XXL Nutrition

train je veel met machine,s of dumbels en halterstangen

in mijn training komen geen machines voor alleen dumbels, halters en kabels

No machines, only barbells.

• Topic Starter Topic Starter
wat een onzin allemaal, zat machines hier die er voor gemaakt zijn om zwaar op te trainen. gebruik meer machines dan free weights.

het is helemaal geen onzin want onzin is met machines want daar kan je zwaar trainen maar je word ook zwaar geholpen ik weet niet waarom jij dat niet begrijpt.

wat een onzin allemaal, zat machines hier die er voor gemaakt zijn om zwaar op te trainen. gebruik meer machines dan free weights.

Hoewel je machines inderdaad zwaar kunt instellen, beperken ze je bewegingsvrijheid. Waardoor je dus veel (stabilisator)spieren overslaat.

Een simpel voorbeeld:

Met deze oefening gebruik je je stabilisator spieren optimaal, alleen al om je plek te blijven.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terwijl je hier simpelweg een voorbepaalde routevolgt:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het lijkt mij effectiever om zoveel mogelijk spieren tegelijkertijd aan te spreken in 1 zware oefening, dan om ze 1 voor 1 apart te trainen. Zowel voor je spierkracht als voor je coördinatie. (en tijdbesparing)

Hoewel je machines inderdaad zwaar kunt instellen, beperken ze je bewegingsvrijheid. Waardoor je dus veel (stabilisator)spieren overslaat.

Een simpel voorbeeld:

Met deze oefening gebruik je je stabilisator spieren optimaal, alleen al om je plek te blijven.

[Link niet meer beschikbaar]

alleen sla je de plank mis als je die als borst oefening doet. Door die bal ga je ongetwijfeld minder pressen.

ja misschien als warming up , voor het echte werk :)

peck deck & chest press op het einde van mijn borst training, en voor de rest,, no machines

EDIT : peck deck uit men schema geramt .. alleen chest press

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven