- Waardering
- 2.886
- Lengte
- 2m
- Massa
- 158kg
Maar let op:
Ik zit in een zeer grote studentenhuis waar er ook ontzettend veel leraren in opleiding zijn voor het vak Islam te geven op de middelbare school. Dit zijn studenten die wel hardcore hun geloof volgen en 5x per dag bidden en wat weet ik nog allemaal.
Ik kom niet vaak met ze in contact maar ze hebben ook wel een relaxte houding. Zelfs het overgrote deel van die mensen zijn gewoon chill in het doen van alles, eentje heeft me zelfs geholpen met een paar taken van mij, waar ik hem in de plaats geholpen heb met een voedingsschema. Bij andere kun je altijd terecht voor een praatje of als je iets nodig hebt om te lenen.
Hierna is het me opgevallen dat iedereen een slecht beeld heeft op deze extreme moslims, mede dankzij de media en de "slechte" dingen die ze doen. Maar wanneer ik een semi-intellectueel gesprek heb met zo een persoon (andere religie's, culturen interesseren mij enorm) dan weet ik dat het gewone mensen zoals ik en jij zijn maar met een andere levensovertuiging. De ene ziet graag de sharia verdwijnen en de andere wilt gewoon koste wat het kost naar Mekka gaan.
Zelfs deze "extreme" moslims die van plan zijn om het vak te dicteren tot hun pensioen zijn eigenlijk zeer normale mensen. Maar toch is het helaas dat we enkel de slechte van deze extreme moslims zien op TV.
Het vak islam? Wtf worden die mensen niet gewoon thuis gebrainwashed door hun ouders met zo'n boek?