Fitness Seller

train je veel met machine,s of dumbels en halterstangen

Op de leg press na geen machines. Wel vrij veel met de kabels daarentegen.

leg press, leg curls en 1 machine voor de abs, voor de rest alleen free weights.

zijn 367392093 alternatieven met losse gewichten

close-grip benchpress en weighted dips > kabeltjesgepruts
van dat EMG-topic:

Triceps:
Decline triceps extensions (Olympic bar) - 92
Triceps pressdowns (angled bar) - 90
Triceps dip between benches - 87
One-arm cable triceps extensions (reverse grip) - 85
Overhead rope triceps extensions - 84
Seated one-arm dumbbell triceps extensions (neutral grip) - 82
Close-grip bench press (Olympic bar) - 72

Lijkt me toch niet zo verkeerd die oefening.

van dat EMG-topic:

Triceps:

en toch groeien mijn triceps (en die van de meesten denk ik wel) harder op CGBP/dips.

van dat EMG-topic:

Triceps:

en toch groeien mijn triceps (en die van de meesten denk ik wel) harder op CGBP/dips.

Je spieren zullen (als alle factoren gelijk zijn) er wel harder op groeien.

Maar door dingen als 'dippen is leuker dan kabelgepruts' en 'dippen is vele malen practischer dan kabelgepruts' zullen velen meer groeien door de 'old school hardcore free weights'.

Heb nog nooit een kabel ding aangeraakt, en omdat ik zelfs curls weiger te doen denk ik dat ik het zo blijf houden.

Barbell only baby, en soms eens wat Dumbbells om die biceps te blasten, ik ben dan ook hardcore weet je.

mijn lichaam is een machine

wat een onzin allemaal, zat machines hier die er voor gemaakt zijn om zwaar op te trainen. gebruik meer machines dan free weights.

Want voor een fitness-abonnement moet je superrijk zijn... 2 pakjes Camel en 10 biertjes per maand... 30 euro...

On-topic: Ik gebruik de laatste tijd alleen freeweights. "Machines" misschien in de zin van een stang om me aan op te trekken bij pull-up's of een kabelapparaat voor tricepsoefeningen.

ik geef liever 10 maanden abonnementgeld uit aan eigen materiaal , dan dat ik ergens ga trainen waar je altijd moet wachten. en zoals al eerder vermeld, machines zijn geen meerwaarde, met losse stangen kun je evenveel doen.

hij bedoelde dat hij niet zo veel geld heeft om thuis met machines te trainen denk ik ;)

inderdaad. alsof je je een bv een legpress ofzo gaat kopen voor thuis als je kan squatten :rolleyes:

ik geef liever 10 maanden abonnementgeld uit aan eigen materiaal , dan dat ik ergens ga trainen waar je altijd moet wachten.

Tja bij mijn huidige sportschool ben ik 50% van de tijd in mijn eentje aan het trainen, als enige in de hele zaal dus. Ten tweede speelt ruimtegebrek een rol bij veel mensen. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre je 'effectief' thuis traint.

dips pakken mn triceps weer net iets anders dan cable pushdown - vind het beide goede oefeningen.

Tja bij mijn huidige sportschool ben ik 50% van de tijd in mijn eentje aan het trainen, als enige in de hele zaal dus. Ten tweede speelt ruimtegebrek een rol bij veel mensen. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre je 'effectief' thuis traint.

idd niet iedereen is in de gelegenheid om een homegym op te zetten.

En niet iedereen is gefocused (?) genoeg om helemaal alleen te trainen.

Geef mij maar dumbbells en halters!
vind machines niks, gebruik ze eigenlijk nooit.
maar op het moment weinig trainen wegens blessure

true. ik mis een cable pulley bv.

100% freeweight

Machines waar je losse schijven op gooit zijn ook free weight, maar blijven toch machines.

Terug
Naar boven