AndroidHealthClinic

Tips voor verdere vooruitgang

Antiqlimax

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
65kg
Vetpercentage
6%
Beste mensen,

Ik ga mezelf niet in veel details voorstellen, noem mij Antiqlimax...
Ik ben 17 jaar, en ben ongeveer 1.82.

Na vele malen gehoord te hebben dat men mij dun vond (55/56kg), heb ik in mei 2011 besloten naar de sportschool te gaan om aan mijn eigen lichaam/zelfvertrouwen te werken.

In het begin, kwam ik hier als een van de dunste en was het nooit echt heel leuk omdat ik niet veel gewicht kon doen en weinig tot geen vooruitgang zag.
Ik ben begonnen met meer te eten, zoveel mogelijk de hele dag door.

Gelukkig ben ik na flink wat doorzetten echt goed vooruit gegaan, inmiddels schommelt mijn gewicht zo rond de 61-63, en ben ik met name qua zelfvertrouwen enorm vooruit gegaan. Ook zie ik nu duidelijk een 'gespierd' lichaam in de spiegel. Ik ben tevreden met mezelf maar ik ben nog niet waar ik wil zijn.

Ik zou heel graag richting de 70 kilo gaan, echter lijkt het alsof ik echt niet boven mijn huidige gewicht kom.
Ik zou heel graag wat tips van jullie willen hebben hoe ik dit doel kan berijken.
Mijn voeding is in orde, en ik slik dagelijks vitaminen voor sporters (van de Hema geloof ik).
Verder is mijn inkomen nog aan de lage kant, wel zou ik graag mischien een extra supplement gaan gebruiken.

Hebben jullie tips voor mij? Goede, niet te dure producten.. Ook wil ik het liefst niet meer als 1 product erbij gooien.

Ik wil graag een vollere 'massa' in bijvoorbeeld mijn armen, ik heb wel spieren maar ik ben nogsteeds erg dun.
Het is trouwens wel handig even te zeggen dat ik 3x per week een uur sport, full body.
Onze instructeurs zijn allemaal studentjes die zelf niks weten.

Mocht je de moeite hebben genomen om dit te lezen-... haha! bedankt!

Laatst bewerkt:
gewoon meer eten, wat is je schema? want 62kg op die lengte is nog niet veel soeps namelijk

ik neem aan dat je al voor massa traint(langzaam uitvoeren) en genoeg eiwitten binnen krijgt uit bijvoorbeeld kwark etc.??

Dan ben je goed op weg. nog steeds meer eten natuurlijk. misschien een post van je voedingsschema??

misschien voor als je het nog niet gebruikt: ik kan je Dextrose wel aanbevelen.
je hebt voor 1,65 bij AH al 500 gram.
meteen na de training innemen. het aantal gram hangt af van je doel maar kan ik je niet zeker zeggen. sommige mensen zeggen als je wilt aankomen 0,8x spiermassa en andere juist 0,4.

ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik dacht laat ik het proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor de tip @ Jerlinn.

Verder is het moeilijk om een voedingsschema te maken. Simpelweg omdat ik nog niet de discipline heb me eraan te houden. Ik loop stage,werk en heb school.. Ik eet op elk moment dat het mij uitkomt. Ik zal zeggen wat ik elke dag;sowieso eet.

's ochtends vroeg:
1 wit broodje-1ei+ontbijtspek OF Chocopops/nogatbits

9:00:
1 wit broodje choco en een granen koekje
10:00:
1 wit broodje
11:00
1 wit broodje,breaker ontbijt snack
12:00 lunch:
varrieert van een burger tot een broodje kippenborst tot wat dan ook.. Ik lunch graag gevarieerd.
13:00:
1wit broodje choco, mandarijn/appel
van 13:00 tot 18:00 eet ik vaak ook nog gewoon een broodje en vaak nog wat fruit of iets dergelijks

's avonds eet ik 2-3 borden
en na het sporten vaak nog volle kwark/pudding

Ook gaat er met name in het weekend nog chips doorheen.

Ik realiseer me nu dat mijn voeding inderdaad niet helemaal goed is, maar het kost me nu al veel te eten zoals ik nu eet..Mischien dan eens tijd om wat dingen te vervangen??

ik zie maaltijden van 1 wit broodje? probeer gewoon 15 boterhammen (bruine) met pindakaas/kipfilet per dag te eten, zo gain(de) ik

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 16:14 ----------

+ brinta als ontbijt en kwark voordat je gaat slapen

Je eet veel, en dan ook echt veel te weinig.
En wat je eet is slecht, lees de sticky's.

Alsjeblieft.

Bruine boterhammen ga ik eens overwegen, zijn bruine broodjes hetzelfde verhaal? ik eet liever bolletjes namelijk.

Ik lust geen rauw vlees/pindakaas/kaas ongesmolten.
Luxe probleem, vast.

Zijn er nog gezonde alternatieven in plaats van dat beleg?

--

Ik zal de stickies doornemen, het is trouwens geen onwil dat ik een post maak zonder de stickies te lezen.
Maar ik vind het fijn iets persoonlijker advies te krijgen behalve het lezen van de stickies:)

Verder is het moeilijk om een voedingsschema te maken. Simpelweg omdat ik nog niet de discipline heb me eraan te houden. Ik loop stage,werk en heb school.. Ik eet op elk moment dat het mij uitkomt. Ik zal zeggen wat ik elke dag;sowieso eet.

's ochtends vroeg:

1 wit broodje
varrieert van een burger tot een broodje kippenborst tot wat dan ook.. Ik lunch graag gevarieerd.
van 13:00 tot 18:00 eet ik vaak ook nog gewoon een broodje en vaak nog wat fruit of iets dergelijks

Ik realiseer me nu dat mijn voeding inderdaad niet helemaal goed is, maar het kost me nu al veel te eten zoals ik nu eet..Mischien dan eens tijd om wat dingen te vervangen??

vind je het gek dat je niet aankomt. ga maar eens goed inlezen. en idd je lunch is echt gevarieerd.....

@Lifter

I smell sarcasm ^^.. Dat kan ik wel verdragen maargoed even om te benadrukken dat ik in een week elke middag wel ergens anders wat anders lunch:).
Dat vond ik vrij gevarieerd, echter ben ik niet helemaal op de hoogte van wat gevarieerd in een gevorderde termen betekend.
Mijn excuses.

ik zou eerst eens beginnen met bruine boterhammen pakken en er kipfilet oid op te doen. Bouw het aantal boterhammen gewoon rustig op zodat je maag eraan kan wennen.

je voeding is idd echt bagger, bereken je onderhoud eens, en zet het daarna in een excel schema. dan kan je precies e/k/v berekenen

Bruine boterhammen ga ik eens overwegen, zijn bruine broodjes hetzelfde verhaal? ik eet liever bolletjes namelijk.

Ik lust geen rauw vlees/pindakaas/kaas ongesmolten.
Luxe probleem, vast.

Zijn er nog gezonde alternatieven in plaats van dat beleg?

--

Ik zal de stickies doornemen, het is trouwens geen onwil dat ik een post maak zonder de stickies te lezen.
Maar ik vind het fijn iets persoonlijker advies te krijgen behalve het lezen van de stickies:)

Tjah dan zul je het maar naar binnen moeten stouwen :D

Mijn behoeften blijken 2430 calorieen te zijn.
Hier zal ik inderdaad zwaar onder zitten.

Opbouwen met bruine boterhammen is een tip die ik meeneem!
Ik heb inderdaad nu al vaak het gevoel dat ik vol zit, en ik probeer eigenlijk nooit honger te hebben.

ja je zit er onder, lees de stickies in de voedingssectie door en maak een bulkschema (die je vervolgens kan laten controleren). je lust geen pindakaas :eek:?

Prima ik ga ermee aan de slag.
Thanks everyone.
Jullie horen van me.

je kan ook rijst pakken als je niet van beleg / brood houd?

Klassiek geval van even een voedingsschema samenstellen en je er aan houdenIk vind het namelijk nogal een magere gewichtstoename in die tijd genomen dat ik met een maand minder 15 kilo heb gegaind.

's ochtends vroeg:

1 wit broodje

gast als je niet gemotiveerd bent om alleen al het eten vol te houden laat staan het knallen in de gym.. lees toch eens , ook al wil je persoonlijke tips, de sticky's en verander eens wat aan je voedingsschema! post hem dan opnieuw en je hebt niet eens 1 mening nodig gehad om een nieuw schema te maken

Terug
Naar boven