XXL Nutrition

tom's 5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
hardcoreeeee

-k*tforum-

na de examenstunt en koninginnedag eindelijk weer eens wat gedaan. had echt heel weinig energie. tog maar gegaan

squat
5x50
3x4x65
kapot???

db oh press staggered paralel chins
16x4 | 4x
16x4 | 4x
16x4 | 4x
het oh pressen ging rug. chins kunnen ook beter. combinatie was wel lekker:)

triangle pulldown
50x6
55x6
50x6
ging dan wel weer aardig, maar niet super.

Gestopt, helemaal gesloopt.

oorzaak zoeken: laatste 2 weken gaat het slecht. begon met een halve week ziekte waarin ik slecht had gegeten. Nu is mijn eten eigenlijk nog steeds te slecht. probeer wel weer mn voedingsschema een beetje aan te houden, maar lukt nog niet echt. Denk wel dat mn voeding de reden is dat alles zo slecht gaat. Maar weer goed aanpakken!

hou een weeje rust kerel, stel een goed trainingsschema en eventueel voedingsschema op en knallen maar.

bedankt, maar van de afgelopen 4 weken heb ik er 2.5 gerust ongeveer. Dus daar kan het niet aan liggen. Tis denk ik gewoon dat ik de laatste paar weken erg slecht eet waardoor ik niet genoeg energie heb en niet snel genoeg herstel.

Moet dat eten nu gewoon weer oppakken!

gaat eten ! Wrm eet je slecht?

begon bij weekje ziek zijn waar ik nix door mn keel kreeg. Vervolgens heb ik het nog niet op de goede weg zien te krijgen:mad:

Heb ik ook regelmatig zo'n periode. Komt wel in orde. :thumbs:

jep ik ook tom, altijd maar 5000+kcal op een dag eten is niet lekker, eet nu ook ff een weekje wat minder.

Train je nog?

eindelijk weer terug. Heb na mijn 1e echte dip het trainen weer opgepakt. rustig aan begonnen. Heb op het moment geen abbo bij de sportschool dus thuis een beetje trainen om weer in vorm te komen.

Vorige week woensdag 1e x dat ik weer ging trainen. Zag er toen ongeveer zo uit:

opdrukken 3x10
crunches 3x10
optrekken 4,3,3 (onderhands)
legraises 3x10

Erg weinig natuurlijk, maar moet tog eerst weer rustig beginnen na een erg zwakke periode.

na woensdag heb ik vrijdags en zondags nog getrained. ongeveer gelijke trainingen alleen steeds wat meer.

gistere was mijn laatste training:

opdrukken
2x17, 1x14

crunches
3x18

optrekken
1,2,3,4
1,2,3
1,2,3
1,2
1
=26x

Zit weer progressie in iig, wat een goed gegeven is. Ben opzoek naar wat losse gewichten zodat ik wat deftiger kan trainen thuis. Deadliften, oh-pressen, enz enz. Bankje op de kop tikken ik ik kan banken.

Heeft er iemand toevallig ervaring met de sportschool die in het sportcomplex zit van de universiteit Nijmegen?

Tom

En ik me afvragen waar je nou gebleven was ???

Anyhow, leuk dat je weer traint.:thumb: Wat ga je nu doen? Naar sportschool of thuis trainen? En ga je verder doen met dat 5x5 schema?

hehe eindelijk:D

moet je eens bij helisports kijken, die hebben een vrij voordelig squatrack, of anders ff op tweedehands sites kijken, gewichten zou ik iig 2de hands kopen.

bedankt mannen!

gewichten ben ik ook al 2e hands aan het zoeken. Aangezien ik opt moment nog geen plek heb voor een squat rek komt die er nog niet. Moet dus nog even zien hoe het allemaal gaat werken. Maar vanaf september kan ik ook weer de sportschool in in Nijmegen, dus dan zal ik weer proper kunnen squatten en dergelijken.

BTW: Ik ben geslaagd voor mijn VWO :D:D
0 tekorten op mijn eindlijst.

Tom

thnx mate!

afgelopen vrijdag weer wezen trainen thuis.

chins onderhands

1,2,3,4,5
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1
=35 reps PR
aangezien ik toch thuis train is chinnen mijn grootste prioriteit. wilde ik eerst al doen. Nu daar prima de tijd voor. 3x per week ladderen:)

lying leg raises horizontaal ( dus op bankje) 4 sec onderin vasthouden.
10x
10x
10x

db drukken
10x10
10x10
10x10

opdrukken 14x

proberen opdrukken met 1 hand.
1f
1f
1f

iemand hier tips voor?

crunches
21x
21x
links midden rechts

was wel lekker opzich. geen zware gewichten, maar je raakt wel uitgeput.
vanavond weer trainen. zal iets soortgelijks worden.

Tom

Vandaag weer wezen trainen thuis.

Dood hangend onderhands chinnen

1,2,3,4,3 (5f)
1,2,3
1,2
1
=23 reps

Over gestapt naar door hangend, omdat je zo natuurlijk je rug veel harder aanpakt. Duidelijk te merken dat het een stuk zwaarder is dan wanneer je 3/4 naar beneden gaat en je veerenergie meegebruikt om omhoog te komen. Volgende keer proberen een ladder van 5 vol te maken, voor de volle 35 reps.

Pistols

1L 1R
1L 1R
1L 1R

Lukte wel weer, maar doordat ik sinds ik weer train nog niet serieus benen heb aangepak schoot de kramp er bijna in. Maar mee gestopt dus. Volgende keer proberen 6-7 singles per been te doen.

Leg raises horizontaal 4 sec

8x
8x

Crunches
21?x

Push ups met armen horizontaal langs het lichaam

5x
4x
4x
4x

Duidelijk een heel stuk zwaarder dan wanneer je hem gewoon breed pakt. Laatste setje van 4 ging dan ook erg moeizaam.

Toen ging het regenen dus maar mee op gehouden.
Doel volgende training:
Dood hangend onderhands chinnen : ladder van 5
Pistols : 6-7 singles
Push ups smal : 6x4 hh

Tom

kom je uit nijmegen?
ja de regen is klote, ik train ook thuis en ben mijn gym nu waterdicht aan het maken. anders kom een keer bij mij trainen(zodra het waterdicht is)
als je tijdje geen benen hebt getraind is komt het vaak voor dat de kramp erin schiet, vooral in je reet. rustig aan beginnen

Thuis trainen is inderdaad pas echt hardcore!!

Chins zijn heel erg voruit gegaan, toen je weg ging kon je dr maar 2 achter elkaar ofzo, maar nu wel snel weer naar de sportschool he;).

Terug
Naar boven