Fitness Seller

Stelling Topic mag dicht en ook verwijderd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar let op:

Ik zit in een zeer grote studentenhuis waar er ook ontzettend veel leraren in opleiding zijn voor het vak Islam te geven op de middelbare school. Dit zijn studenten die wel hardcore hun geloof volgen en 5x per dag bidden en wat weet ik nog allemaal.

Ik kom niet vaak met ze in contact maar ze hebben ook wel een relaxte houding. Zelfs het overgrote deel van die mensen zijn gewoon chill in het doen van alles, eentje heeft me zelfs geholpen met een paar taken van mij, waar ik hem in de plaats geholpen heb met een voedingsschema. Bij andere kun je altijd terecht voor een praatje of als je iets nodig hebt om te lenen.

Hierna is het me opgevallen dat iedereen een slecht beeld heeft op deze extreme moslims, mede dankzij de media en de "slechte" dingen die ze doen. Maar wanneer ik een semi-intellectueel gesprek heb met zo een persoon (andere religie's, culturen interesseren mij enorm) dan weet ik dat het gewone mensen zoals ik en jij zijn maar met een andere levensovertuiging. De ene ziet graag de sharia verdwijnen en de andere wilt gewoon koste wat het kost naar Mekka gaan.

Zelfs deze "extreme" moslims die van plan zijn om het vak te dicteren tot hun pensioen zijn eigenlijk zeer normale mensen. Maar toch is het helaas dat we enkel de slechte van deze extreme moslims zien op TV.

Het vak islam? Wtf worden die mensen niet gewoon thuis gebrainwashed door hun ouders met zo'n boek?

Wat mij opvalt is dat er nooit moslims, imams of andere organisaties in de islam opstaan tegen de islamitisch terrorisme en het afkeuren in de media.

Dan zul je meer media moeten lezen want ik als voorstander van minder islam (kort gesteld) in Nederland lees toch wel kritieken van wat dan leidinggevende figuren moeten zijn.

Ben zeker geen voorstander dat we nu afhankelijk zijn van geloofsgenoten om 'hen' in toom te houden maar dat is weer een ander verhaal.

Hetzelfde principe dat een normale politieman geen autoriteit heeft bij de allochtone jeugd waarna men (ex?) allochtone probleemjongeren als straatcoach inzet zeg maar. Dat vind ik al een stap in de verkeerde richting.

Genoeg. Al ben ik er nog niet veel tegengekomen.

Wat me wel opvalt is dat de meeste (jongeren) moslims veel in gemeen hebben:
- Anti Wilders
- Anti Israël / Alles Joods
- Anti USA
- Geweld voortkomend uit een religieus standpunt is verantwoord (ISIS etc.)

En ook veel meegemaakt; "Marokkaanse hangjeugd" onwijs defensief als je kritiek uit of negatief bent over hun geloof. En zijn er als de kippen bij voor bijvoorbeeld een willekeurig pro-Islam protest maar stelen, roken en drinken er ondertussen op los. Het is een beetje van, ik ben moslim wanneer het me uit komt. Ze zetten het naar hun hand maar ondertussen geloven ze niet echt meer.

Uberhaupt is wijzen naar anderen in de moslim gemeenschap een taboe, en lastig zeker als ze strikter leven. Ten eerste is het allah die oordeelt (volgens moslims) en ten tweede leeft en 'radicaal' vaak veel strikter dan een gematigde die de kritiek moet gaan geven, dat krijg je natuurlijk meteen om je oren.

90% van de moslims zijn 'goed', het zijn de paar idioten die in het nieuws komen om ruzie te schoppen met de rest van de wereld.
Ik heb enkele collega's die moslim zijn en die keuren deze extremisten ook heel erg af en distantiëren zich er van.

Dit even terzijde, het is niet alleen de Islam die deze idioten kent... Kijk ff naar de kerk, daar lopen ook genoeg dwazen rond die paniek en ruzie schoppen.

Denk eigenlijk alleen dat die aziatische geloven het wat rustiger aan doen... En dan heb ik het over de gelovigen zelf, niet die Tibetanen die vechten voor hun land omdat China dat wilt annexeren :P

Lees je openingspost nog eens na en verander deze en zeker de stelling. Wellicht krijg je dan meer het topic dat je voor ogen had.

