AndroidHealthClinic

Toppen met bankdrukken

RyanFitness

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m80
Massa
81kg
Beste leden,

Ik ben nu weer al een tijdje bezig met fitnessen en het gaat redelijk ik heb alleen heel lang niet gebankdrukt ik doe nu altijd chestpress met 3 sets van 80 k alleen omdat ik heel lang niet heb gebankdrukt weet ik niet precies of dat echt heel veel zwaarder is als chestpress en hoe kan je eigenlijk goed toppen met bankdrukken iemand tips?

Weet niet wat je met toppen bedoelt maar 3 x 80 op de benchpress gaat je niet lukken.

Probeer eerst maar eens weer 50 of 60 kg

• Topic Starter Topic Starter
Toppen is 1 x je max bij benchpress en oke ik ga vrijdag weer beginnen met bankdrukken heb er weer zin in :)

Succes, uiteindelijk is benchpress de betere oefening ;)

Bedankt! :)

Rustig aan beginnen, zoek ook iemand die je de techniek goed kan leren

Ik heb wel al gebankdrukt alleen is dat al z'n 5 maanden geleden, ik was gestopt omdat ik het een saaie oefening vond. toen was ik nog maar net bezig dusja, sindsdien ben ik eigenlijk niet meer gaan bankdrukken ik deed altijd chestpress 80 kg dan 3 sets maar dat kan je natuurlijk niet mee vegelijken. Mijn borst groeit wel redelijk dat wel alleen met benchpress heb je natuurlijk voordeel mee dat je borst groeit + tricep want die spieren gebruik je natuurlijk het meest met benchpress ;)

Ik heb wel al gebankdrukt alleen is dat al z'n 5 maanden geleden, ik was gestopt omdat ik het een saaie oefening vond. toen was ik nog maar net bezig dusja, sindsdien ben ik eigenlijk niet meer gaan bankdrukken ik deed altijd chestpress 80 kg dan 3 sets maar dat kan je natuurlijk niet mee vegelijken. Mijn borst groeit wel redelijk dat wel alleen met benchpress heb je natuurlijk voordeel mee dat je borst groeit + tricep want die spieren gebruik je natuurlijk het meest met benchpress ;)

Dan vrees ik ervoor dat je helemaal niet doet deadliften en squaten..

Gewoon opnieuw opbouwen.

Nee ben pas 17 jaar joh en ik ben pas 5 maanden fanatiek aan het trainen :P

Nee ben pas 17 jaar joh en ik ben pas 5 maanden fanatiek aan het trainen :P

Toen ik begon met trainden zocht ik goed op forum's zoals hier wat goede schema's zijn. ik deed bijvoorbeeld Stronglifts. Je weet toch wel wat compound oefeningen zijn hea? :eek: Je kan denk ik beter nog ff wat goede informatie zoeken over hoe en wat.

En je bent 17.. Dat zegt niks. Ik ben 15 en ik weet al ws meer omdat ik de moeite doe om informatie te zoeken over waar ik mee bezig ben.

Je weet niet of je misschien meer weet ;) ik doe alleen geen deadlifts en squats ik doe andere oefeningen voor benen / onder rug bij mij op de fitness zijn genoeg jongeren die deze oefeningen: deadlifts / squats niet doen en zijn al redelijk gespiert en over dat bankdrukken ik heb al een tijdje niet gebankdrukt omdat ik het geen lekkere oefening vond ik heb het wel gedaan dusja..

Ik weet inderdaad niet of ik meer weet of niet. Maar wat jij zegt is dat je geen deadlift's doet, geen squats en Bankdrukken geen prettige oefening vind.

Even een simpel voorbeeld. Hoe wil jij een huis bouwen met bakstenen zonder cement? Niet..

Daar heb je gelijk in en ik ben ook stom geweest dat ik het bankdrukken heb overgeslagen, maar ik ben gelukkig blij dat ik wel veel vooruitgang heb geboekt inclusief beter borstspieren,zonder te bankdrukken. En als je geen squats, deadlifts en bankdrukken doet betekend niet dat je nooit echt gespierd kan worden alleen waar jij wel gelijk in hebt dat die oefeningen juist de beste oefeningen zijn van onderrug / benen en borst dus daar moet ik je volkomen gelijk ingeven en ik ben blij dat jij je tips ook deelt met mij ;)

Wel begrijpelijk dat je niet aan squatten of deadliften doet, het zijn dan ook klote oefeningen als je ze goed en zwaar uitvoert :rolleyes:

Weetje, ik heb het bodybuilding eigenlijk van mijn pa geleerd hij was niet professioneel ofzo. Maar hij was altijd wel al gespierd en heeft er ook al veel over gelezen. En ik heb toen ik net begon wel al is gesquat met hem. Maar er zijn ook van mijn leeftijd veel gasten bij mij op de fitness een is 16 jaar en tilt 100 kg bp en hij doet ook niet aan squats of deadliften dus ik denk dat het opzich niet zo veel betekend als je nog geeneens een jaar traint maar ik denk wel als je dan wel al langer traint dat het natuurlijk beest oefeningen zijn om tedoen het zijn natuurlijk wel de zwaarste oefeningen voor onderrug,Benen & borst maar voor beginners zoals ik betwijfel ik het of het echt zo belangerijk is om tedoen.

Wat heb je aan een krachtig bovenlichaam als je core/benen zwak zijn?

Daar heb je gelijk in, ik doe nu 4 oefeningen voor benen maar ik ga er squats bijdoen er zijn heel veel mensen die bij ons op de fitness juist niks voor benen doen ben ik wel blij dat ik teminste wel redelijke benen al heb ;)

Weetje, ik heb het bodybuilding eigenlijk van mijn pa geleerd hij was niet professioneel ofzo. Maar hij was altijd wel al gespierd en heeft er ook al veel over gelezen. En ik heb toen ik net begon wel al is gesquat met hem. Maar er zijn ook van mijn leeftijd veel gasten bij mij op de fitness een is 16 jaar en tilt 100 kg bp en hij doet ook niet aan squats of deadliften dus ik denk dat het opzich niet zo veel betekend als je nog geeneens een jaar traint maar ik denk wel als je dan wel al langer traint dat het natuurlijk beest oefeningen zijn om tedoen het zijn natuurlijk wel de zwaarste oefeningen voor onderrug,Benen & borst maar voor beginners zoals ik betwijfel ik het of het echt zo belangerijk is om tedoen.

Je leeftijd maakt geen zak uit. En dan kan je beter meteen gewoon als beginner met compound oefeningen als squats en deadlifts beginnen, of je nou vijftien bent of vijftig, en al die gare isolatie oefeningen lekker aan de kant schuiven. Lees de sticky's eens zou ik zeggen.

Terug
Naar boven