MuscleMeat

tja... wat moet ik hier nou neerzetten

sterkte

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Qua trainingsgewichten niet zo’n interessant moment om een log te beginnen maar voor mijn motivatie hopelijk wel.

Mijn trainingsgeschiedenis in het kort; ben na een ongelukje op de crossmotor (mijn voet lag tegen mijn knie aan na de landing) in ’96 voor het eerst naar de sportschool gegaan. Het was een typische bodybuilding sportschool maar het was al vrij snel duidelijk dat ik geen bodybuilder was. Ik had een onhoudbare drang elke training zo zwaar mogelijk te tillen.
Na een aantal jaren sterker worden heb ik in 2004/2005 een paar wedstrijden gedaan. Ging op zich niet onaardig maar de eerste blessures begonnen al op te spelen. Na laatste wedstrijd aan knie geopereerd. Kraakbeen van beide knieën bleek al aardig versleten (graad 3). In 2007 last gekregen van mijn schouder waar ik (heel stom!) altijd mee door getraind heb. Tot op de dag van vandaag niet sterk met press-oefeningen door irritatie in schouder. Het enige waar ik nog wel redelijk goed in was, was deadliften. Helaas zal ik dit ook niet meer vaak/zwaar doen. Na rugblessure (6 maanden geleden begonnen en 2 maanden geleden teruggekomen) kwam op röntgenfoto’s naar voren dat mijn wervel niet helemaal recht is van voor gezien. Verhoogd risico met zwaar liften volgens de sportarts. Nooit geweten en ik zeg niet dat ik nooit meer 300 zal tillen maar de 340 belt only deadlift is nu definitief geen doel meer. Had m wel al bijna gehaald op paar cm lockout na.
Nu ik dit teruglees is het meer blessuregeschiedenis dan trainingsgeschiedenis…

Maar goed, ondanks dit alles ben ik gewoon verslaafd aan het ijzer en ik hoop dat ik met mijn huidige schema een beetje heel blijf en me over een tijdje sterk genoeg voel voor een wedstrijd.
Overigens nooit van mijn leven doping/anabolen of hoe je het ook wilt noemen gebruikt.

Training woensdag

close grip bench (25cm tussen handen)
8x80
8x95
10x105

wide grip bench (voeten van grond)
8x80
7x95
3x110

squat
5x100
5x140
3x160
2x185
2x185
2x185
2x185
4x185

glute ham raise
3x10reps

wide grip bor (op platform)
8x70
8x80
8x95

close grip pulldown (met pauze halverwege de reps (ben ik dan toch stiekem een beetje bodybuilder))
8x70
8x70
8x70

vandaag een beetje core-training en zondag onderdelen

Netjes, benieuwd naar je trainingen, jammer van al die blessures, ik kan er van meespreken :)

ik heb een antwoord op je logtitel, namelijk: "DEADLIFT FILMPJES"

:D

toch weer flinke gewichten hoor. Ik ben benieuwd naar je vooruitgang. Succes.

Spijtig van de blessures. Succes met je log

Leuk dat je ook gaat loggen. Gewoon voor die 340 blijven gaan! :p

• Topic Starter Topic Starter
Netjes, benieuwd naar je trainingen, jammer van al die blessures, ik kan er van meespreken :)
qua trainingen zou je hier van alles tegen kunnen komen. wissel de laatste tijd vrij vaak van schema (sheiko/5-3-1/wsb). voorlopig even een soort fullbody training. training 1: bench/squat/row en training 2: overhead/farmers walk/wheelflip/stones. en tussendoor core training o.a. om blessures te voorkomen.
ik heb een antwoord op je logtitel, namelijk: "DEADLIFT FILMPJES"

toch weer flinke gewichten hoor. Ik ben benieuwd naar je vooruitgang. Succes.
dankjewel!
voor mijn gevoel is 2 x trainen per week te weinig maar gewrichten voelen er goed bij. tijd zal het leren of ik er vooruitgang mee boek.
als ik een post van jouw zie moet ik altijd aan mijn schoonmoeder denken:eek:
die woont ook in Terneuzen "centrum v.d. wereld" :D
Spijtig van de blessures. Succes met je log
thanks!
Leuk dat je ook gaat loggen. Gewoon voor die 340 blijven gaan! :p
misschien doe ik dat ook wel :D

vrijdag

circuitje
met 5kg:o dumbbells voor doorbloeding/herstel

plank holds
diverse variaties arm/been omhoog

situps
3sets

en daarna nog even met de foamroller aan de gang. voelt goed!

dankjewel!
voor mijn gevoel is 2 x trainen per week te weinig maar gewrichten voelen er goed bij. tijd zal het leren of ik er vooruitgang mee boek.
als ik een post van jouw zie moet ik altijd aan mijn schoonmoeder denken:eek:
die woont ook in Terneuzen "centrum v.d. wereld" :D
2x/week is beter dan meer keer per week, en lichter is beter dan zwaarder voor de gewrichten, maar daar hebben "wij" over het algemeen niet zo'n zin in... :)
Ik zit ook altijd te klieren met mijn gewrichten (reumatisch en wat arthrose) maar met het huidige "mooie" weer gaat het beter dan 's winters gelukkig.

Komt je vrouw uit Terneuzen? :D

2x/week is beter dan meer keer per week, en lichter is beter dan zwaarder voor de gewrichten, maar daar hebben "wij" over het algemeen niet zo'n zin in... :)
Ik zit ook altijd te klieren met mijn gewrichten (reumatisch en wat arthrose) maar met het huidige "mooie" weer gaat het beter dan 's winters gelukkig.

Komt je vrouw uit Terneuzen? :D

is in sluiskil geboren hoor ik net.

griepje te pakken gehad. te slap om onderdelen te trainen maar moest net toch effe iets doen:

powersnatch
3x50
3x60
3x70
3x80

powerclean
1x100
1x110
1x120

pushjerk
5x50
5x60
5x70
10x80

Ah deadliftmonster!

Komt goed, dan moet ik er maar overheen.

Welcome to the logs, mooie sessions man! sterk!

close grip bench (25cm tussen handen)
8x80
8x90
7x100
5x110 doel was 7x dus voelde me meteen slap voor de rest van de training

wide grip bench (voeten van grond)
3x5x100

squat
opwarmen
5x2x190

glute ham raise
3x10reps, met push-ups om omhoog te komen

wide grip bor (op platform)
8x70
8x80
6x90
6x100

close grip pulldown
8x70
7x80
6x90

Sterk man.
25cm is wel smal hoor, nooit last van je polsen?

Dan is het goed éh. ;)
Ook al heeft "onderzoek" uitgewezen dat smaller dan schouderbreedte geen enkele meerwaarde heeft voor de triceps.

mijn schouderbreedte is 25cm :D

dat wist ik niet eens, bedankt voor de tip. na even verder zoeken lees ik ook net dat bij een smallere grip ellebogen eerder naar buiten gaan waardoor de borstspier weer meer betrokken wordt. volgens mij doe ik dit ook.
zal volgende keer eens schouderbreedte/elbows in proberen.

wel duidelijk dat pressen niet echt mijn ding is hè. ben meer een pull-mens:D

Terug
Naar boven