XXL Nutrition

Timing van je eten doet er niet toe (o.a.)

Bezoekers in dit topic

Ok ik snap wat je bedoelt. Als een verspreiding van maaltijden door de dag heen net een paar procent optimaler is, snap ik inderdaad heel goed dat je daar voor gaat, als je aan competitief bb wil doen (of gewoon een grote perfectionist bent)
Maar goed voor een beginner+beachboy als ik, met geen enkele intentie om de brede bb-look na te streven (gewoon een droog en afgetraind beach boy lichaam, no homo), zal t veel minder van belang zijn.

En ik zeg geloof ik nergens dat jij iets vindt, alleen dat je iets stelt :p dat is toch wat anders

Ben nog wel benieuwd hoor naar het artikel, ook omdat ik in de cut een groot van van IF ben (zelf goed mee afgevallen) !

Zeker, maar die paar procent geldt ook in de andere richting he, mensen vallen al jaren af met 6 maaltijden per dag en dat lukt ook perfect, het punt is alleen dat je net misschien een fractie meer massa behoud en een paar dagen van je totale dieet afhaalt met IF. Als je daarnaast rekent dat het de rekensommetjes per dag enz makkelijker maakt, en zoals Dr.Varady het zelf stelt, compliance verhoogt, dan vind ik het wel de moeite, zelfde als die gespreide maaltijden bij gains. Maar 80% blijft eiwit altijd hoog houden en cals in > cals out voor gains, en cals in < cals out voor cut. de rest is van minder belang, maar ik blijf van het principe "waarom zou je niet het meeste er uit halen ?"
 
Dat zou dan een persoonlijke afweging zijn van meer vrije tijd vs meer maaltijden moeten eten
 
Hoe zeker ben je van die 80%? Zou het ook 70% kunnen zijn? Of 90%? Is iets wat ik mij al lang af vraag.
 
Ik ben al jaren tevreden met de IF lifestyle maar ben geen hardcore volger die alles slikken wat die gasten zeggen. Ik vind het erg interessant wat jij hier met verschillende reviews laat zien, de voors en tegens van bijv IF belichten. Je blog heb ik niet gelezen, ik lees alleen de discussie hier.
Linkje naar je blog?(zit op mijn smartphone met tapatalk nu dus kan dit topic niet doorzoeken)
 
Ik ben al jaren tevreden met de IF lifestyle maar ben geen hardcore volger die alles slikken wat die gasten zeggen. Ik vind het erg interessant wat jij hier met verschillende reviews laat zien, de voors en tegens van bijv IF belichten. Je blog heb ik niet gelezen, ik lees alleen de discussie hier.
Linkje naar je blog?(zit op mijn smartphone met tapatalk nu dus kan dit topic niet doorzoeken)

www.muscleandsportsscience.com
 
Hoe zeker ben je van die 80%? Zou het ook 70% kunnen zijn? Of 90%? Is iets wat ik mij al lang af vraag.

Ja uiteraard, laat het ons om accuraat te zijn houden op de bewoording "het overgrote deel" ;) er is geen berekening aan vooraf gegaan.

Ik ben al jaren tevreden met de IF lifestyle maar ben geen hardcore volger die alles slikken wat die gasten zeggen. Ik vind het erg interessant wat jij hier met verschillende reviews laat zien, de voors en tegens van bijv IF belichten. Je blog heb ik niet gelezen, ik lees alleen de discussie hier.
Linkje naar je blog?(zit op mijn smartphone met tapatalk nu dus kan dit topic niet doorzoeken)

Adres staat tevens in men sig.

Dat zou dan een persoonlijke afweging zijn van meer vrije tijd vs meer maaltijden moeten eten

Zeker waar, en misschien iets waar ik te weinig rekening mee houd als ik me in de geest van anderen moet verplaatsen. Al vind ik nu persoonlijk niet dat 4-5 gespreide maaltijden zo moeilijk te bereiken zijn voor meeste mensen. Meestal ga je om met mensen die 3x per dag eten, met je pre- of post workout zit je aan 4 en caseine-shakeje voor het slapen is 5. Zelfs de 8 die ik gebruik zijn denk ik voor meeste mensen haalbaar. Eigenlijk zelfde behalve dat ik in pauzes 's morgens en 's middags ook eet, en zowel pre-als post-workout.
 
Laatst bewerkt:
timing van je eten doet er niet toe, is het wel belangrijk om na je training carbs te eten?

Ik vind het zelf chill om in een cut na mn training zo lang mogelijk niks te eten, omdat mn honger vaak minder is, zeker als ik een dexaprine inneem 's ochtends.

