XXL Nutrition

Tiësto opnieuw beste dj ter wereld

:roflol: Dat zijn zijn producties. En dat heeft nu weer weinig met beste DJ zijn te maken :o

Zie al dat je 15 bent en dus geen dj's hebt kunnen vergelijken met elkaar. Maar geloof me als je op een feest staat en je hoort Tiesto draaien dan erger je groen en geel. Die vent heeft toch zo'n slechte techniek , laat elke plaat 7 minuten duren en mixt het dan ook nog slecht aan elkaar.... Heeft niets met mixen te maken.

Oei nee ik dacht dat het de beste producer was. Beste DJ kan ik idd nog niet weten. :(

Dit heeft niets met beste DJ te maken. Het is een populariteitswedstrijd niet meer en niet minder. Qua DJ skills staat Tiesto niet eens in de top 100........

Het zou dus eigenlijk zo moeten zijn dat er over de meest populaire DJ gesproken wordt. Trance is nu eenmaal het meest toegankelijk en wordt zelfs op de radio gedraait. Dit terwijl er in andere stromingen veel betere DJ's zijn. Tiesto zou op het gebied van skills door bijv. Pavo ,Mondello of Vince helemaal dolgedraaid worden.....

QFT! Tiesto is niets meer dan een reclamepaneel, opgeblazen door de platenmaatschappijen die achter hem staan. Dj Skills zijn er bij hem niet echt te zoeken.

wat is dan je definitie van dj kerel..? Leuk dat ze kunstjes kunnen, en idd, ze hebben skills, maar dat is niet het enige waar naar gekeken wordt.

Man , je gaat geen DMC-final -althans tegenwoordig niet meer- winnen met wat kunstjes te laten zien hoor . In de tijd van Roc Raida was het misschien zo dat je met allerlei apentrucjes kon winnen maar nu ligt het niveau echt ****ing hoog hoor . Weet je wel hoeveel skill je moet hebben om die shit te doen ? Je weet niet waarover je spreekt .

YouTube - DJ NETIK world DMC 2006
YouTube - DJ Craze Scratch Routine
YouTube - Dj Qbert

dude, ik weet wel waar ik over spreek, heb de filmpjes heus wel s eerder gezien. Nogmaals, ze hebben zeker skills, maar dit is gewoon een heel ander principe. Dit is iets anders dan binnen 2 of 3 uur een set neerzetten met een bepaalde inhoud en opbouw, hetgeen wat tiesto doet.

dude, ik weet wel waar ik over spreek, heb de filmpjes heus wel s eerder gezien. Nogmaals, ze hebben zeker skills, maar dit is gewoon een heel ander principe. Dit is iets anders dan binnen 2 of 3 uur een set neerzetten met een bepaalde inhoud en opbouw, hetgeen wat tiesto doet.

En jij denkt eerlijk dat die kerels waarvan ik hier net filpjes heb gepost daar niet net iets beter in zijn dan Dj Tiësto ?:roflol:
Heb jij van die gasten al eens mixtapes beluisterd ? Oké een totaal ander genre maar geef die gasten een maand tijd met techno/trance/electro/house-records en ze zetten wel een heel ander staaltje neer dan onze Nederlandse boerenfuifdeejay .

ja, in hetgeen wat ze doen zijn ze beter als tiesto, tiesto is namelijk iemand die een set neerzet, niet iemand die scratcht en doet. Dj zijn is meer dan alleen het mixgedeelte, het is ook er steeds gaan staan en mensen een topavond doen beleven. Niemand op een trance/progressive feest zit te wachten op deze technische foefjes, omdat het niet past bij de muziek. Bij techno wel, waar het veel meer gebeurd (pet duo en ook dave clarke is er ook erg goed in bv) Niemand zegt dat tiesto onaantastbaar is, het is absoluut niet mijn persoonlijke favoriet (live dan) maar je kunt gewoon niet ontkennen dat ie goed is in wat ie doet, want overal ter wereld wordt ie goed onthaalt. Dat krijgt geen enkele marketingmachine jarenlang voor elkaar.

ja, in hetgeen wat ze doen zijn ze beter als tiesto, tiesto is namelijk iemand die een set neerzet, niet iemand die scratcht en doet. Dj zijn is meer dan alleen het mixgedeelte, het is ook er steeds gaan staan en mensen een topavond doen beleven. Niemand zegt dat tiesto onaantastbaar is, het is absoluut niet mijn persoonlijke favoriet (live dan) maar je kunt gewoon niet ontkennen dat ie goed is in wat ie doet, want overal ter wereld wordt ie goed onthaalt. Dat krijgt geen enkele marketingmachine jarenlang voor elkaar.

Oké als je het zo stelt , kan ik akkoord gaan.Puur qua skill en zelfs het opbouwen van een set , zijn er toch wel wat grotere talenten in mijn ogen . Wat de grote menigte goed vindt , zegt me maar weinig . Nichemuziek blijft imo de beste , meest verfrissende maar ook de minst toegankelijke muziek .

tuurlijk, ik heb ook liever een van buuren, schulz of zelfs james holden, die weer op een andere manier heel goed is. Die pakt je op en zet je 3 uur later weer op de grond, jezelf afvragen wat er in vredesnaam gebeurd is. Of een sasha of john digweed, die juist zo niet opvallend mixen dat je echt niet hoort waar een nummer begint en ophoud. Er zijn zoveel principes, en zoveel toppertjes. Beter voor ons toch ;)

Slechte techniek? Waar haal je dat vandaan? Hoe vaak heb je Tiesto live gezien in de laatste 3 jaar?! Ik ben het met je eens dat z'n populariteit hem zeker niet tegenzit, maar om hem nou een slechte mixer te noemen gaat echt nergens over. :rolleyes:

Het is algemeen bekend dat Tiesto niet zo'n goede techniek heeft. En ja ik heb hem de afgelopen 3 jaar wel live gezien. Meerdere keren zelfs.

Een maatje van mij de verkoopt altijd zonnebrillen en ander prul op feesten. Heb 2 keer op Tiesto in concert gestaan. Omdat ik niet een hele grote trance fan ben heb ik goed op z'n techniek gelet en er zijn ontzettend veel fouten uit te halen.

En zelfs bij het lage aantal bpm's weet hij het nog voor elkaar te krijgen verkeerd in te mixen.

En ja ik mix zelf ook en nee ik ben niet jaloers.

Wat is dat toch dat je geen kritiek mag uiten? Sommige janken hier ook als we kritiek op pro bodybuilders hebben. Dan zeggen ze ook dat we geen recht van spreken hebben omdat we zelf 2 keer in zo'n beer passen ........

vreemd dan dat overal over de wereld ze los gaan op zijn setjes, dat krijg je heus en alleen niet alleen maar voor elkaar met een beetje naamsbekendheid, dan was de rage nu al lang voorbij geweest. Tiesto is gewoon eens sfeermaker en moet het idd niet altijd hebben van zijn techniek, maar hem vergelijken met hardcore dj's (die het trouwens weer afleggen tegen techno dj's, dat terzijde) is appels met peren vergelijken, want trance/progressive kun je gewoon niet op die manier draaien. Daarnaast zijn zijn cd's bijna allemaal van uitmuntende kwaliteit, vooral de in search of sunrise, magik en forbidden paradise series.

Het speelt weldegelijk mee dat hij een bekende naam is. Genoeg mensen die bijv op de TMF awards helemaal losgaan terwijl er vaak geplaybacked wordt.
De grote massa zal het een worst wezen. Die gaan ook los op skihut muziek...... En Trance trekt nu eenmaal de grote massa aan.

Verder ben je het dus wel eens dat het appels met peren vergelijken is en de titel dus niet beste maar meest populaire dj ter wereld zou moeten zijn :)

Laatst bewerkt:
trance is de aldi van de electronische muziek: waarom geen techno topper als mills of dave clarke? goeie skills EN ze zorgen voor een denderende avond, sorry phenocheff maar dan mag die stuff van jou nog zo skillfull zijn, daar ga je geen nachtje op los.

Wat een absolute crap muziek maakt die zeg, echt van die mainstream inspiratieloze slappe trance shit. Maar als het grote publiek dat wilt, tja.

Hij máákt allang geen muziek meer zelf, hij draait (mixed) alleen nog maar.

Muziek wordt voor hem gemaakt door producers.

Het speelt weldegelijk mee dat hij een bekende naam is. Genoeg mensen die bijv op de TMF awards helemaal losgaan terwijl er vaak geplaybacked wordt.
De grote massa zal het een worst weten. Die gaan ook los op skihut muziek...... En Trance trekt nu eenmaal de grote massa aan.

Verder ben je het dus wel eens dat het appels met peren vergelijken is en de titel dus niet beste maar meest populaire dj ter wereld zou moeten zijn :)

Mwa, hangt er ook weer vanaf, want nogmaals is tiesto gewoon goed in wat ie doet, en dat is dj zijn. Het is geen populariteitsquiz maar een dj contest die ie wint. Moet daarbij wel zeggen dat tiesto trouwens qua draaitechnieken wel is gegroeid met de jaren. Op trance energy was er in de 1,5uur die ik gehoord heb geen foutje te bekennen, en ja, ik let er ook op. En kijk voor de grap s zijn elements of life dvd, dan zie je waar het verschil ligt tussen hem en bv dave clarke en jeff mills.

trance is de aldi van de electronische muziek: waarom geen techno topper als mills of dave clarke? goeie skills EN ze zorgen voor een denderende avond, sorry phenocheff maar dan mag die stuff van jou nog zo skillfull zijn, daar ga je geen nachtje op los.

helemaal mee eens!

Je moet Mills eens los zien gaan op de TR 909! Hij maakt mensen gek! Of Robert Hood!

Mills at tomorrow land TR 909

YouTube - Jeff Mills at Tomorrowland 29.07.2007

Jeff Mills - The bells live at sonar

YouTube - Jeff Mills - The bells live at sonar

Dj Chef > *

grote bullshit, er zijn erg veel getalenteerde dj's die trance/progressive draaien, het probleem is gewoon het woord 'trance', omdat daar zoveel zooi onder is uitgebracht in bv de top40. Maar dat is echt niet hetgeen wat er tegenwoordig op de feesten gedraait wordt..ben ook absoluut een liefhebber van techno en kan het snelle afwisselen van nr's waar mills meester in is absoluut waarderen, kan er echter niet zo goed mee dat mensen altijd zo snel hun mening klaar hebben staan over trance, terwijl ze er zelf nog nooit geweest zijn. Standaard is het dan na hun eerste feest "goh, wist niet dat dit trance was..."

grote bullshit, er zijn erg veel getalenteerde dj's die trance/progressive draaien, het probleem is gewoon het woord 'trance', omdat daar zoveel zooi onder is uitgebracht in bv de top40. Maar dat is echt niet hetgeen wat er tegenwoordig op de feesten gedraait wordt..ben ook absoluut een liefhebber van techno en kan het snelle afwisselen van nr's waar mills meester in is absoluut waarderen, kan er echter niet zo goed mee dat mensen altijd zo snel hun mening klaar hebben staan over trance, terwijl ze er zelf nog nooit geweest zijn. Standaard is het dan na hun eerste feest "goh, wist niet dat dit trance was..."

geef me anders enkele tips van goede trance dj's, "roberto"

Terug
Naar boven