Fitness Seller

Toets 1 voor Nederlands, 2 voor Engels en 3 voor Turks...

Mikki zei:
Ik vind het gewoon raar om in Nederland ineens turks te zien verschijnen op tv...
vreemder dan Itialaans? Marrokaans (MBC)? Frans(TV5 ofzo)?

Dit gedeelte van DBB begint moslim bash te worden... Heb er persoonlijk toch geen problemen mee, aangezien ik het toch niet serieus neem wat de gewoonlijke i-net helden te zeggen hebben haha :D

Laatst bewerkt:
Mikki zei:
Ik vind het gewoon raar om in Nederland ineens turks te zien verschijnen op tv...

In nederland worden ook duitse, engelse, spaanse, indische etc zenders uitgezonden. Vreemd land he ;)

Jopske zei:
In nederland worden ook duitse, engelse, spaanse, indische etc zenders uitgezonden. Vreemd land he ;)

ja dat zijn gewoon buitenlandse zenders.

die omroep op ned1 is niet vanuit het buitenland.

SNAPJE?

Mikki zei:
Klopt, maar er is ook niemand die het in Nederland allemaal goed geregeld vind, ofwel?

Nee en dat zullen ze ook nooit zijn, Nederland en klagen hoort gewoon bij elkaar. Ik schreef mijn bericht dus omdat mensen maar al te graag de schuld volledig naar de allochtonen schuiven.

Corazon zei:
Nee en dat zullen ze ook nooit zijn, Nederland en klagen hoort gewoon bij elkaar. Ik schreef mijn bericht dus omdat mensen maar al te graag de schuld volledig naar de allochtonen schuiven.

Ja het is maar net hoe je het bekijkt.

Mikki zei:
ja dat zijn gewoon buitenlandse zenders.

die omroep op ned1 is niet vanuit het buitenland.

SNAPJE?

ik snap dat nederland 1 niet vanuit het buitenland wordt uitgezonden. Bedankt dat je mij zo hoog in schat ;)

Maakt het uit dan uit vanwaar de uitzending wordt uitgezonden? Er zijn genoeg programma;s op ned 1,2,3 waar een andere taal wordt gesproken dan nederlands, maar wel vanuit nederland wordt uitgezonden. Daar is toch niets raars aan.

Wat maakt nederland meer van jou dan van de buitenlanders die hier komen wonen. Wat heb jij meer gedaan dan uit je moeder geperst worden (zelfs dat deed je niet zelf ;) ) en opgroeien. Waarrom zou jij hierzo meer recht van spreken hebben dan iemand die hierzo naartoe verhuist? Er is toch niets mis mee dat ze een deel van hun eigen cultuur willen behouden?

Stel je voor dat jij voor je werk gedwongen bent om naar het buitenland te verhuizen. Breek je dan ook alle banden met nederland, of probeer je een stukje land en cultuur mee te nemen omdat je er trots op bent om een nederlander te zijn.

Lieve Mikki, je moet natuulijk niet eerst iets roepen en wanneer iemand zegt dat je overdrijft, het gelijk toegeven! Je ontkracht gelijk je eigen woorden. Lekker je eigen mening verkondigen. Zijn ze goed in hier :)

Hertje zei:
Lieve Mikki, je moet natuulijk niet eerst iets roepen en wanneer iemand zegt dat je overdrijft, het gelijk toegeven! Je ontkracht gelijk je eigen woorden. Lekker je eigen mening verkondigen. Zijn ze goed in hier :)

Ja maar ik was ook echt aan het overdrijven ;)

Jopske zei:
ik snap dat nederland 1 niet vanuit het buitenland wordt uitgezonden. Bedankt dat je mij zo hoog in schat ;)

Maakt het uit dan uit vanwaar de uitzending wordt uitgezonden? Er zijn genoeg programma;s op ned 1,2,3 waar een andere taal wordt gesproken dan nederlands, maar wel vanuit nederland wordt uitgezonden. Daar is toch niets raars aan.

Wat maakt nederland meer van jou dan van de buitenlanders die hier komen wonen. Wat heb jij meer gedaan dan uit je moeder geperst worden (zelfs dat deed je niet zelf ;) ) en opgroeien. Waarrom zou jij hierzo meer recht van spreken hebben dan iemand die hierzo naartoe verhuist? Er is toch niets mis mee dat ze een deel van hun eigen cultuur willen behouden?

Stel je voor dat jij voor je werk gedwongen bent om naar het buitenland te verhuizen. Breek je dan ook alle banden met nederland, of probeer je een stukje land en cultuur mee te nemen omdat je er trots op bent om een nederlander te zijn.

Nee het maakt niet uit vanwaar die zenders komen, daar ging het ook helemaal niet om.
Ik vind het gewoon nogal ver gaan dat ned1 een turkse omroep maakt. Maargoed dat is mijn mening.

En ik vind het ook écht niet erg als buitenlanders wat van hun cultuur willen meenemen, ik zou dat ook doen namelijk, maar als we zo doorgaan staan er over een paar jaar geen kerken meer maar moskees.

Ik ben dan ook pro-Rita :)

En de Friese omroep heeft ook zendtijd op Ned.1: ik begrijp geen woord van die taal. Stelletje profiteurs, beetje onze zendtijd inpikken :rolleyes:

Nee het maakt niet uit vanwaar die zenders komen, daar ging het ook helemaal niet om.
Ik vind het gewoon nogal ver gaan dat ned1 een turkse omroep maakt. Maargoed dat is mijn mening.

:rolleyes: Jij hebt zeker nooit langer als 1 minuut gekeken, als je dat wel zou hebben gedaan. Zou je niet zeggen wat je net gezegd hebt.
Het programma is bedoeld om Turkse ouderen wat Nederlands bij te leren.
Als er Nederlands wordt gesproken wordt het ondertiteld in het Turks en andersom.

Ik vind zendtijd voor minderheden een prachtig voorbeeld van vrijheid van meningsuiting en een platform bieden aan minderheden. Ik kijk wel vaker naar de Moslim Omroep en zo heb je zelfs zendtijd voor Indische en Hindoestaanse minderheden. Bruiloften in beeld (van 3 dagen), gesprekken, je steekt er wel wat van op. Niks extremistisch aan ofzo.

En ja ik kijk er dus naar. Zal sommigen vies tegenvallen maar m'n motivaties haal ik graag bij de bron, niet uit een gevoel. :cool:

Terug
Naar boven