MuscleMeat

Tips op het schema van een fitnesser van 200 cm :)

jeroen010

Novice
Waardering
0
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben nieuw op dit forum en wil graag wat tips en informatie van medefitnessers/bodybuilders :)

Ik ben 29 jaar en 200 cm. Ik weeg 95 kg met een BF% van 16%.

In een jaar tijd ben ik van 82 kg naar 103 kg(22,5%BF), naar 91kg(14% BF) en nu weer op 95KG(16%BF) gegaan. Ik kom dus makkelijk aan en val vrij makkelijk af. Tot zover mijn introductie.

Nog wat stats:
BP: 100 KG 3 x zelf / 3 x met hulp
Squat: 100 KG 6 x ( matig ik weet)
DL: Doe ik niet aan bang om mijn rug te blesseren

Nu ben ik vorige maand begonnen met 2 x per week mijn benen te trainen. Mijn trainingsschema ziet er nu zo uit:

Zondag:
6 oefeningen benen (3/4 setjes met 10 - 12 herhalingen)
Maandag:
4 oefeningen borst (3 setjes met 10-8-6 herhalingen)
3 oefeningen triceps (3 setjes met 10 12 herhalingen)
3 oefeningen buik(3 supersetjes met 20 herhalingen)
Dinsdag:
5 oefeningen rug (3 setjes met 10-8-6 herhalingen)
2 oefeningen biceps( meestal gewoon alleen pompen)
Woensdag:
6 oefeningen benen (3/4 setjes met 10 -12 herhalingen
3 oefeningen schouders(3 setjes met 10-8-6 herhalingen)
Donderdag:
5 oefeningen rug(3 setjes met 10-8-6 herhalingen)
En dan nog wat er overblijft meestal heb ik wel een keertje buik, biceps of triceps overgeslagen)
Vrijdag:
Rust
Zaterdag:
Rust

Nu mijn vraag.
Zijn er nog meer lange mensen hier en zo ja hoe doe jij dat met deadliften? Hoe ga ik wat sneller omhoog met squatten, want mijn benen lopen een beetje achter? Meer tips voor benen?
Zijn er nog op en aanmerkingen op mijn trainingsschema?

Ik ben nog maar een 1 jaar bezig, maar hoor hier en daar dat ik wel aanleg heb. Het gaat voor me gevoel ook goed. Ik voel me zoveel beter dan 1 jaar geleden :).

Laatst bewerkt:
Als het mogelijk is dinsdag de rustdag maken en woensdag en donderdag een dagje opschuiven.

Oh ja, deadliften.. gewoon met een laag gewicht beginnen en de vorm aanleren. Pas dan je rug serieus belasten. Ik zou zeggen, begin met 50 kilo (2 setjes van 12-15 reps) en doe er elke week 5 kilo bij tot de 100 kilo ongeveer, en dan per keer 2,5 - 5 kg erbij, maar dan wel lager in je reps gaan zitten.. Gezien je stats zou je wel rond de 100-150 kg moeten kunnen liften. Maar door het zo rustig op te bouwen voorkom je blessures, succes!

Ik deadlift ook soms het is gewoon belangrijk dat je goed door je benen zakt en je rug recht houd. Ik ben 1m92 en voor benen tja gewoon veel squatten en leg pressen als ze echt achterlopen kan je ze 1*zwaar en 1*licht trainen.

Laatst bewerkt:
Ik ben 203cm en ondervindt geen problemen met deadlift. M'n rug is er juist erg op vooruit gegaan (liep altijd een beetje krom) Toen ik een hald jaar serieus deadlifte zat ik al op 185kg. Squatten is ook niet mijn favourite bezigheid door m'n lengte, maar dat is gewoon een paar setjes flink afzien..

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben 203cm en ondervindt geen problemen met deadlift. M'n rug is er juist erg op vooruit gegaan (liep altijd een beetje krom) Toen ik een hald jaar serieus deadlifte zat ik al op 185kg. Squatten is ook niet mijn favourite bezigheid door m'n lengte, maar dat is gewoon een paar setjes flink afzien..

Is het misschien handig om te beginnen op de smith machine met deadliften?

Het lijkt wel hoe langer je benen, hoe meer je afziet met squatten :)

Deadliften in de smith machine is 3x nix. Begin met weinig gewicht en laat iemand spotten die kan zien of je ehm goed uitvoerd.

Ik ben 2.02m en doe beide efeningen ook. Deadlift pas sinds een paar maanden en met lage gewichten begonnen. Zorg dat je de oefening gewoon goed beheerst voor je zware gewichten er bij pakt.

Terug
Naar boven