MuscleMeat

Totale testosteron van 11.32 nmol/l normaal?

• Topic Starter Topic Starter
Maar ik snap die referentie waardes niet zo goed, zou m'n test dan ergens tussen 15 en 16 liggen bij de oude test?

Nou de max is 45 dus met 32 zit je nu wel heel netjes. Bizar dat het zo onwijs schommelt bij je zeg.

Nieuwe test resultaten zijn binnen.... eerste test staat op pagina 1.

Cortisol 0.45 umol/l (0.14 - 0.64)
Oestradiol 0.09 nmol/l (0.03 - 0.16)
Progresteron 1.13 nmol/l (0 - 1.13)
Testosteron 32.1 nmol/l (10 - 55)

Dit is een ander lab trouwens. Ben benieuwd wat de endo te zeggen heeft, ik heb een afspraak voor volgende week.

32 nmol is echt perfect. De referentie van 55 nmol is een beetje vreemd want dat is volgens mij natural niet te halen en normaal is 32 a 35 de max.

Zonder het hele topic te lezen; Wat heb je veranderd aan je levensstijl sinds die eerst bloedtest ?

Vreemd want ik merk/voel helemaal niet dat m'n test zo hoog is.

Een lichaam heeft ook periodes dat het meer testosteron en sperma aanmaakt. Cools heeft mij in verleden keer uitgelachen toen ik beweerde dat dit ongeveer om de 6 weken is. Ik weet het nochtans van een androloog die bij mij vroeger ooit bloed afgenomen had en om die reden twee bloedafnames had gedaan met een tussentijd van 3 weken. Misschien zit jij juist in een piekperiode.

32 nmol is echt perfect. De referentie van 55 nmol is een beetje vreemd want dat is volgens mij natural niet te halen en normaal is 32 a 35 de max.

Zonder het hele topic te lezen; Wat heb je veranderd aan je levensstijl sinds die eerst bloedtest ?

Enige is dat ik ben gestopt met cutten. Ik weet dat een langdurige cut je test levels op****t dus misschien was m'n test daarom zo laag, maar alsnog zou m'n e2, progresteron en cortisol niet zo hoog mogen zijn. M'n libido is nog steeds zeer laag en ik ben vaak moe dus van dat hoge test merk ik nog niks.

Enige is dat ik ben gestopt met cutten. Ik weet dat een langdurige cut je test levels op****t dus misschien was m'n test daarom zo laag, maar alsnog zou m'n e2, progresteron en cortisol niet zo hoog mogen zijn. M'n libido is nog steeds zeer laag en ik ben vaak moe dus van dat hoge test merk ik nog niks.

Heel vreemd man.

Eerst kijken wat de doc morgen zegt zo niet zit ik te denken om een lage test only kuur te proberen van maximaal 12 weken om te kijken hoe ik me dan voel.

Eerst kijken wat de doc morgen zegt zo niet zit ik te denken om een lage test only kuur te proberen van maximaal 12 weken om te kijken hoe ik me dan voel.

Als je zelf al 35 nmol aanmaakt is dat al bijna 250mg per week dus ik zou dan lekker 500 pakken als ik jou was.

Als je zelf al 32 aanmaakt heb je dus absoluut geen enkele medische noodzaak om te injecteren, lijkt me.

---------- Post toegevoegd 6 May 2013 om 11:23 ----------

Het herstel hiervan duurt ook wel even hoor. Maar je zou je wel lekkerder moeten voelen op de momenten dat je niet moe bent. Mij werd destijds ook verteld dat ik echt wel geduld moest hebben met mn libido, en daar hebben ze gelijk in :(

Dr zegt dat ik geen enkele genetische afwijking heb en vindt de eerste test niet niet zorgwekkend... testo van 11 vindt hij ook normaal,, hij heeft alleen geen verklaring voor het verschil tussen de twee testen en wil hij zelf opnieuw een test doen

Dr zegt dat ik geen enkele genetische afwijking heb en vindt de eerste test niet niet zorgwekkend... testo van 11 vindt hij ook normaal,, hij heeft alleen geen verklaring voor het verschil tussen de twee testen en wil hijzelf opnieuw een test doen

doe heb je er 3 neem je daar gemiddelen van

Dr zegt dat ik geen enkele genetische afwijking heb en vindt de eerste test niet niet zorgwekkend... testo van 11 vindt hij ook normaal,, hij heeft alleen geen verklaring voor het verschil tussen de twee testen en wil hij zelf opnieuw een test doen

Nog een test lijkt me een goed idee ja. Als je testosteron dan nog steeds tussen de juiste waarden valt lijkt het me geen probleem.

Nog een test lijkt me een goed idee ja. Als je testosteron dan nog steeds tussen de juiste waarden valt lijkt het me geen probleem.

Inderdaad. Echter als de waarden in de buurt van de eerste test komen vind ik dat niet optimaal.

Maar goed, m'n bodyfat van 20% kan ook gedeeltelijk ermee te maken hebben dus dat moet ook zsm omlaag.

New lab results....

Untitled.jpg

Oke jammer dat ze vrije test nu in pmol doen. Geen idee hoeveel nmol dat is.
Maar hij is wel weer in de goeie waarde.

Ik vind FSH en vrije test toch een beetje laag, maar het is iig beter dan de eerste test.

SHBG beetje aan de hoge kant, waarden van je gonadotropen zijn prima.

@testoflesjes:
er is 'n reden dat het in pmol staat, ga eens na wat die p in de pmol betekent, en de n in de nmol hehe.

SHBG beetje aan de hoge kant, waarden van je gonadotropen zijn prima.

@testoflesjes:
er is 'n reden dat het in pmol staat, ga eens na wat die p in de pmol betekent, en de n in de nmol hehe.

Pie-mol en no-mol?

*hides*

Terug
Naar boven