AndroidHealthClinic

Train jij quadriceps en hamstrings in één en dezelfde training?

Train jij quadriceps en hamstrings in één en dezelfde training?


  • Totaal stemmers
    293

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrijdag avond leg curls ed. Zaterdag middag squat, leg press ed.
Werkt prima, voor de hams as well as de quads.

Dan doe je dus twee keer hams.
 
Dan doe je dus twee keer hams.

no offence maar bij de squat voel ik totaal geen hams, terwijl je hams gerichte oefeningen doet enorm opblazen en geeft een lekker gevoel

natuurlijk gebruik je ook hams bij squat maar is meer een stabilieserende werking

tog?
 
no offence maar bij de squat voel ik totaal geen hams, terwijl je hams gerichte oefeningen doet enorm opblazen en geeft een lekker gevoel

natuurlijk gebruik je ook hams bij squat maar is meer een stabilieserende werking

tog?

Alle beweging thv je heup is rechtstreeks toe te schrijven aan hams (en glute).
 
ja oke me glutes voel ik zeer zeker maar hams helemaal niet
 
ook apart

als ik klaar ben met squat legpress hacksuat lunges en extention heb ik geen fut meer voor legstift deadlift en legcurls

lekker apart dus
 
Ik doe voetbal!
 
voor mijn benen, squat ik alleen maar. (en calves natuurlijk)
 
Geeft niet, maar wat heeft dat met de vraag te maken?

Dan hoef ik benen toch niet te trainen?

Nee, serieus ik doe geen voetbal :p. Ik train ze ook gewoon samen , is toch erg moeilijk om ze niet samen te trainen..
 
gewoon samen.
 
Hams uitsluiten is lastig, maar in principe moet het wel mogelijk zijn om de hams niet zwaar te belasten tijdens quadstraining lijkt me. Ergens is het niet onlogisch, je traint 3-4 dagen over je bovenlichaam en je hele onderlichaam zou je dan in 1 uurtje degelijk kunnen afhandelen ? :)

Ik merk soms dat het gewoon te weinig is, maar heb helaas geen tijd voor 2 beentrainingen.
 
Ik wil dit in mijn volgende schema gaan doen.
Bijvoorbeeld zo;

Dag 1
Squat
Leg press
Leg extension

Dag 4
Romanian Deadlift
Lying leg curl
Standing leg curl

Wat zullen de voor- of nadelen hiervan zijn?
 
Ik train beide spiergroepen in één training
Op het moment:

Deadlift
Leg curl
1 leg leg curl
Legpress
Squat
Legextentions
 
doe ze op het moment in 1 training. denk dat ik binnekort maar rug-hams dag 1 doe en quads op dag 3 ofzo.
 
Train m'n gehele onderlichaam (quads, hams en calves) op 1 dag dus samen.
 
Hams uitsluiten is lastig, maar in principe moet het wel mogelijk zijn om de hams niet zwaar te belasten tijdens quadstraining lijkt me. Ergens is het niet onlogisch, je traint 3-4 dagen over je bovenlichaam en je hele onderlichaam zou je dan in 1 uurtje degelijk kunnen afhandelen ? :)

Ik merk soms dat het gewoon te weinig is, maar heb helaas geen tijd voor 2 beentrainingen.

Dat betekend dus isolatieoefeningen. Compoundoefeningen heten niet voor niets compoundoefeningen.

Wat tijd aangaat, Hamstring is voor mij maar 1 spier, waarom zou ik daar meer tijd aan besteden als bv biceps?

Dus als ik bv squat doe die de de heupextensie functie van de hams belast en een knieflexie oefening heb ik in feite alle koppen van de hams getraind
 
Hams en quads tesamen omdatik geen zin heb om 2*per week benen te doen.
 
Waar is nou de "Ik ben SniperX" optie? :(

On-topic; in 1 training. Bevalt prima...
 
1 training, uitsluiten is lastig en ik heb deadlift bij rug staan met nadruk op hams en squat bij benen voor nadruk op quads, ik doe verder maar weinig isolatie op mn hamstrings/quads.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven