AndroidHealthClinic

Totale beginner

Wiggo

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben sinds kort aan het proberen om spieren te kweken.

Maar aangezien ik een volledige leek ben in dit vak, heb ik natuurlijk nog wel wat vragen hieromtrent :

Eerst even een korte 'biografie' over mijzelf :

1. Ik ben 18 jaar
  2. Gewicht : +- 69 kilogram
  3. 1m 90 groot
  4. Wielrenner
Ik ben dus zoals jullie kunnen zien redelijk tot zeer mager. Hier wil ik iets aan doen.

Tijdens mijn wedstrijden voel ik nog steeds een gebrek aan kracht, daarom ben ik sinds kort beginnen mijn benen te trainen.

Ik had me eerst wat geïnformeerd op een aantal websites waar men zei dat je best Squats & Lunges kunt doen. Hier ben ik dus thuis mee begonnen. Ik bezit een 'bar' en gewichten ( nog geen hoog gewicht ).

Op die website staat ook dat er 2 verschillende soorten bestaan :

1. Maximale kracht
  2. Kracht uithouding
Mijn bedoeling is om op een relatieve korte periode veel bij te komen.

Moet ik maximale kracht of kracht uithouding toepassen ?

Met hoeveel series/gewicht/herstel/# keer per week moet je beginnen en hoe moet je opbouwen ?

Ga ik ook andere lichaamsdelen moeten trainen ? Zo ja, welke ? Liefst doe ik mijn oefeningen thuis (bv. pompen / sit-ups ). Maar als het niet anders kan, is er een mogelijkheid om naar de fitness te gaan.

Is voeding een zeer belangrijk aspect om meer spieren te kweken/ gewicht bij te komen ? Of is het uitvoeren van de krachtoefeningen genoeg ?

Hoelang duurt het voor je echt vooruitgang ziet/voelt ?

Wanneer moet ik mijn krachtoefeningen uitvoeren wanneer bijvoorbeeld dit mijn volgende fietsschema is :

• Ma : Rust
  • Di : Intervaltraining
  • Wo : Duurtraining
  • Do : Intervaltraining
  • Vrij : Rust
  • Za : Losrijden
  • Zo : Wedstrijd ( kan veranderen met zaterdag )

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt !

Ga ik ook andere lichaamsdelen moeten trainen ? Zo ja, welke ? Liefst doe ik mijn oefeningen thuis (bv. pompen / sit-ups ). Maar als het niet anders kan, is er een mogelijkheid om naar de fitness te gaan.

how should we know?

Ik heb toen ik nog in de gym trainde voor wielrennen een apart schema gekregen voor uithoudingsvermogen. Was voor zover ik nog weet vooral voor benen, en armen enzo om meer kracht te houden tijdens klassiekers. Was vooral voor veel uithoudingsvermogen en conditie, setjes van 12x,10x,8x,6x,4x,2x.
Als je teveel gewicht bijkomt wordt je langzamer, maar dat zal je wel weten. Wielrennen en BB gaan niet echt samen.

Terug
Naar boven