XXL Nutrition

Toppen met bankdrukken

Ik ben ook de enige (op een na dan) die ik ooit heb zien squatten.. deadlift zie ik iets meer maar ook vrijwel nooit.

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt voor de info allemaal!

Gewoon met een laag gewicht beginnen (deadlift 30kg ofzo en squat 20kg) om de oefening te leren etc.

Ja idd daar heb je gelijk in anders ga je misschien forceren, en ga je doe oefening misschien verkeerd uitvoeren en daar heb je ook niks aan

Precies, gewoon in het begin regelmatig vragen of je de oefening goed uitvoert en wat lezen op internet/filmpjes kijken dan weet je snel genoeg hoe je de oefening goed uitvoert..

En goeie log man, haha ik moet ook is een foto toevoegen :P gebruik je ook supplementen zoals creatine ofzo?

Thanks :) Nee, gebruik niks, heb er sowieso het geld niet voor. Probeer gewoon zo veel mogelijk te eten, pasta/brood/brinta/eieren etc.

Haha oke :)

Heb je wel al een schema..?

Haha jaman zeker ik ga ook is posten enz, wat is jou vet % enz? en ik ben de laatste maand zn 2 kg spieren aangekomen man ik kon het zelf eigenlijk niet geloven toen ik het liet meten haha :P

Heb dat nooit laten meten eigenlijk, ben wel benieuwd... ben wel spieren+vet aangekomen, schat wel 60% vet :p

Ooh god.. Zeg alsjeblieft niet dat je die 2kg spieren via een weegschaalwetenschap of via zo'n elektrisch apparaatje heb gemeten hea? Die dingen zijn echt onbetrouwbaar als de pest. Als je daar 1 jaartje verder in dat apparaat zet ben je gelijk 5kg spieren kwijt ofs.

En ik ben blij dat je het met me eens bent. En als je vader vroeger gebbt heeft dan zou ik als ik jou was nog even vragen of hij je wat meer kan vertellen over die zo genaamde Compound oefening (Deadlifts, SQ, BP, MP) Ik durf te wedden dat ie er vast meer over kan vertellen hoop ik dan..

Ik heb net is gebankdrukt thuis, zoals je weet was het 4 maanden geleden ,had gisteren ook nog triceps getraint en ik drukte maximaal na een aantal geprobeerde nieuwe top drukte ik 80 kg dus dat is me mooi meegevallen :)

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 16:12 ----------

En ik had dat uitgerekend met vet vrije massa enz maar het kan idd niet helemaal kloppen maar zoiezo wel 1 kilo spier erbij in dat maandje ;)

Hoeveel keer 80kg?

1 keer man daarvoor wel andere toppen geprobeerd, en ook 12 x de lichtere kilo's zoals 30 40 50 60 ging allemaal vrij makkelijk en viel me reuze mee na 4 maanden niet bankdrukken dan vind ik 1 x 80 kilo wel goede top toch :)

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 16:19 ----------

Had gisteren ook tricep getraint, maar ik wou persee me top weten haha :P ik heb het thuis gedaan me pa heeft ook zn fitness zaaltje thuis :P

2 laatste adviezen,
-ga stronglifts of rippetoe volgen
-begin een trainingslog hier op dbb en neem advies van anderen serieus, wanneer ze geen gelijk hebben worden ze snel genoeg gecorrigeerd.

Terug
Naar boven