Fitness Seller

Tips voor cellulitis

Mie

Novice
Waardering
0
Hallo, ik ben Mie en ben nieuw hier.
Ik heb via de zoekfunctie gezocht achter meer info i.v.m. cellulitis. Er was geen/weinig info over. Kunnen jullie me hier bij helpen? Is vet verbranden = aan cellulitis verbranden? Welke middelen helpen mij er vanaf en welke doen er nog een schepje bovenop? Krijg je van cafeïnehoudende dranken meer cellulitis?

Groetjes. ;)

Je moet gewoon gaan squatten (voor de stevigheid) en cardio'en (om van het vet af te komen)

Wat delguy zegt klopt, maar celulites is ook nogal een huid probleem. Het zal lang duren er vanaf te komen als het er eenmaal zit en de vraag is maar of het (als het veel en erg is) ooit 100% weggaat.

Er zijn goed werkende producten tegen maar laten we hier geen onwetmatige medicatie predikken :o

Tja met diëten en voeding alleen, kan je niet zoveel doen. Cellulite ontstaat in de bovenste vetlaag (zitten er nog 2 onder) wanneer vet zich ophoopt. Het probleem zelf ligt echte bij overtollig vocht dat moeilijk wegkan en later voor de sinaasappelhuid zorgt.

Dieten en voeding helpen maar moeilijk eenmaal het er is omdat het hormonaal vet is. Het onstaan ervan kan echter wel versterkt worden door wat je eet en doet.

Hier wat copy paste werk voor de oplossingen:

Behandeling en algemene adviezen
a. Bij overgewicht afvallen: vrouwen met overgewicht moeten geleidelijk afvallen tot hun streefgewicht.
b. Gebruik volwaardige voeding met veel verse groenten (vooral prei, sla, andijvie, selderij, peterselie) en elke dag een paar stuks fruit (ananas, zwarte en rode bessen en mango) en weinig vet.
c. Drink extra mineraalwater, groene thee en/of kruidenthee, bijvoorbeeld citroenmelisse- en brandnetelthee. Beperk het gebruik van koffie, alcohol en suiker.
d. Neem elke dag minstens een half uur lichaamsbeweging: wandelen in een stevig tempo, fietsen en joggen of aerobic omdat dit de doorbloeding van de huid verbetert.
e. Neem huidmassage: masseer de huid tweemaal daags richting het hart.
d. Zorg voor huiddrainage: Juglans regia gemmae 1D VSM, 3x daags 15-20 druppels
Homeopathische behandeling
a. algemene middelen om de doorbloeding van de huid te verbeteren: Vasoplant en Aesculus hippocastanum D3
b. bij vetzucht: Fucus vesiculosus D1
c. specifieke middelen:
- bij gezette vrouwen met droge huid en kloofjes, ontstekingsneiging en obstipatie: Graphites D6
- bij slecht gehumeurde mensen met spijsverteringsproblemen: Natrium sulfuricum D6
- bij prikkelbare, opvliegende mensen die te veel roken, koffie en alcohol gebruiken: Nux vomica D6
- bij koukleumen met zwakke nagels en obstipatie: Silicea terra D6
- bij onrustige mensen met spierreuma en huidklachten: Rhus toxicodendron D6
- bij vrouwen met stevige dijen, die gevoelig zijn voor vocht, wratten en poliepen hebben: Thuja occidentalis D6
d. uitwendige behandeling: Abroflor gelei.
L.P. Huijsen, homeopathisch arts

Terug
Naar boven