- Waardering
- 892
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 106kg
uhm woon zelf al een tijdje in brussel ivm de studies aka moslims overal.
9 van de 10 moslims (die ik tegengekomen ben of gekend heb) zijn gemiddelde tot 'light' moslim.
ze bidden niet dagelijks, doen niet echt iets voor hun geloof maar enkel wanneer het echt moet:
ramadan, suiker-, offerfeest,... net zoals veel christenen enkel bij pasen en kerst christen zijn.
de kleine groep extremisten moet je gewoon door de vingers zien, zijn meestal gebrainwashed of worstelen met een identiteitscrisis.
En voorstanders van die ISIS-groep heb ik nog niet gezien onder de moslims, tegenstanders zijn er volop.
ben het wel eens met de stelling dat er gematigde "moslims" zijn, maar geen gematigde islam. Praktisch alle Arabieren, Turken etc die ik ken, waar ik een beetje sympathie voor kan opbrengen zijn diegenen die hun geloof al helemaal niet al te serieus nemen (ook al komen ze daar niet expliciet voor uit).
Het is nu eenmaal een feit dat iemand die zijn geloof 100 percent op waarde schat nooit echt de meest relaxte en fun persoon in de omgang is, maar dat geldt eigenlijk voor iedereen die een of andere ideologie al te serieus neemt.