Een goede moslim in de Westerse maatschappij is een moslim die zijn gelooft aanpast aan diezelfde maatschappij en niet wilt dat de maatschappij zich aanpast aan hem/haar met zijn geloof.

Nou is dit een strijd van de moslim want het is ook zo dat wanneer je niet genoeg naar de islamitische leefregels kan leven je dit als falen naar allah kan zien. Tevens kan bij aanpassing de lijn van het geloof vervagen zoals bij het christendom zo ongeveer is gebeurd. Dat is nu aan de gang in NL waarop een deel van de moslim gemeenschap (aangestuurd vanuit de Emiraten ?) in NL alles in werk stelt om te voorkomen dat hun kindertjes als menig Nederlands jochie opgroeit. Ongelovig en 'losbandig'.

Men probeert meer en meer voorwaarden te creëren om de islam, de moslimgemeenschap in stand te houden. Eigen scholen, eigen voorzieningen, eigen dit en eigen dat. Dat is een slechte ontwikkeling maar in NL kan dat.

http://www.at5.nl/artikelen/129923/pvd-a-verontrust-over-plannen-khoulani-voor-moslimschool

De PvdA is zeer kritisch en verontrust over de plannen voor het stichten van een middelbare school door SIO, na de uitspraken van haar secretaris Abdoe Khoulani.
Khoulani, ook gemeenteraadslid in Den Haag voor de Partij voor de Eenheid, schreef op zijn facebookpagina: ‘Leve Isis en inshaa Allah op naar Bagdad om dat schorem aldaar aan te pakken’.

f**k it, krijg gewoon zin om te Godwinnen door zo'n topic. Zal Patrick wel weer over de zeik gaan dat de vergelijking geen hout snijdt maar kom dan ook niet aan met dit soort onzin.

In andere tijden was dit zeker je favo-boek geweest:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat achterlijke argument altijd dat je daden publiek moet afkeuren van figuren waar je hooguit de religie mee deelt gaat gewoon nergens over. Er zijn overigens genoeg instanties die daden van radicale moslims afkeuren, ook mosliminstanties. Daarvoor hoef je niet gelijk de media op te zoeken en in feite is het ook niet nodig om iets af te keuren waar je part noch deel uit van maakt.

Je doet je voor als individualist pur sang Patrick maar verwacht wel van anderen dat ze een soort van groepsgevoel hebben dat nergens op gebaseerd is.

Juist publieke verontwaardiging gaat gewoon nergens over. Of je nou een gare stille tocht houdt, een Facebook-actie start of andere media opzoekt om te ageren tegen bepaald gedrag, het is totaal zinloos. Misschien zijn moslims wel wijzer dan al die malloten die zich voordoen als homogene groep die iets afkeurt terwijl er onderling alleen maar een band is op basis van mentale retardatie. Jostiband united does not approve.

90% van de moslims zijn 'goed', het zijn de paar idioten die in het nieuws komen om ruzie te schoppen met de rest van de wereld.
Ik heb enkele collega's die moslim zijn en die keuren deze extremisten ook heel erg af en distantiëren zich er van.

Dit even terzijde, het is niet alleen de Islam die deze idioten kent... Kijk ff naar de kerk, daar lopen ook genoeg dwazen rond die paniek en ruzie schoppen.

Denk eigenlijk alleen dat die aziatische geloven het wat rustiger aan doen... En dan heb ik het over de gelovigen zelf, niet die Tibetanen die vechten voor hun land omdat China dat wilt annexeren :P
Genoeg conflicten in Birma en Bangladesh te vinden

Dat achterlijke argument altijd dat je daden publiek moet afkeuren van figuren waar je hooguit de religie mee deelt gaat gewoon nergens over

Dit. Maar, en ik zeg niet dat het geen kwalijke zaak is, je moet dan ook niet verrast zijn als mensen je associëren met die figuren. En als je dat een groot genoeg probleem vindt om er iets aan te doen dan is een van de effectievere manieren denk ik het duidelijk proberen te maken dat verre van alle islamieten (in dit geval) die meningen met die figuren delen. Again, je 'moet' helemaal niks en je bent niet schuldig als je het niet doet.

