XXL Nutrition

Tong: een mineraal/vitamine te kort?

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Je kunt aan een tong veel aflezen.
Vaak kun je zien of mensen bepaalde mineralen en/of vitamines te kort komen.
Ik heb nu sinds een dik half jaar a een jaar. Een lichte soort ''uitslag'' op mijn tong.

Achtrop mijn tong heb ik wat dikkere ''groeve'' gekregen. Waar regelmatig bacterien in gaan zitten.

Geloof me, ik ben erg van de persoonlijke hygiene en heb sinds een dikke week ook diverse producten van Halita in het gebruik voor het specifiek bestrijden van een slechtere adem/bacterien. Dit lijkt te werken voor 20-30%.
Wat te weinig is voor hetgeen beloof wordt en het zou ook behoorlijk moeten werken volgens onderzoeken.

Nu vroeg ik mezelf af; eerst moet ik mijn ''groeven'' zien te dichten en mijn tong weer gezonder zien te krijgen. En dan in combie nog eens gaan kijken of ik met Halita wat aan het halitose probleem kan doen.

Heb ook sinds een dik jaar regelmatig een vervelende smaak in mijn mond.

Nu is het dus; Welk tekort aan........ zou mijn ietwat uitslag en groeven op de tong veroorzaken?

Iemand tips of opties?

Zit zelf erover na te denken om een redelijk multi-vitje te nemen (met ook een bult aan mineralen) en kijken of mijn tong er gezonder en beter gaat uitzien.

Zit zelf erover na te denken om een redelijk multi-vitje te nemen (met ook een bult aan mineralen) en kijken of mijn tong er gezonder en beter gaat uitzien.

Sinds ik Multi slik ziet mijn tong er een stuk beter uit en heb ik minder last van "plekken" op mijn tong..dus ik zou het proberen..ken nooit geen kwaad ;)

Over het algemeen kan een multivit nooit echt kwaad. Let wel op de hoeveelheid vitaminen die ook in vetten voorkomen (vitamine E bijvoorbeeld) Die worden opgeslagen in je lever en pis je niet zomaar uit zoals Vitamine C. Overdaad schaadt altijd ;)

Verder krijg je als je echt een vitaminetekort hebt vaak blaren op je tong. Over groeven heb ik nog niets gehoord of gelezen MBT vitaminetekort.

• Topic Starter Topic Starter
Mel74;

Had je voordat je de multi vitje gebruikte ook (al dan niet in bepaalde maten) last van (lichte) Halitose (in)direct veroorzaakt door je ''plekken'' op je tong?

Volgens mij heeft iedereen ophoping van bacterien achterop de tong?

Na zuivelproducten (vooral kwark) en melk+havermout ga ik enorm stinken. Ook is de aanslag dan 3 x zo erg.

Mel74;

Had je voordat je de multi vitje gebruikte ook (al dan niet in bepaalde maten) last van (lichte) Halitose (in)direct veroorzaakt door je ''plekken'' op je tong?

Mijn eetpatroon was voorheen zwaar slecht..geen groente..geen fruit..dus dat was vragen om problemen..;)

deze multivit? kan je gwn in apotheker kopen hé ? zijn toch gewone vitamines?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

die heb ik 2.
En gebruik ik behoorlijk regelmatig. Maar is niet voldoende zo lijkt en blijkt het.

Tja,wat voor tong hebben de mensen in Afrika dan wel niet...

Poets je tong eens met Paradontax,werkt goed (voor mij dan).

is dat normaltiter niet voor kunst gebied achtige bruis iets?
Specifiek voor sechtere adem ook?

Nee,het voorkomt o.a.tandvleesontsteking en vind het echt één van de aller beste tandpasta's .In het begin is de smaak erg wennen,maar na verloop van tijd werden de tanden bij mij zelfs witter en heb nooit meer iets gehad.

ik was naar de tandarts geweest, en ik heb ook een soort lichte witte uitslag op mijn tong,

dit kan komen doordat je:

-net ziek bent geweest
-medicijnen slikt
-of omdat je net uit / of nog in de pubertijd zit,

mijn tandarts zei dat ik het had omdat ik 18 jaar ben, komt heel vaak voor.

maar van diepe groeven weet ik niks ;)

hoop dat je er wat aan hebt, grtz mark

Tongschraper misschien een optie?

werkt erg goed en zeer doel treffend.

Ik vrees dat ik gewoon naar de tandarts/dokter moet. Mijn vermoeden is omdat het mogelijk andere factoren is/zijn of een combi van beidde.

De aanslag op mijn tong is moeilijk direct weg te krijgen, ongeveer voor de helft met een tongschraper. Maar komt terug en/of krijg maar een beetje weg-geschraaft.

Het lijkt een soort mix tussen een uitslag en een aanslag (die deels te verwijderen is). Het ruikt niet fris (helemaal niet) maar toch ook niet direct overheersend heb ik het idee. Ik proef het wel voordurend een ietwat chemische-achtig smaak en dat geeft mij automatisch de gedachte denk ik dat het voor andere ook goed ruikbaar moet zijn, maar dat is het wat minder denk ik.

[Link niet meer beschikbaar]

Als het dit is,dan zou ik inderdaad naar de tandarts of dokter gaan.Overigens is het wel normaal dat je tong niet helemaal roze is.Nogmaals,Paradontax vind ik erg goed werken;).

Als ik jou was zou ik dit even raadplegen

http://natdent.com/info/TongueBookletb.pdf

detox zal je waarschijnlijk goed doen

Het is van een website van een "holistic dentist", dus het algehele plaatje van je lichaam in plaats van alleen je mond, lijkt mij zeer betrouwbare informatie

Veel succes,

De oorzaak van je probleem is meest waarschijnlijk je voeding,
ik weet niet of je biologische groenten/fruit en vlees/kip/vis eet, maar de gifstoffen in niet-biologische/bespoten varianten/ hormonen/antibiotica kunnen zeker zorgen voor de effecten op je tong.

zoiets zocht ik eigelijk wel bedankt! zal proberen wat karma te geven.
Ben naar de dokter geweest en ze kon niet zoveel met mij en mijn probleem.
In haar optiek was het (een vlugge niet echt goede controle mijn inziens) geen halitose of in een minimale vorm. Wel bevestigde ze de aanslag op mijn tong, maar dat was niet echt een groot probleem.

Ze heeft me de eventuele mogelijkheden gegeven om een bezoek aan een KNO arts te brengen. Waar ze aan mij vroeg of ik nou eigelijk naar de KNO arts moest of dermatalogie ??? Een dokter die dat aan zijn patient vraagt.

Ik zei; het lijkt me een KNO arts. Toe bevestigde idd. dat het die wel eens kon zijn :rolleyes:.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog geen directe afspraak mee heb gemaakt.

Misschien eerst maar eens een trandarts raadplegen en daar eens naast het gewone reguliere controle info inwinnen...

Terug
Naar boven