Dan nog een vraag: moet je casseine eiwitten voor het slapen nemen of is dat ook achterhaald? Ik moet altijd 's nachts eruit om te zeiken, ik word er gek van. Afgelopen nacht weer drie keer wakker, dus die kwark neem ik liever niet meer.
 
timing van je eten doet er niet toe, is het wel belangrijk om na je training carbs te eten?

Absoluut niet. Gewoon meer eiwit voorziet in alle noden via gluconeogenese, vooral whey en caseine zijn heel rijk in glutamine, alanine en leucine (die aanzet tot aanmaak van glutamine en alanine), en aminozuren stimuleren even goed insuline release.

Ik vind het zelf chill om in een cut na mn training zo lang mogelijk niks te eten, omdat mn honger vaak minder is, zeker als ik een dexaprine inneem 's ochtends.

Zolang je dan eet voor de training. Maar toch wel redelijk essentieel om te eten rond je training.

Dan nog een vraag: moet je casseine eiwitten voor het slapen nemen of is dat ook achterhaald? Ik moet altijd 's nachts eruit om te zeiken, ik word er gek van. Afgelopen nacht weer drie keer wakker, dus die kwark neem ik liever niet meer.

Beste manier om je bloed-aminozuurspiegel hoog te houden, maar het verhoogde retentie effect van IF bij een hypocalorisch dieet die A) zorgt dat je langer vet al energie-voorraad gebruikt en B) meer vrije aminozuren opslaat die kunnen afgegeven worden bij systemische vereiste zou op zen minst duiden op het feit dat in het IF-gedachtengoed het echt niet op die 2-3 uur extra gaat komen.
 
Absoluut niet. Gewoon meer eiwit voorziet in alle noden via gluconeogenese, vooral whey en caseine zijn heel rijk in glutamine, alanine en leucine (die aanzet tot aanmaak van glutamine en alanine), en aminozuren stimuleren even goed insuline release.



Zolang je dan eet voor de training. Maar toch wel redelijk essentieel om te eten rond je training.



Beste manier om je bloed-aminozuurspiegel hoog te houden, maar het verhoogde retentie effect van IF bij een hypocalorisch dieet die A) zorgt dat je langer vet al energie-voorraad gebruikt en B) meer vrije aminozuren opslaat die kunnen afgegeven worden bij systemische vereiste zou op zen minst duiden op het feit dat in het IF-gedachtengoed het echt niet op die 2-3 uur extra gaat komen.


Thx voor je antwoorden!

Echter, ik doe geen IF!

Met dat in gedachten, hoe belangrijk is die casseine ´s nachts?

BTW ik zit er wel sterk over te denken om met IF te beginnen, het ding is alleen dat ik aan het einde van mn cut zit, en ik weet niet hoe lang je moet wennen aan IF, mn huisgenoot zei dat hij 2 weekjes nodig had, dan ben ik alweer klaar met mn cut.
 
Met dat in gedachten, hoe belangrijk is die casseine ´s nachts?

Het is zonder twijfel het meeste effectieve en makkelijkste, maar het gaat uiteindelijk om procenten, omdat we spreken over mss twee uur langer een hogere aminozuurspiegel tijdens de nacht. Ik denk dat elke volle maaltijd makkelijke de plaats ervan kan innemen, of gewoon om af te wisselen kun je het een avond op 2 doen en de andere avonden iets anders nemen. Maar je gaat geen immens verschil merken als je je quark of caseine shake (ikzelf houd wel van yoghurt met men eiwitjes) gaat vervangen door pakweg een maaltijd met vlees.
 
Het is zonder twijfel het meeste effectieve en makkelijkste, maar het gaat uiteindelijk om procenten, omdat we spreken over mss twee uur langer een hogere aminozuurspiegel tijdens de nacht. Ik denk dat elke volle maaltijd makkelijke de plaats ervan kan innemen, of gewoon om af te wisselen kun je het een avond op 2 doen en de andere avonden iets anders nemen. Maar je gaat geen immens verschil merken als je je quark of caseine shake (ikzelf houd wel van yoghurt met men eiwitjes) gaat vervangen door pakweg een maaltijd met vlees.


Thanks man, je hebt veel kennis zo te zien!

Daarom ga ik je met nog een vraag lastig vallen, hoe zit het met vetten voor en na de training, is dit echt af te raden? Zo ja waarom eigenlijk? Kan het kwaad als ik zo wat gehaktballen voor mn krachttraining neem?
 
Thanks man, je hebt veel kennis zo te zien!

Daarom ga ik je met nog een vraag lastig vallen, hoe zit het met vetten voor en na de training, is dit echt af te raden? Zo ja waarom eigenlijk? Kan het kwaad als ik zo wat gehaktballen voor mn krachttraining neem?

Ik weet niet wat je doelen zijn maar als je doel niet is om een bodybuilder te worden door je vol te proppen met AS dan zou ik me niet al te druk maken om die vetten rond je training, of die gehaktballen. Dan kom je al heel ver met gewoon je ekv per dag te halen.

Vroeger wisten ze bijna niets over training en voeding en aten ze gewoon goed, hoe zij het aanvoelden. Als je dus echt voor dat klein beetje extra zoekt om een voordeel te hebben tegenover andere competitie bodybuilders dan moet alles echt in de puntjes zijn, maar anders zou ik me er echt niet druk over maken.
 
Thanks man, je hebt veel kennis zo te zien!

Daarom ga ik je met nog een vraag lastig vallen, hoe zit het met vetten voor en na de training, is dit echt af te raden? Zo ja waarom eigenlijk? Kan het kwaad als ik zo wat gehaktballen voor mn krachttraining neem?

Je moet zeker niet uit je weg gaan om alle vet per se te vermijden rond je training, maar het is wel zo dat een grote influx van vet zorgt voor een toename aan lever ceramide-productie, en dat ceramide een negatieve invloed heeft op mTORC1 en dus optimale spiergroei. In die zin is het dus niet verstandig hele vette maaltijden rond je training te nemen. Maar nee, tenzij het extreem vettige voorgemaakte gehaktballen in grote dosis zijn zou ik er me geen zorgen over maken, ik neem zelf heel dikwijls vlees bij men pre-workout maaltijd.
 
Je moet zeker niet uit je weg gaan om alle vet per se te vermijden rond je training, maar het is wel zo dat een grote influx van vet zorgt voor een toename aan lever ceramide-productie, en dat ceramide een negatieve invloed heeft op mTORC1 en dus optimale spiergroei. In die zin is het dus niet verstandig hele vette maaltijden rond je training te nemen. Maar nee, tenzij het extreem vettige voorgemaakte gehaktballen in grote dosis zijn zou ik er me geen zorgen over maken, ik neem zelf heel dikwijls vlees bij men pre-workout maaltijd.
Komt die ceramide in de circulatie terecht (i.v.m. mTORC1)? Weet alleen basaal wat diens functie is en dat het een lipide is, voor de rest geen idee over 'n transporter.
 
Reuzen!
Ik heb even een vraagje rondom dit thema.
Ik heb een tijdje mee zitten lezen en kan me heel goed in de onderzoeken vinden en de meningen van iedereen er om heen en het klinkt allemaal heel logisch. Nu zit ik alleen wel met een dingetje.

(Kan zijn dat ik er over heen heb gelezen en dat iemand het al toegelicht heeft.)

Maar het aantal calorieën wat je lichaam per maaltijd aan kan(verteren) en wat die daarnaast dan als reserve(vet) opslaat. Hoe word dit beredeneerd/toegelicht.

Grtzzz
 
er is geen max hoeveelheid kcal wat je lichaam aan kan in een maaltijd. hoe meer je eet hoe langer het duurt voordat alles verteerd is, dat dan weer wel.

alles wat je op een dag meer eet dan je onderhoud word opgeslagen als vet/glycogeen of gebruikt bij de proteine synthese
 
weet jij misschien of dit ook aangetoond is in onderzoeken?
want wil graag iets aannemen, maar daar krijg je weer het verhaal van als je maar vaak genoeg iets herhaalt geloven mensen het wel:P en zoals ik al in me vorige post zei, mij is altijd geleerd dat wat niet verteerd word op het moment, dit opgeslagen als vet word.

Gr
 
word ook opgeslagen als vet, maar als jouw totale aantal kcal vervolgens minder is dan je onderhoud, verbrand je ook weer dat zelfde vet. dus het komt er gewoon op neer kcal in = kcal out, zolang je macro's enigzins van normale proporties zijn ;) en anyways, alles wat niet verteerd word schijt je weer uit. het moet immers verteerd worden wil je lichaam het omzetten in energie (en indien deze energie niet nodig is kan dit opgeslagen worden als vet/glycogeen).

http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html
hier staan ook wel een paar leuke mythes over meal frequencies etc
 
Laatst bewerkt:
daar heb je een goed punt man;)
bedankt voor je uitleg:D
 
Timing doet er misschien toch toe:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven