MuscleMeat

tips voor mijn voeding en training

mikegee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
57kg
Vetpercentage
21%
Beste mensen ik ben al een jaartje of 2 bezig met fitnessen maar pas begonnen met serieus fitnessen gericht op groei. Ik heb al verschillende sticky's gelezen en ben nu aan het proberen om een beetje een (niet al te extreem) voedingsschema op te stellen gericht op groei. Dit is hoe ik de laatste tijd bezig ben met mijn voeding/training.

-'s ochtends als ik opsta: proteïneshake

-Ontbijt: -200ml halfvolle melk met 25 gram brintapap
-glaasje vruchtensap en 150ml halfvolle melk met chocopoeder

-tussendoortje: 2eieren

-Lunch:-8sneetjes volkoren/meergranenbrood met vlees/kaas/smeerkaas/pindakaas

-tussendoortje: portie noten 30gr

-Avondeten: -wat de pot schaft (meestal aardappelen, vlees, groenten/pasta/…)

-Voor het slapen gaan:-yoghurt of brintapap? (krijg kwark niet echt naar binnen)

-1 à 2 keer per week full-body schema (na de zomervakantie waarschijnlijk 4dagen splitschema). Ik maak in mijn schema setjes van 10-8-8-6 waarbij ik het gewicht opbouw naarmate de herhalingen afnemen en waarbij het de bedoeling is dat ik als laatste serie ook maar maximaal 6 herhalingen kan doen en dus geen 7.

-Door de dag heen drink ik 1-1,5 liter water en op trainingsdagen kom ik aan de 2,5-3 liter.

Ik weeg nu 58kg btw en ben 1.68m
Graag tips/op-of aanmerkingen/do’s en dont’s etc. etc.

Alvast bedankt voor de moeite!!

Laatst bewerkt:
Een beetje een voedingsschema om te groeien, maar niet te extreem??
Dit betekend geen groei dus!!!

Als je de stickys hebt gelezen, maak dan een goed voedingsschema, gooi je eiwitten omhoog, das 3x niks, en op t eerste gezicht eet je ook veel en veel te weinig. Je rent er 2x per week bijna n halve marathon bij!!

Verder zou ik met 2x per week trainen altijd 2 FB workouts doen, ga het alsjeblieft niet splitten.

• Topic Starter Topic Starter
Oke niet splitten alvast dus..
En minder rennen dan?...
Met niet te extreem bedoelde ik eigenlijk dat ik niet 3x per dag een warme maaltijd kan eten aangezien ik nog thuis woon en naar school moet enzo...
Wat raad je aan ivm hogere eiwitinname? want ik dacht zoiezo veel zuivel door de dag heen is het snelste/makkelijkste om eiwitten uit te halen..?

Bedankt alvast!

je weegt bijna 60 kg, dus richting de 150-180 gram eiwit p/d. Ik zou serieus de stickys nog eens doornemen.
Eiwitbronnen: Vlees, vis, eieren, kwark of n eiwitshake, reken maar uit hoeveel je nodig hebt voor 150 gram! Zuivel is, afgezien van kwark, vaak niet eiwitrijk hoor.

Je kan wel rennen, maar dat is niet optimaal voor massa. Mocht je t graag doen, gooi dan je calorieen/koolhydraten zeker nog maar flink extra omhoog die dagen!

ja dat klopt inderdaad ik had het al eens uitgerekend en zit nu maar aan de 90gram eiwit per dag ongeveer vandaar dat ik ook al aan het denken was aan een eiwitshake...
en eieren ga ik er inderdaad ook sowieso nog bij zetten.
bedankt voor de tips...ik ga mijn schema al eens flink bijwerken en een pot proteïnen bestellen;)

Beste mensen ik ben al een jaartje of 2 bezig met fitnessen maar pas begonnen met serieus fitnessen gericht op groei. Ik heb al verschillende sticky's gelezen en ben nu aan het proberen om een beetje een (niet al te extreem) voedingsschema op te stellen gericht op groei. Dit is hoe ik de laatste tijd bezig ben met mijn voeding/training.

-Ontbijt: -200ml halfvolle melk met 25 gram brintapap
-glaasje vruchtensap en 150ml halfvolle melk met chocopoeder <-- weg

-Lunch:-6sneetjes volkoren/meergranenbrood met vlees/kaas/smeerkaas weg<---/pindakaas
-2eieren

-tussendoortje: portie noten wat is een portie??

-Avondeten: -wat de pot schaft (meestal aardappelen, vlees, groenten/pasta/…)

Hier moet nog iets tussen.. anders eet je van 18:00 tot 23:00 (zo laat ga je wss naar bed..?) niks meer en dat is niet goed

-Voor het slapen gaan:-eiwitshake dit zijn snelle eiwitten.. je kan beter een bak kwark naar binnenwerken voor dat je gaat slapen:)

Misschien tussendoor nog ergens een slaatje nemen ofzo..? En ik ben aan het twijfelen of ik er shakes bij ga nemen.
Gewoon doen, maar let wel op dat je de juiste smaak koopt anders krijg je later heeel veel spijt.

Alvast bedankt voor de moeite!!

Zie het dikgedrukte :)

Oke bedankt voor je tips ga ik zeker wat mee doen!!
eiwitshake beter ergens smorgens erbij plaatsen?..kwark dan voor het slapen gaan..
kan ik smorgens dan niet de shake pakken met wat sneeën volkorenbrood en dan tussen avondeten en de kwark de brintapap?..
bij een protie noten dacht ik aan 100-200 gram cashews/pinda's/amandelen ofzoiets...
bedankt!

Inderdaad, shake kun je beter gebruiken in de ochtend.

Oke bedankt voor je tips ga ik zeker wat mee doen!!
eiwitshake beter ergens smorgens erbij plaatsen?..kwark dan voor het slapen gaan..
kan ik smorgens dan niet de shake pakken met wat sneeën volkorenbrood en dan tussen avondeten en de kwark de brintapap?..
bij een protie noten dacht ik aan 100-200 gram cashews/pinda's/amandelen ofzoiets...
bedankt!

Zoveel noten is veelste veel
Bij honderd gram cashewnoten krijg je dan bijna 600kcal binnen en wel 46,5 gr vet! Veelste veel! moet je je voorstellen als je daar 200 gram cashewnoten van neemt, dan heb je al meer vetten binnen dan dat ik op een dag mag hebben (80gr voor mij, jij krijgt er dan 93 binnen)
Ik zou daar maar 25 a 50 gr van maken, meer dan genoeg vetten heb je dan binnen.

Verder moet je smorgens gewoon die brintapap nemen.. je moet een stevig ontbijt hebben en een shake met boterhammen is dat niet.

Lees echt nog even de stickies door want met een beetje gekloot word je voedingsschema echt iets onzinnigs

om er nog maar even duidelijk op te wijzen.. je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, ik zeg niet dat je steving moet eten, maar ik zou het wel doen:) Nogmaals bekijk die stickies even want volgens mij gok je alles een beetje als je met 100-200 gr noten aan komt zetten weet je niet waar je over praat ( no offence :) )

Laatst bewerkt:
???
Van wie moet je n stevig ontbijt nemen dan? Hooguit van je moeder hoor ;)
Niks mis met brood...

Het moet van niemand, maar dat is wat ik doe en wat ik verstandig vind.. hij vraagt hier toch om onze mening nou daar geef ik mijn visie op:) ik zei niet dat het fout was..

Ik zou ook zeggen meer eten, ook u kh zitten te laag. Je hebt te lange pauzes tussen u maaltijden. Eet meer, en gespreid over de dag. In het begin is het soms puffen om alles binnen te krijgen :)

Je traint al 2jaar, dus ik zou die fullbody laten en split doen.

Succes

Het moet van niemand, maar dat is wat ik doe en wat ik verstandig vind.. hij vraagt hier toch om onze mening nou daar geef ik mijn visie op:) ik zei niet dat het fout was..

Ja je mag je mening geven uiteraard, daar is een forum voor.
En je edit je post even :D die laatste alinea zet je er net bij!!! zo kan ik het ook... ;)
Maakt me niet uit hoor, maar ook nu is het niet goed... ontbijt het belangrijste van de dag, dat zijn moeders wijsheden van vroeger, nergens op gebaseerd!!

Ik zou ook zeggen meer eten, ook u kh zitten te laag. Je hebt te lange pauzes tussen u maaltijden. Eet meer, en gespreid over de dag. In het begin is het soms puffen om alles binnen te krijgen :)

Je traint al 2jaar, dus ik zou die fullbody laten en split doen.

Succes

Waarom zou je na 2 jaar trainen overstappen op split?
Hij traint maar 2x per week, denk je dat er meerwaarde zit in het opsplitsen van zijn schema? Hoezo zou dat beter zijn?

Waarom zou je na 2 jaar trainen overstappen op split?
Hij traint maar 2x per week, denk je dat er meerwaarde zit in het opsplitsen van zijn schema? Hoezo zou dat beter zijn?

Ja dat is het hem net..split, dus ook meer trainen e.
Veel massa nemen met 1-2keer trainen per week, geloof ik niet in..:)

ok had niet begrepen dat hij meer wilde gaan trainen....
En dan nog is het wellicht een optie om basis 5x5 of zo te trainen aangezien hij 2 jaar bezig is, maar niet echt fanatiek, zijn er nog een hoop newbie gaines te winnen.

oke bedankt voor de tips! ..dat van die noten was inderdaad een wilde gok ja:p

schema lichtjes bijgewerkt

Terug
Naar boven