Fitness Seller

Peiling Train jij quadriceps en hamstrings in één en dezelfde training?

Peiling Peiling Train jij quadriceps en hamstrings in één en dezelfde training?

• Totaal stemmers
    293
Status
Niet open voor verdere reacties.
Samen. Net als je armpjes

• Topic Starter Topic Starter
Dat betekend dus isolatieoefeningen. Compoundoefeningen heten niet voor niets compoundoefeningen.

Wat tijd aangaat, Hamstring is voor mij maar 1 spier, waarom zou ik daar meer tijd aan besteden als bv biceps?

Dus als ik bv squat doe die de de heupextensie functie van de hams belast en een knieflexie oefening heb ik in feite alle koppen van de hams getraind
In elk geval heb ik niet de indruk dat je er met squat alleen komt voor de hams. Dan gaan ze toch echt achterlopen na verloop van tijd. Dus in principe moet het mogelijk zijn om de nadruk op hams bij squat nog verder te verminderen (uitvoering aanpassen) en dan een paar typische hams oefeningen op een andere dag (romanian DL, leg curl).

Moet toch wel mogelijk zijn om zo tot een efficiënter geheel te komen zonder te overtrainen.

jap, ik train ze samen, ik heb een aparte dag waarop ik benen train.
Full legg work out :p

Ik train ze altijd samen. Zonde toch, als je alleen maar aan de voor -of achterkant spierpijn hebt ;)

Doel elke training wel een compound voor de benen (3 x per week)
back squat (10x3 explosief of 4x6 kracht)
deadlift (4x6 of 10x3)
walking lunges (2x30 passen)
Wel uiteraard altijd een dag rust tussendoor.

Heb dat vroeger wel gedaan. Je isoleert het niet helemaal maar had ook niet het idee het met 1 uur per week voldoende te pakken.

Deelde het dan zo in

Eerste dag "benen" squat smal voeten naar voren, front squat, Legpress smal, leg extension kuiten enz..

En de andere dag Eerst rug en als laatste deadlift of stiff legged deadlift gevolgd door leg curl en lunge met lange stappen. Eventueel nog een squat of leg press waabij je voeten ver uit elkaar hebt.

Je pakt beiden wel een beetje maar het is een manier om de achterstand van je hams een beetje bij te trekken.

Je zou ook gewoon je been training kunnen beginnen met de oefeningen zoals leg curl en stiff legged deadlift en dan pas de squat en leg extension enz..

Misschien ga ik een schema proberen met aparte squat en deadliftdagen.
bv: ma-squat di-deadlift, do:squat vr: deadlift
Ik betwijfel alleen of deadliften makkelijk gaat als ik de dag ervoor zwaar squat heb gedaan (je pakt de hamstrings toch ook wel met de squat)

Als je ze appart traint kan je voor quads enkel extension doen ???

ik train benen op maandag met eind oefening squat
en vrijdag rug met deadlift en dan nog een setje curls erachteraan dus wel min of meer op gesplitst,

Ik heb een tijd lang hamms/onderrug/rug getraind, en quads met kuiten, beviel me erg goed. Bij rugtraining deed ik dan deadliften, hyperextrensions en leg curls. En bij quadtraining squat, legpress en leg extensions.

Maar sinds kort heb ik me schema weer veranderd, hamms bij quads gegooid. Het nadeel vind ik dat je dan squat en deadlift in 1 training moet gooien, degene die je als laatste pakt kan je niet zwaar meer pakken dan.

Sinds een weekje terug naar een splitschema waarin ik
- squats
- glute ham raises
- lunges
doe en dus zowel hams als quads aanpak.

Ik deadlift op een aparte dag tijdens de rugtraining en ook kuiten zitten op een andere dag.

Dat betekend dus isolatieoefeningen. Compoundoefeningen heten niet voor niets compoundoefeningen.

Wat tijd aangaat, Hamstring is voor mij maar 1 spier, waarom zou ik daar meer tijd aan besteden als bv biceps?

Dus als ik bv squat doe die de de heupextensie functie van de hams belast en een knieflexie oefening heb ik in feite alle koppen van de hams getraind

:scratch:
Kan voor jou wel zijn, maar het zijn er toch echt gewoon 4 hoor, net als je quads trouwens.

Bij squat is de activiteit van de hams volgens mij een stuk kleiner dan van de quads. Een apparte hamsdag kan nooit kwaad dus. Helpt ook om knieklachten te voorkomen.

Kan voor jou wel zijn, maar het zijn er toch echt gewoon 4 hoor, net als je quads trouwens.

Bij squat is de activiteit van de hams volgens mij een stuk kleiner dan van de quads. Een apparte hamsdag kan nooit kwaad dus. Helpt ook om knieklachten te voorkomen.
3 (biceps femoris is 1 spier maar met twee spierkoppen) (en als je het zo beziet zijn de quads maar 1 spier met 4 koppen maja :o)

maar voor de rest volg ik je wel ;)

Laatst bewerkt:
Ja omdat ik m'n schema ingedeeld heb met een dag benen/buik en aangezien hams en quads allebei benen zijn....
Ik pak de hamstrings ook mee voor een 2e keer in een rugtraining met deadlift.

3 (biceps femoris is 1 spier maar met twee spierkoppen) (en als je het zo beziet zijn de quads maar 1 spier met 4 koppen maja :o)

maar voor de rest volg ik je wel ;)

:D
Ik dacht wel dat een of andere wijsneus me zou verbeteren:D

Maar je hebt gelijk inderdaad, maar ik zou de hamstrings toch nooit van me leven kunnen zien als 1 spier, ookal hebben ze allemaal bijna dezelfde functie.

• Like
Waarderingen: cuda

Staat er idd niet goed, maar wat ik bedoel is dat ik voor de kniebuigers niet meer doe dan voor de armbuigers.

Squats, Lunges, Extensions, Curls, Calves

Dit is me leg workout. 3-4 dagen daarna helemaal gesloopt zoals het hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven