AndroidHealthClinic

Tot welk vetpercentage cutten?

Tentstok

Cool Novice
Waardering
250
Lengte
1m89
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
De vraag zegt het eigenlijk al, tot welk percentage moet ik cutten? Ik zit momenteel op deze stats:

Gewicht: 91kg
Fat %: 14,2%
Fat mass: 12.9kg
FFM: 78.1kg
Muscle mass: 74.3kg
TBW: 53.7kg
TBW %: 59,8%

Tevens eet ik op 2800Kcal met een verhouding van 40/40/20

ongeveer 10%. Mooiste is naar mijn mening er net onder komen en dan weer meer gaan eten, rebound pakken en vervolgens tussen de 10% en 12% te blijven om flink te groeien.

Ander dingetje: je krijgt ietsjes te weinig vetten binnen. Niet naar percentages van de macro's kijken, maar naar grammen. Minimaal is ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 0,8 gram vet per kg lichaamsgewicht. Met vet zit je nu op 0,7 gram per kg lichaamsgewicht, als dit in perfecte verhouding is kan het ermee door, maar om zeker te zijn kan je beter ietsjes meer nemen.

Je MOET niet tot een percentage cutten. Het beste is gewoon wat je zelf wilt. Als je graag wat meer vet wilt verbranden, moet je dat doen tot het punt dat je dat niet meer wilt en spiermassa wilt bouwen. Jij moet met je eigen lichaam leven, dus je moet zelf bepalen naar hoe veel vetpercentage je heen wilt en wanneer.

Hij zit nu ongeveer op 62 gram vet dat is 0.68 gram per kilo, scheelt dus weinig met jou hell93.
Zelf neem ik wel meer dan 1 gr per kilo

Terug
Naar boven