Wat is er mis met joden die een eigen land wilden?

Ohw met een eigen land willen hebben is niks mis hoor, ik wil ook best een eigen land hebben samen met mijn vrienden en familie.
Helaas zal ik geen ondersteuning gaan krijgen van de NAVO om ergens een volk te onderdrukken en landje pik te spelen.

backfire.gif

En nu wacht ik op een b*ch fight.

Wat mij opvalt is dat er nooit moslims, imams of andere organisaties in de islam opstaan tegen de islamitisch terrorisme en het afkeuren in de media.

Als je geloof als moslim echt zo vredelievend is, dan zou je toch niet willen dat terroristen dat besmeuren?
Dan zou je toch willen uitleggen dat dit niet is waar de islam voor staat?
Maar dat doen ze niet...
Nu heb je ISIS bijv, hoor nergens afkeuring vanuit de moslim gemeenschap.
9/11 ook niet.
Het enige waar zich druk om maakte was een geweld spiraal naar moslims zelf.

Natuurlijk kan ik iets gemist hebben, maar van een massaal media offensief is geen sprake.
Blijkbaar is het niet interessant genoeg of staan ze er gewoon achter.

Hoe denkt DBB hier over?

Op zn minst zijn de koerden tegen ISIS."wij zijn ook sunniet, maar wij zijn niet zoals zij zijn" gewoon om zo maar te zeggen. Met alle respect, je topic slaat nergens op.
Je kijkt naar isis --> groep is niet meer als 3000 man (de harde kern). alle andere soennieten die mee doen met ISIS zijn de regime in Baghdad zat.

Je zegt 9/11 --> niet meer als 20 terroristen bij betrokken.

Als je een klein beetje omgaat met mensen die op zn minst verder dan 10 kunnen tellen, kan je concluderen dat niet iedere moslim het eens is met geweld. Waaronder ik. Hier, ken jij nu op zijn mins EEN moslim die 9/11 en ISIS niet goed keurt!

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

en Adil.. maar hij is lekker bezig met n*gers.. hij doet andere dingen :P

• Topic Starter Topic Starter
Is eerder dat ik het vermoeiend vind als ik de onwaarheden van een ander moet ontkrachten.

f**k it, krijg gewoon zin om te Godwinnen door zo'n topic. Zal Patrick wel weer over de zeik gaan dat de vergelijking geen hout snijdt maar kom dan ook niet aan met dit soort onzin.

In andere tijden was dit zeker je favo-boek geweest:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat achterlijke argument altijd dat je daden publiek moet afkeuren van figuren waar je hooguit de religie mee deelt gaat gewoon nergens over. Er zijn overigens genoeg instanties die daden van radicale moslims afkeuren, ook mosliminstanties. Daarvoor hoef je niet gelijk de media op te zoeken en in feite is het ook niet nodig om iets af te keuren waar je part noch deel uit van maakt.

Je doet je voor als individualist pur sang Patrick maar verwacht wel van anderen dat ze een soort van groepsgevoel hebben dat nergens op gebaseerd is.

Juist publieke verontwaardiging gaat gewoon nergens over. Of je nou een gare stille tocht houdt, een Facebook-actie start of andere media opzoekt om te ageren tegen bepaald gedrag, het is totaal zinloos. Misschien zijn moslims wel wijzer dan al die malloten die zich voordoen als homogene groep die iets afkeurt terwijl er onderling alleen maar een band is op basis van mentale retardatie. Jostiband united does not approve.

Is eerder dat ik het vermoeiend vind als ik de onwaarheden van een ander moet ontkrachten.
Vind dus helemaal niet dat ze het moeten afkeuren.
Is slechts dat ik me er over verbaas dat je er zo weinig over hoort terwijl het vaak in een kwaad daglicht is gesteld.
Niet door mij, maar door terroristische aanslagen zijn er wel moslims op aangekeken.

Wat mij betreft mag topic verder dicht, want gaat niet tot iets zinvols leiden en mijn tijd is hier te kostbaar voor.

Topic blijft wat mij betreft open. Je vraagt je af of er wel goede moslims zijn , dat gaat wel iets verder dan de verbazing over weinig afkeurende geluiden uit de moslimhoek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven