AndroidHealthClinic

Tips / kritiek / info gevraagd tbv vetverbranding

X20XER

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m76
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Ergens in oktober 2008 heb ik me eens aangemeld en me wat ingelezen nadat ik in augustus 2008 begonnen ben met fitness/KT. Daarvoor altijd slecht gegeten en nooit gesport.
Wat verdiept in voedingsschema's en de oefeningen geleerd. Wat file's gaan bijhouden met stats en verschillende trainingsschema's gevolgd (o.a HST en split). Een basis en wat kennis is zeker aanwezig.

Ik train (KT) 3x per week full body (ma wo vr of zat) en probeer 5 dagen cardio te doen (ma-vr). Wat meestal neerkomt op 3x. Nu met het lekkere weer loop ik vaak hard buiten voor ongeveer 45 mins tot een uur.

Het heeft me enige tijd gekost om alles een beetje onder controle te krijgen en soms denk ik dat ik er nog niets van snap...

Resultaten (voor zover die er zijn..):
Eigen mening: ik merk/zie dat mn schouders forser zijn dan in aug 2008. M'n armen zijn groter/steviger en als ik naar beneden kijk zie ik nu wat borst uitsteken waar eerst voor mn gevoel helemaal niets zat. Nu heb ik zoals een andere jongen op het forum hier ook een aangeboren borstafwijking (pectus) dus zal mn borst er nooit helemaal normaal uitzien zoals het hoort. Houdt niet tegen dat ik gewoon borst train (BP en schuindrukken / peck etc). Ik merk dat ik wat beter in mn vel zit qua zelfbeeld en durf mezelf beter te laten zien. KT en fitness zijn dan ook wel een deel van mn leven geworden / laten me flink beter voelen.

Mening van broertje (bodybuilder), schouders en armen inderdaad steviger, denkt ook dat mn armen droger zijn geworden. Borst kon hij niet over oordelen.

Collega's vallen vooral schouders en armen op.

Ik ben in tegenstelling tot mn broertje vrij tenger gebouwd en kost het voor mn gevoel ontzettend veel moeite iets voor elkaar te krijgen. Daar is echter niets tegen te doen. Hij was van nature al gespierder / beter gebouwd.

Nu doet zich het volgende voor... in eerste instantie ben ik gaan trainen om die ellendige buik weg te krijgen. Toen ik begon woog ik 78kg en BF volgens weegschaal was 22%... als ik mijzelf nu weeg komt de weegschaal met 71kg en 16%. Nu weet ik niet hoe nauwkeurig die weegschaal is, maar de afwijking zal waarschijnlijk altijd hetzelfde zijn. Heb het gaandeweg (weken) naar beneden zien kruipen qua gewicht (wat nu al lange tijd stabiel is) en qua BF, iedere keer met tiendes.
Qua voeding zit ik op 6 maaltijden per dag ongeveer 20% beneden behoefte, al voor een lange tijd ook. Met af en toe een carb up day in de vorm van friet/mac whatever. Maar niet overdrijven. Ik neem sowieso elke dag een wheyshake(30gr + 0,5l water) sochtends bij het ontbijt samen met 45gr brinta+15gr dextrose. Gedurende de dag boterhammen met kipfilet / kwark etc. Goed spul.

Mijn probleem is echter... ik blijf zitten met die smerige buik....voor mn gevoel onveranderd, al kan ik mn riem 2 gaatjes strakker zetten. De omtrek blijft steken op ca 90 cm terwijl als ik mn buik goed inhoud zoals het ongeveer goed zou zijn ik op 85cm uitkom.

Voor mn gevoel zit ik in een spagaat, ik wil groeien, maar eet te weinig en verlies voor mn gevoel ook mn buik niet. Ik ga qua BP langzaam maar zeker zelfs achter uit omdat ik volgens mij gewoon zwakker wordt. Chins gaat beter, waarschijnlijk door verminderd gewicht? Toen ik begon kon ik het niet eens 1x, nu gaat het 7x achter elkaar. Ik doe vrij veel cardio... maar hoeveel is genoeg?? 2x per dag een uur lijkt me over the top.

Samengevat, ik zal wat vetmassa omgezet hebben in spiermassa (6kg totaalgewicht kwijt op zichtbare spiertoename). Maar het resultaat is er nog lang niet.

Ik weet het, een heel verhaal, en veel dingen vast vergeten.. maar wie kan hier es iets nuttigs over zeggen?

Mijn doel is om uiteindelijk bij 1,76m lengte circa 85kg te wegen en mn buikspieren te kunnen zien / geen pens meer hebben.

Maar wat gaat er hier fout? Moet ik aan de externe middelen, doe ik iets faliekant fout?

Zo te horen wil je eerst je buik kwijt.. focus dus niet op groeien, maar op afvallen (aka cutten). Dat groeien komt daarna wel.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kan ik dat versnellen... ik heb teveel plezier in trainen / zie resultaat. Misschien gaat mn buik dr wel nooit af (helaas self defeat instelling). Is het aan te raden hier bv fatburners voor te gebruiken (zo ja, wat is aan te raden). Stel dat ik *ooit* mn buik kwijtraak, en ik ga weer flink eten en trainen, zit het er dan niet binnen no time weer aan? Hoe krijg ik het voor elkaar alleen spiermassa aan te komen qua gewicht als ik eenmaal "clean" ben? Op dit moment ga ik alleen maar lichter wegen, en dat was helemaal niet de bedoeling!

