Fitness Seller

Tim op weg naar contest 2012

• Topic Starter Topic Starter
Weekendje rust gepakt! 2 dagen niet trainen had ik echt nodig, begon te merken dat ik iets aan het overtrainen was.

Deze week weer er vol tegenaan, met vandaag:

Benen!

Squat [ATG]: 6 sets opbouwend in gewicht van 15 reps naar 8 reps max.

Front squat: 4 sets

Leg extension: 4 sets

Leg curl (liggend): 4 sets

Straight leg deadlift: 6 sets tot failure

Calf raise: 6 sets tot failure

Misschien dat ik buik er nog even achteraan pak, is maar net hoeveel energie ik over heb :D.

Vandaag weer een dikke training neergezet :D. Met Verb als 1 van mijn grote voorbeelden heb ik zijn ''training idealogie'' een beetje overgenomen, zeker op het gebied van voeding.

Wat betekend dit voor mijn voeding:

- Strict/schoon voedsel, dus geen transvetten/suikers.
- Veel (schone) carbs in de vorm van rijst,pasta,havermout.

Probeer het bovenstaande nu al zo'n 2 weken en het resultaat is veel meer kracht! Heb al verscheidene pr's gemaakt op de grote spiergroepen :) *happy Tim*.

Training vandaag:

Rug

- Pullups (bodyweight) 3 sets
- Deadlift 6 sets (+2 opwarm sets)
- Lat pulldown 4 sets
- Dumbbell row 4 sets

Biceps

- Pullsups met de handpalm naar binnen toe (bodyweight) 3 sets
- Dumbbell curl

Daarna nog een half uurtje cardio gedaan met redelijke hartslag en toen zat het er weer op :D.

Vandaag weer een dikke training neergezet :D. Met Verb als 1 van mijn grote voorbeelden heb ik zijn ''training idealogie'' een beetje overgenomen, zeker op het gebied van voeding.

Wat betekend dit voor mijn voeding:

- Strict/schoon voedsel, dus geen transvetten/suikers.
- Veel (schone) carbs in de vorm van rijst,pasta,havermout.

Wil niet mierennken maar dit is gewoon hoe iedere BB'er zijn voeding doet:o

Wil niet mierennken maar dit is gewoon hoe iedere BB'er zijn voeding doet:o

Lang niet elke BB'r is mijn ervaring :o, en ach....iedereen mag een voorbeeld hebben toch :D. Kom regelmatig een hoop deftige fysieken tegen maar ik vind Verb tot nu toe het meest inspirerende ( no homo :cool:). Dit heeft waarschijnlijk ook met zijn gedetailleerde en amusante log te maken, maar so be it :).

Ben je al aan het deadliften? Of heb je alleen een smith in de gym waar je naartoe gaat staan?

Ben je al aan het deadliften? Of heb je alleen een smith in de gym waar je naartoe gaat staan?

Ik mag nu (na toestemming moeten vragen aan de gymeigenaar :rolleyes:) deadliften met de benchpress-stang. Verre van ideaal maar het is prima te doen :D.

Ben momenteel ook de enige in de gym die aan deadliften doet, wat zich uit in bizarre blikken van anderen, ik train er niet minder lekker om :).

Ik mag nu (na toestemming moeten vragen aan de gymeigenaar :rolleyes:) deadliften met de benchpress-stang. Verre van ideaal maar het is prima te doen :D.

Ben momenteel ook de enige in de gym die aan deadliften doet, wat zich uit in bizarre blikken van anderen, ik train er niet minder lekker om :).

+1, gewoon doen idd je traint voor jezelf:D

Wat voor gym is dat dan? ???

Wel goed bezig !

De zomer is weer in aantocht dus Timmeh gaat cutten :cool:.

Aantal aanpassingen in training & voeding:

- Cardio komt erbij (doe ik de rest van het jaar nooit)
- Carbs gaan drastisch naar beneden (voedingsschemavolgt nog)
- Eiwit & vetten gaan omhoog om het tekort in carbs aan te vullen.

Verder ga ik in mijn training hoger in de herhalingen zitten om zo wat meer hardheid te krijgen.

Ben erg gemotiveerd om redelijk diep te gaan cutten dit jaar (richting de 7% bf) en weet uit het verleden dat mij dit altijd erg makkelijk afgaat. Allereerst ga ik al het bovenstaande 8 weken toepassen en kijken hoe dit bevalt, bijsturen kan altijd nog.

Morgen even wat ''pre-cut foto's'' toevoegen :D.

Ben benieuwd:P
Succes met je cut!

Zoals beloofd de pre-cut foto's:

pre_cut4.jpg

Van dichtbij

pre_cut3.jpg
van verder af.

Zit inmiddels 2 week op een lowcarb-dieet en ben ruim 3 kilo vocht kwijt.

Trainen gaat tot nu toe nog steeds erg goed, merk ook weinig/geen krachtverlies. Deze week wel een refeed-dag.

Begin op dit punt weer goed te beseffen hoeveel massa ik daadwerkelijk heb gekweekt het afgelopen jaar, iets wat ik niet kon inschatten met kilo's vocht aan mijn lijf :o.

Merk vooral dat mijn bovenkant borst EINDELIJK begint te groeien, als ik het namelijk vergelijk met dik anderhalf jaar terug:

BB4.jpg
pre_cut3.jpg

Voor (aangespannen) Na (ontspannen)

Denk dat ik rond de 14-15% sta, wat denken jullie?

Sta open voor commentaar/kritiek.

Wat eet je nu zoal op een dag ? En hoeveel cardio in de week ? Je borst is zeker gegroeid en die bovenkant borst heeft altijd geduld nodig :P.

denk eerder 11/12%

Nice succes man, ben benieuwd naar je voeding (en cardio), ga je carb cycle doen ofzo?

@Vito:

Ga inderdaad carbcycle gebruiken. Tevens voeg ik 4x een uur cardio na mijn krachttraining toe (low intensity).

Ik zit inmiddels 2 weken op dit lowcarb-dieet en de ''crave'' naar carbs blijft gelukkig uit. Het verminderen van carbs in mijn voeding heeft nog geen negatieve effecten op mijn trainingen gehad maar ik verwacht wel dat ik op een gegeven moment krachtverlies ga ervaren.

Vandaag zijn de rug en biceps weer aan de beurt :D.

Terug
Naar boven