds een maand (dom oke maar ik ben nog aan het leren he :P), al merk ik er nu al verandering in. Voor de rest zijn tips en opbouwende kritiek zeker welkom!

Afb0096.jpg

Afb0098.jpg

Afb0112.jpg

Afb0127.jpg

Tja wel minder dat je niet naar gym gaat met wat je beschikbaar hebt kan je niet heel veel, kan je niet sochtends vroeg gaan ofzo?

ga gewoon naar gym

Succes met trainen.
Thuistrainen kan prima hoor maar wanneer je thuis serieus wilt trainen heb je iig een halterstang met genoeg gewichten nodig en een verstelbaar bankje.

Anders zou ik idd ook naar Gym gaan.

Je BF schat je zelf op 12% maar adhv je foto's zou ik daar toch wat bij optellen.

• Topic Starter Topic Starter
Helaas is de sportschool op dit moment gewoon geen optie. Ik weet dat het daarom allemaal een stuk trager zal gaan maar het is nu even niet anders.

BF heb ik gemeten met een 4 punts vetmeter dus zou toch redelijk in de buurt moeten komen (misschien 13-14%)

Beter ga je een Gym op zoeken

Succes!!

je hebt nog vrij weinig spiermassa, en je vet% zit 14-16 ipv van 12. Goed dat je zoveel afgevallen bent, nu weer opbouwen van spiermassa. Veel succes...
Zou wel zo snel mogelijk naar een gym gaan, denk dat je te weinig spullen thuis hebt?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe dan ook sportschool zit er gewoonweg niet in het komende jaar (iig tot volgend jaar juni).

Wil er ook even bijzetten dat ik geen aspiraties heb om echt een full-blown bodybuilder te worden, maar meer gezond gespierd zeg maar.

Zou het echt zo moeilijk worden om mijn doelen thuis te behalen? Ik heb helaas geen "before" fotos en degene die ik hier gepost heb zijn eigenlijk te onduidelijk om echt een goed beeld te geven maar ik heb de afgelopen 5 maanden toch wel aardige vooruitgang geboekt (getuige de spiegel iig ;ik heb toen ik begon ook geen duidelijke metingen gedaan)

Ben nu in die 5 maanden ongeveer 5 kilo aangekomen en rond de 2% vet kwijtgeraakt (heb ook nog een maandje gecut als test om te kijken hoe dat gaat :p)

Mijn uiteindelijke doel is rond de 70 kilo met +- 10% vet. Ik weet dat ik dat in maart nog niet zal halen (misschien wel met 15% vet maar dat is meer dan ik wil :P) Maar ik gooi er daarna wel weer een bulkjaartje tegenaan als ik nog niet tevreden ben :rolleyes:

Maar nogmaals: thuis trainen is uit noodzaak niet uit gebrek aan motivatie! Hopelijk vatten jullie dat ook als zodoende op want ik ben er iig erg serieus mee bezig.

Laatst bewerkt:
haha deze man is niet helemaal 100%

Terug
Naar boven