De buik is vaak de laatste plek waar je vet gaat verbranden. Dus het is gewoon even doorzetten. Kan je even je hele voedingsschema posten? Misschien dat die nog niet optimaal is.

Zal ik vanavond even doen.

kijk eens bij de lijst nuttige boeken en lees burn the fat feed the muscle. Staan wel wat handige tips in als je op je plateau komt. Ik zou zeker blijven trainen met weights ==> hoe meer spier hoe meer je verbrand. Als je nu eens hiit cardio probeert ipv lange duur trainingen, dat kan al voldoende zijn om je plateau te doorbreken.

Heb dat boek thuis... meerdere keren gelezen.

Voedingsschema:

0700 30gr whey + 500ml water + 45gr brinta + 15gr dextrose + 220ml half volle melk
1000 2 bruine boterhammen met 2 plakken kipfilet
1230 2 bruine boterhammen met 2 plakken kipfilet + 250gr magere kwark
1500 2 bruine boterhammen met 2 plakken kipfilet + soms een appel
1800 wisselend rijst / pasta / eieren / aardappelen / kipfilet / broccoli / bonen / doperwten etc ca 400/450kcal
2100 250gr kwark + 10gr pure chocolade

Soms een boterham pindakaas ipv kipfilet.

Dit was t wel volgens mij..

Voedingsschema:

0700 30gr whey + 500ml water + 45gr brinta + 15gr dextrose + 220ml half volle melk
1000 2 bruine boterhammen met 2 plakken kipfilet
1230 2 bruine boterhammen met 2 plakken kipfilet + 250gr magere kwark
1500 2 bruine boterhammen met 2 plakken kipfilet + soms een appel
1800 wisselend rijst / pasta / eieren / aardappelen / kipfilet / broccoli / bonen / doperwten etc ca 400/450kcal
2100 250gr kwark + 10gr pure chocolade

Soms een boterham pindakaas ipv kipfilet.

Dit was t wel volgens mij..

+-1500 kcal? geen wonder dat je vet gaat sparen voor eventuele oorlogstijden..je spijsvertering licht plat.
Wat is je verbruik op een dag?
Druk er iig even 1000 bij op.
En meer eiwitten, beste uit vis.
Je zal zien dat je vet gaat verbranden.

Oja water mag je ook wel 1.5 liter bij drukken..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1500 klopt niet echt...

Vis lust ik niks van... gaat niet werken, neem liever gewoon eieren of kip.

1500 was wel een te snelle benadering!!
Vind nog dat je vrij laag zit met 2100, spieren zullen wel aanzetten tot meer, je haalt gewoon je energie uit vet.
Onder mijn onderhoud eten ging ten koste van mijn vet% maar bleef in gewicht aardig gelijk.wel gezakt maar niet eens zoveel.
Maar beter eerst je buik weg..cutten dus, daarna spieren opbouwen met schone bix.

Cashewnoten 0 gr? De bedoeling is dat je er niet te veel van neemt maar dit is overdreven.

Nee die eet ik niet, gebruik ik soms als vervanger, om gevarieerd K en V binnen te krijgen.

@koolstofje

Dus wat is je advies dan? Je zegt cutten, maar je vind dat ik al laag zit (-20%). Of misschien maar zo doorgaan?

Vanochtend gewogen 72kg bij 16,1%bf Zou graag in kg omhoog gaan en in bf naar beneden uiteraard.

Het vet uit zich ook echt op mn buik, voor de rest heb ik nergens overdreven vet en ziet t r eigenlijk wel uit zoals ik t wil eigenlijk.

Dan gewoon zo doorgaan, maar verwacht niet veel van extra spiergroei, altijd wel wat natuurlijk. Mischien wat cardio toevoegen als extra. +- 20 gram vetverbranding per dag zal je zo wel lukken, reken de tijdsduur maar uit voor je je kilo's buikvet kwijtraakt.

Gister medische keuring gehad bij defensie. Vet gemeten door dokter. Mijn werkelijke vet percentage lag op 19%! Terwijl gemiddeld volgende de dokter het op 17% behoort te liggen.. :( Ik moet echt dat fokking vet kwijt en snel ook! Wie gebruikt hier stackers of andere hulpmiddelen voor?

Ik moet echt dat fokking vet kwijt en snel ook! Wie gebruikt hier stackers of andere hulpmiddelen voor?

Dat klinkt hopeloos, en als je het mij vraagt niet de goede weg. Je bent zo goed bezig, je moet gewoon doorzetten en niet allerlei dure onbewezen supplementen gaan gebruiken.
Aangezien je je buik het grootste probleem vindt, focus je dan op vetverlies (cut). Ik denk dat je voedingsschema wel ok is, als dat 20% onder je behoefte is. Lekker blijven trainen, maar niet focussen op het verkrijgen van spiermassa. Je zit in de cut, je probeert je spiermassa te behouden terwijl je vet verliest. Als je op je gewenste vp% zit ga je waarschijnlijk weer normaal eten of bulken en zul je bij een goede training grotendeels spieren aankomen.

Als je het gevoel hebt dat je op een plateau zit kun je inderdaad eens spelen met je cardio, probeer duurtrainingen, snelle lopen en intervallen af te wisselen bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven